Magevondt

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Lillejenta her har mye luft i magen og på ettermiddagene og spesielt kveldene har hun vanskelig for å sove, spenner seg og krøker seg sammen og har smertegråt. I går var ille. Hun hylte fra 19-23, småduppet av noen få minutter innimellom etter masse byssing - kun i "oppreist" stilling mot brystet mitt. Kl 23 tok pappaen over og gikk å bysset så hun fikk sove til hun ville ha mat kl 02. I dag har jeg vært nøye med hva jeg har spist og hun har heldigvis vært mye bedre i kveld *bank i bordet*.

Noen tips mot magevondt? Og hva jeg ikke bør spise...

Sent from my iPhone using BV Forum

Da jeg var på ammekurs spurte jeg spesifikt om det var noe man ikke burde spise, nei sa jordmoren da.
Hun sa bare at man ikke burde drikker mye koffein på kvelden om ungen var urolig.

Sent from my iPad using BV Forum

Da jeg var på ammekurs spurte jeg spesifikt om det var noe man ikke burde spise, nei sa jordmoren da.
Hun sa bare at man ikke burde drikker mye koffein på kvelden om ungen var urolig.

Sent from my iPad using BV Forum
Jepp det er ingenting du må holde deg unna. Med sønnen min spiste jeg alt. Men dersom ungen har sensitiv mage kan hun reagere på enkelte matvarer. Drikker aldri noe med koffein :)

Lillejenta her har mye luft i magen og på ettermiddagene og spesielt kveldene har hun vanskelig for å sove, spenner seg og krøker seg sammen og har smertegråt. I går var ille. Hun hylte fra 19-23, småduppet av noen få minutter innimellom etter masse byssing - kun i "oppreist" stilling mot brystet mitt. Kl 23 tok pappaen over og gikk å bysset så hun fikk sove til hun ville ha mat kl 02. I dag har jeg vært nøye med hva jeg har spist og hun har heldigvis vært mye bedre i kveld *bank i bordet*.

Noen tips mot magevondt? Og hva jeg ikke bør spise...

Gutten min på 3 uker har litt mage vondt. men ikke så gale som med føste datteren min. Denne gangen holer jeg meg unna kullsyre drikker, sjokolade, det av grønnsaker som brokkoli, blomkål, alt med kål, løk og spiser moderat mengde med mat varer og variert kost. virker for oss :)
man må bare prøve seg frem i det små. dumt når ungene har det vondt i magene sine. :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har også en med magevondt til tider. Hun får minifom dråper før hun spiser og så drikker jeg fennikelte! Kjære den teen setter fart på sakene hos minsten! Hun promper som et voksent mannfolk, men det hjelper da, for all luft kommer ut . Hun har blitt mye bedre av det!! Kjøper teen på helsekosten, koster 50,- for en pakke tror jeg.

Filippa 10.02.14 ❤️

Spiste litt kål i går og lilla ble virkelig dårlig om morgenen fra ca 6-10.. Jeg skal holde meg unna kål men også vil prøve miniform i tilfellet hun får så vondt igjen Stakkars lita hadde det veldig vondt :sad010

Fredagen var værst - da hadde jeg både spist løk og tikka masala. I helgen har jeg holdt meg unna alt som frarådes og var på langt nær så ille de siste to kveldene. Men urolig nok.

Mine 2 små sliter veldig. De tar i og presser så de bli knallrød. Men ingenting skjer! De får mme ca 2ganger iløpet av dagen resten mm. De har skjelden avføring og når det kpmmer er det sennepgult og seigt. De gråter ofre pga dette. Har prøvd malt men funka ikke så veldig.
Har og prøvd litt massasje og sykling med beina.

Noen som har noen tips? Får så vondt i mammahjertet.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mine 2 små sliter veldig. De tar i og presser så de bli knallrød. Men ingenting skjer! De får mme ca 2ganger iløpet av dagen resten mm. De har skjelden avføring og når det kpmmer er det sennepgult og seigt. De gråter ofre pga dette. Har prøvd malt men funka ikke så veldig.

Det skal vel være sennepsgult og seigt. Og hvis de får så mye mm og så lite mme så tror jeg ikke de trenger bæsje så ofte. Er ikke sikkert de prøver å bæsje når de tar i, men fordi det er knip i magen. Mi hyler seg helt rød og svett, sykle med ben går ikke da hun spenner seg så at jeg ikke får rikket bena en millimeter. Prøver å massene magen men ser ikke ut som det hjelper noe. Det beste her er å holde i froskestilling opp mot brystet mitt og gå å "huske" til hun raper eller promper. Skikkelig vondt i mammahjertet ja når det er smertegråt og ingenting hjelper :(

Det skal vel være sennepsgult og seigt. Og hvis de får så mye mm og så lite mme så tror jeg ikke de trenger bæsje så ofte. Er ikke sikkert de prøver å bæsje når de tar i, men fordi det er knip i magen. Mi hyler seg helt rød og svett, sykle med ben går ikke da hun spenner seg så at jeg ikke får rikket bena en millimeter. Prøver å massene magen men ser ikke ut som det hjelper noe. Det beste her er å holde i froskestilling opp mot brystet mitt og gå å "huske" til hun raper eller promper. Skikkelig vondt i mammahjertet ja når det er smertegråt og ingenting hjelper :(

Blir jo helt rådvill når det blir sånn. Vet ikke hva godt jeg kan gjøre. Uff..
Håper det går over snart!

Har tenkt å prøve miniform dråper Har dere noen erfaringer med det?

Her bæsjer hun masse på ettermiddagen/kvelden. I går skifta vi 8 fulle bæsj-bleier. Har hørt at det er normalt når hun får morsmelk. Håper bare hun ikke får bleie-sår. Bruker å ha henne tulla inn i en håndduk innimellom så hun får lufta rompa si litt. Hun liker det.

Eg bruker sviskesaft, men frøkna mi får bare mme då. Bruker bare 1 dråpe i ei flaske om dagen. Då bæsjer ho ein gang om dagen :-)

Her får lillegutt bare mme, men han har også vondt i magen til tider. Men når han har det som verst og gråter så gir jeg sukkervann og da roer han seg veldig :-) ville kanskje prøvd det før noe annet :-) det har funka her ihvertfall, og da sover han hele natten :-)

Her får lillegutt bare mme, men han har også vondt i magen til tider. Men når han har det som verst og gråter så gir jeg sukkervann og da roer han seg veldig :-) ville kanskje prøvd det før noe annet :-) det har funka her ihvertfall, og da sover han hele natten :-)

Hvor mye sukkervann gir man, og hvor mye sukker i hvor mye vann?

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Eg bruker sviskesaft, men frøkna mi får bare mme då. Bruker bare 1 dråpe i ei flaske om dagen. Då bæsjer ho ein gang om dagen :-)
Visste ikke at man kunne hi svisker til så små babyer. Maltekstrakt har jeg hørt mange blander i mme

Men har lurt på en ting, hvordan vet man at baby har vondt i magen? :p
Har jo lurt på om han har det av og til, men hvordan vet man det?:)

Visste ikke at man kunne hi svisker til så små babyer. Maltekstrakt har jeg hørt mange blander i mme

Jo det går fint, men veldig små mengder. HS sa det var greit sist gang og i tillegg så står det på nhi.no (norsk helseinformatikk) :-)
Vi brukte først malt til storesøster, men det måtte store mengder til og allikevell så fungerte det ikkje optimalt. Og når eg då høyrte historier om babyer som gulpa opp ein masse slim pga malten og nesten ikkje fekk puste, så vågde eg ikkje å bruke så store mengder meir.

Back
Topp