Magevondt

IsabelleMichelle

Forelsket i forumet
Hva gjør dere når småen har kjempe vondt i magen på kvelden? Føler meg helt hjelpesløs.. :-( Hun er så trøtt i tillegg. Er vanskelig å få henne til å sove, og når hun sovner våkner hun igjen pga vondt i magen..

Hvis hun har svelget luft så legges hun på fanget, på magen. Da får hun ut maaasse luft. Ellers så hjelper byssing, bæring, elektrisk huske med vibrering og bli gynga i bilstolen. Evt malt hvis hun er hard i magen.
Er fælt når de små har så vondt :( Håper det snart går over :)

Massere korsryggen og kan hjelpe! Prøvde sukkervann sist hun var utrøstelig. Det hjalp:)

Har prøvd byssing, bæring og massasje.. Det hjelper jo, men plutselig begynner hun å skrike igjen :-/ har også prøvd malt, tydeligvis uten lykke.. Kanskje vi må prøve sukkervann da :-)

Hos oss hjalp det veldig godt med å gi fenikkel te i sprøyte. I tillegg fikk jeg anbefalt blant annet å massere magen i runde bevegelser den retningen fordøyelsen går og aldri motsatt retning.
Fikk også anbefalt å massere litt på hver side av ene ryggvirvelen, men dette var vel mot kolikk og jeg husker ikke lengre hvilken ryggvirvel det var (tror det var nr.12)

Vi fikk også beskjed om å ha malt i flaskene pga at vi bruker mme - men opplevde en del bedring etter jeg ville prøve uten da det plutselig gikk opp for meg at det er gluten i det.
Finnes andre ting man kan bruke til å regulere magen - selv bruker jeg probiotika til babyer 1 gang om dagen.
Det går også an å koke litt svisker og gi litt tynn sviskesaft hvis de er forstoppa.

Back
Topp