Magevondt

Mamma_90

Flørter med forumet
Hva anser dere som normalt og når kontakter dere helsevesen? Har siden i natt fått hyppige kynnere som gir vondt i nedre del av magen og korsryggen. Forverres når jeg går. Har i tillegg løs mage og er kvalm. Normale bevegelser fra babyen. Tok blodtrykket og det var fint. Har legetime imorgen så tenkte å vente til da og spør, men har fått tilsnakk tidligere av legen fordi jeg ikke tok kontakt ved magesmerter. De var ikke på samme sted eller sammenheng med det jeg kjenner nå. Er i uke 34+1.
 
Hva anser dere som normalt og når kontakter dere helsevesen? Har siden i natt fått hyppige kynnere som gir vondt i nedre del av magen og korsryggen. Forverres når jeg går. Har i tillegg løs mage og er kvalm. Normale bevegelser fra babyen. Tok blodtrykket og det var fint. Har legetime imorgen så tenkte å vente til da og spør, men har fått tilsnakk tidligere av legen fordi jeg ikke tok kontakt ved magesmerter. De var ikke på samme sted eller sammenheng med det jeg kjenner nå. Er i uke 34+1.
Si det, jeg tok ikke kontakt de gangene jeg hadde vonde kynnere fordi jeg "visste" det ikke var noe å gjøre med det uansett, men etter 4.gangen tenkte jeg at jeg kunne jo bare ta kontakt likevel.. Om du tenker mye på det og synes det er ekkelt/ubehagelig og kanskje har en magefølelse på at du burde ta kontakt med føden så er det jo bare å ringe :) De sier ifra om de vil ha deg inn eller om du skal se det an, og da slipper du på en måte å bestemme det selv, da har du sagt i fra så vurderer de det deretter :)
 
Si det, jeg tok ikke kontakt de gangene jeg hadde vonde kynnere fordi jeg "visste" det ikke var noe å gjøre med det uansett, men etter 4.gangen tenkte jeg at jeg kunne jo bare ta kontakt likevel.. Om du tenker mye på det og synes det er ekkelt/ubehagelig og kanskje har en magefølelse på at du burde ta kontakt med føden så er det jo bare å ringe :) De sier ifra om de vil ha deg inn eller om du skal se det an, og da slipper du på en måte å bestemme det selv, da har du sagt i fra så vurderer de det deretter :)
Hva ble gjort når du ringte da? Har hatt vondt hele dagen, men blir verre når jeg får kynnere. Hmm, er så vanskelig. Er tredje svangerskap, men blir jo aldri klok på denne kroppen [emoji28] forrige gang hadde jeg vondt i øvre del av magen og tror de ser mer alvorlig på det mtp mulig svangerskapsforgiftning [emoji13]
 
Hva ble gjort når du ringte da? Har hatt vondt hele dagen, men blir verre når jeg får kynnere. Hmm, er så vanskelig. Er tredje svangerskap, men blir jo aldri klok på denne kroppen [emoji28] forrige gang hadde jeg vondt i øvre del av magen og tror de ser mer alvorlig på det mtp mulig svangerskapsforgiftning [emoji13]
Jeg kom inn for en sjekk, og de tok urinprøve, men ellers fikk jeg bare beskjed om det jeg trodde, at det bare var vonde kynnere og at jeg kanskje måtte ta det litt mer med ro og at det ellers var lite å gjøre med det :p
Det er andre her, så ser den :p Av og til er jo ting annerledes, og man kjenner ting man ikke kjente med første (eller andre).. Jeg har også siste uka hatt veldig vondt nederst i magen, men tror det er i sammenheng med bekkenløsning som jeg tror jeg har pådratt meg etter en liten fjelltur, er ihvertfall spesielt vondt når jeg flytter på beina fra liggende stilling, ved kynnere og ellers når jeg er sliten eller har styrt på mye.. Men er du i tvil så ring, så kan du heller si du skal til lege i morgen :)
Har du lege som er "oppegåandes" og vet litt om svangerskap?
 
Jeg kom inn for en sjekk, og de tok urinprøve, men ellers fikk jeg bare beskjed om det jeg trodde, at det bare var vonde kynnere og at jeg kanskje måtte ta det litt mer med ro og at det ellers var lite å gjøre med det [emoji14]
Det er andre her, så ser den [emoji14] Av og til er jo ting annerledes, og man kjenner ting man ikke kjente med første (eller andre).. Jeg har også siste uka hatt veldig vondt nederst i magen, men tror det er i sammenheng med bekkenløsning som jeg tror jeg har pådratt meg etter en liten fjelltur, er ihvertfall spesielt vondt når jeg flytter på beina fra liggende stilling, ved kynnere og ellers når jeg er sliten eller har styrt på mye.. Men er du i tvil så ring, så kan du heller si du skal til lege i morgen :)
Har du lege som er "oppegåandes" og vet litt om svangerskap?
Ok, da tror jeg at jeg venter til imorgen så lenge bevegelsemønsteret til barnet ikke forandrer seg eller at smertene øker på eller blir regelmessige [emoji12] har en veldig oppegående kvinnelig lege, hun sjekket meg for alt når jeg var der sist og fortalte om de andre magesmertene. Tok blodtrykk, urin (måtte inn dagen etter for hun ville ha morgenurin i tillegg), blodprøver, ekg fordi jeg hadde høy puls, sykmeldte meg ooog ringte føden å forhørte seg om det var noe hun hadde glemt eller burde gjøre videre. Så vil si hun tar hatt meg alvorlig og virker veldig profesjonell [emoji4]
 
Back
Topp