Magevondt.

*lavendelfrøken*

Glad i forumet
Lillemor blir aldri bedre i magen, vi har prøvd omtrent alt, vi har prøvd alle mme, tilogmed den på apoteket, fenikkel te, duphalac, sviskesaft, kiropraktor, minifom, malt...
Hun blir ikke bedre uansett, det går nesten alltid tre dager imellom hver gang hun bæsjer, hun får jo masse luft i magen av dette og får masse luftsmerter.
Hun driver å presser masse, og hun skriker mye pga magen stakkars[&o] tilogmed om natten når hun sover så presser hun i søvne.
Hun klarer ikke å sovne uten av vi vugger henne pga magesmertene, så legging kan ta laaang tid her.
Hun får sukkervann innimellom når hun ikke roer seg, og det pleier å hjelpe litt.
Det var når vi begynte med mme at hun fikk mageproblemer, men det er jo over to mnd siden, magen må vel ha vent seg til det nå?
Jeg bare er så redd for at det ikke vil gi seg, nå er hun jo over tre måneder, så vi får vel bare ha tålmodighet å håpe på at det gir seg snart. Men jeg syns så synd på henne[&o] Og vi begynner å bli ganske slitne vi også.
Er det noen fler her som har det sånn her?
Eller noen som vet om det er noe mer vi kan gjøre?

Har dere tatt kontakt med lege? Tror jeg ville gjort det for å utelukke at noe er galt...Har dere testet den Nutramigen (eller hva den nå heter)? De som har melkeallergi må bruke den...

Høres slitsomt ut for den lille og dere[:(] Håper det ordner seg!

Jeg vet ei venninne av meg måtte "kile" lilegutt i stumpen med q-tips for å få ham til å bæsje...
kanskje du kan prøve det?

Legge mini på stellebordet og kil med en våt q-tip

Heeeeeeeeeelt sikker på at det bare er magen??
Når det har holdt på så lenge,så hadde jeg absolutt tatt henne med til legen ja,ikke kjekt for noen av dere det der [X(]

ORIGINAL: Mirell

Jeg vet ei venninne av meg måtte "kile" lilegutt i stumpen med q-tips for å få ham til å bæsje...
kanskje du kan prøve det?

Legge mini på stellebordet og kil med en våt q-tip

Har prøvd det også, og med termometeret, det virker noen ganger.

ORIGINAL: Joffen

Har dere tatt kontakt med lege? Tror jeg ville gjort det for å utelukke at noe er galt...Har dere testet den Nutramigen (eller hva den nå heter)? De som har melkeallergi må bruke den...

Høres slitsomt ut for den lille og dere[:(] Håper det ordner seg!

Jeg skal på tre mnd kontroll på onsdag, så jeg skal høre med legen da.
Har nevnt det for hs også, men hun sa bare at det er vanlig at de små kan ha magevondt.

Kolikk?? Kan jo vare til 4 måneders alder.... Håper bebisen blir bedre snart!!

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Når det har holdt på så lenge,så hadde jeg absolutt tatt henne med til legen ja,ikke kjekt for noen av dere det der [X(]

Jeg er jo redd for at det kan være noe annet, men siden hun så sjeldent har avføring og har masse luft så må det vel være det.. eller?
Skal som sagt på 3 mnd kontroll på onsdag, så da skal jeg fortelle ordentlig hvordan det er.
Det hender leger og hs må ha det litt inn med teskje før de tar ting allvorlig.

ORIGINAL: lillemille88*

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Jeg er jo redd for at det kan være noe annet, men siden hun så sjeldent har avføring og har masse luft så må det vel være det.. eller?
Skal som sagt på 3 mnd kontroll på onsdag, så da skal jeg fortelle ordentlig hvordan det er.
Det hender leger og hs må ha det litt inn med teskje før de tar ting allvorlig.

Ja,sant...
Om du ikke kommer noen vei der,så hadde jeg bestillt time på volvat eller noe..
Lykke til iallefall [;)]

ORIGINAL: Thomas toget

Kolikk?? Kan jo vare til 4 måneders alder.... Håper bebisen blir bedre snart!!

Ja jeg tror også det er kolikk , men hun skriker ikke utrøstelig i flere timer.
Hun har heller ikke noe fast tid som hun skriker på, det var mye på ettermiddagen og kvelden før, men nå kan hun skrike når som helst fordi magen plager henne sånn.

Ikke for å være en skikkelig festdemper her, men det er ikke sikkert at du får noe annet svar på onsdag enn at "det bare er sånn, og det går over av seg selv etterhvert". Det er nemlig det svaret vi får, og gullet er snart 4 mnd.

Tror ikke det er mulig å være mer lei av presselyder og vondt i foreldrehjertene våre enn det vi har opplevd siden hun kom til verden. Blir uansett ikke tatt alvorlig hos verken hs eller lege, så her må vi rett og slett leve med det til vi ser om hun vokser det av seg.

ORIGINAL: Kleo79

Ikke for å være en skikkelig festdemper her, men det er ikke sikkert at du får noe annet svar på onsdag enn at "det bare er sånn, og det går over av seg selv etterhvert". Det er nemlig det svaret vi får, og gullet er snart 4 mnd.

Tror ikke det er mulig å være mer lei av presselyder og vondt i foreldrehjertene våre enn det vi har opplevd siden hun kom til verden. Blir uansett ikke tatt alvorlig hos verken hs eller lege, så her må vi rett og slett leve med det til vi ser om hun vokser det av seg.

Ja jeg regner jo med at det er det svaret jeg får, men om det er noe annet som kan være årsaken så vil jeg jo gjerne finne ut av det.
Kan jo ikke være bra å drive med all denne pressinga heller[&:] Stakkars små.
Hvis det bare er sånn at de skal vokse det av seg, så får vi håpe de vokser det av seg snart!

en kan vel bestille time selv hos privat lege? Det er klart, alt kan en om en betaler for det... forbaska at det skal være så dyrt å være "føre var"...

Du må for guds skyld ikke ta til takke med de svarene du får. Det gjorde ikke jeg, og veslejenta mi er blitt bra i magen. Hun hadde ikke de klassiske kolikksymptomene da hun gråt gjennom hele dagen. Det legene kaller kolikk er ikke alltid det, men kan være KISS (nervene ligger i spenn og skaper mageproblematikk). Koster det ingenting å sjekke ut, så har du ikke gjort det enda så ville jeg bestilt time til manuellterapeut. Bor du i Oslo/omegn ville jeg bestilt time til Marc De Drecker. Du skal ikke ha vært til behandling 6 uker tidligere enn timen din da det er lett å overbehandle så små barn og gjøre symptomene verre. Det gjorde kiropraktor med vår lille pike, så hun ble faktisk bedre for så å bli verre igjen. Sjekk ut kiss-kidd websiden for å finne en som kan barn og KISS hvis du ikke bor i Oslo, samt se litt på symptomene.

Vi prøvde også nutramigen mme for å se om det hjalp (i forhold til melkeallergi). Bor du i Oslo kan du få resten av min boks da den er dyr og ikke så god at den kommer til å gå ned med glede hvis jenta di er vant med god-mme :) Vi fikk anbefalt en liten skje sukker i den så den skal smake litt mer likt morsmelk av lege på Ullevål, og trappe ned etterhvert som hun blir vant. Det bør du gjøre i en uke for å se om hun blir bedre.

Vel, her er min oppskrift til å få noen til å ta deg alvorlig: Gå til fastlegen din og fortell din historie. Skriv gjerne opp hver gang hun gråter og er urolig igjennom et døgn før du går dit (har du iphone så anbefaler jeg total baby-appen). Si at det er uutholdelig, og bestill gjerne time en tid på døgnet du vet hun gråter mye. Fortell at du har prøvd alt, og legg heller på litt enn å trekke fra. (altså, ikke underdriv - derfor det er greit å ha fakta i form av dokumentasjon). Si at du ønsker en utredning da dere er dødsslitne, og trenger å finne ut om det kan være andre årsaker til at magen er som den er.

Back
Topp