magevondt

Angel25

Glad i forumet
den siste tidne har jeg slitt med magevondt etter inntak av mat må da på do å setter på potta til det er ferdig... får sikklig kramper nederst i magen.....
men det har kommet oftere og oftere nå...

og i det siste har jeg hatt kjent det daglig ikke akkurat vondt men mer ker det...

noen her som har vært plaget med magen...
er livredd for kreft.... er jo bare 26 men er jo livredd å dø fra barna mine....

noen som har vært i dette....

Det kan nok ha noe med kosthold å gjøre,
eg blir sånn etter mc donalds eller junk food eller spiser ujevnt[&o]
Så eg spiser bare rent kjøtt og grønnsaker, ellers får eg sååååå vondt[X(]

Håper du finner ut av det[:)]er ikke godt å ha det sånn

blitt mye grillmat og jordbør i det siste... spiser skjelden mc mat... men har tatt blodprøver og skal ta avføringsprøve så får vi se

Irritabel tarm! Har det samme selv. Reagerer litt forskjellig...noen ganger får jeg vondt i magen av alt, andre ganger går det bra. Grillmat kan være sterkt for magen med marinader med mye krydder osv. Hvis smertene gir seg når du har fått vært på do er det nok "bare" irritabel tarm...

ville gått til legen med dette jeg, for det er ikke noe sikkert at det er 'bare' irritabel tarm!

sier ikke dette for å være negativ, men søstern min gikk rundt å tenkte det samme i mange år, å det viste seg å være ulcerøs colitt. så gjør noe med det nå i stedet for å ta noen som ikke kjenner deg på ordet.

(som sagt, ikke noe jeg sier for å være stygg, men mageproblemer MÅ taes på alvor)

ORIGINAL: BabyMia

ville gått til legen med dette jeg, for det er ikke noe sikkert at det er 'bare' irritabel tarm!

sier ikke dette for å være negativ, men søstern min gikk rundt å tenkte det samme i mange år, å det viste seg å være ulcerøs colitt. så gjør noe med det nå i stedet for å ta noen som ikke kjenner deg på ordet.

(som sagt, ikke noe jeg sier for å være stygg, men mageproblemer MÅ taes på alvor)

Hun har vært hos legen....[;)] Det jeg skrev var ment som beroligende i og med hun var redd for kreft...det er sjeldent noe alvorlig når man er så ung, men alt bør sjekkes i og med det kan være allergier ol....men sånn hun beskriver synes jeg det høres ut som irritabel tarm...som er å regne som en folkesykdom...

ORIGINAL: løve78

Irritabel tarm! Har det samme selv. Reagerer litt forskjellig...noen ganger får jeg vondt i magen av alt, andre ganger går det bra. Grillmat kan være sterkt for magen med marinader med mye krydder osv. Hvis smertene gir seg når du har fått vært på do er det nok "bare" irritabel tarm...

tror selv det er det for det går ove rnår jeg har vært på do..... men nå har jeg vært oss legen så da får vi se..... takk

Back
Topp