Magnesium

Er den noe anerledes enn annen magnesiumtilskudd? Jeg tar ekstra magnesium, og synes det har hjulpet på urolige ben og kramper. :)

Er den noe anerledes enn annen magnesiumtilskudd? Jeg tar ekstra magnesium, og synes det har hjulpet på urolige ben og kramper. :)

Det vet jeg ikke, han på apoteket sa denne skulle være innafor å ta om man er gravid.

Det vet jeg ikke, han på apoteket sa denne skulle være innafor å ta om man er gravid.
Jeg har lest meg til at gravide kan bruke vanlig anbefalt dose. 600 mg eller mikrogram (husker ikke enheten som blir brukt...) så spørs det om du tar multivitaminer i tillegg som inneholder magnesium. Det gjør jeg, så det holdt med halv dose tilskudd. :)

Jeg tar magnesium daglig i tillegg til disse vitaminene vi skal ta. Tror det er en helt vanlig en, kjøper den på butikker. Den ser ut som rund paracet. Jeg styrer mengden selv etter om jeg har ofte eller sjelden migrene. Legen sier det er greit. Kroppen skiller ut overskuddet uansett. Man merker jo fort om man får for mye magnesium, for da blir man løs i magen..

Back
Topp