Magevondt - syre???

~miluna~

Forumet er livet
er det noen andre som tidvis sliter med vondt i magen? her på fredag fikk jeg et voldsomt kolikkanfall eller no sånt.. ble kjempeuvel, helt nummen i kroppen, og det føltes ut som magen ble vrengt.. ca over tykktarmen.. kan det ha no med mye magesyre å gjøre? eller hard mage?

det var skikkelig ekkelt hvert fall. og i skrivende stund har jeg no lignende (ikke like ille men). spiste en appelsin i stad og nå kjennes det ut som magen er i ulage [:(] nesten litt sånn matforgiftningsaktig... håper ikke det går utover småen [:o]
kanskje de aner råd på apoteket [8|] auauau snufs

Nei, kan ikke si jeg har hatt kolikkanfall akkurat. Men noen ganger litt vondt i magen, ja. Og når babyen skifter stilling/snur seg kjenner jeg ekstra press på invollene. Har du alt luft i magen fra før kan det sikkert gi sterke smerter... Høres rart ut om du pluteslig slulle reagere på appelsin om du aldri har gjort det tildligere, i hvert fall. Men håper uansett det går over snart!  

Jeg hadde i går kveld en lignende opplevelse. Var så vondt at jeg ble redd!
Fikk en følelse av at dette stresset nurket i magen da jeg kjente en høy puls som langt fra kunne vært min.
Men det gikk over etter ett par timer.. heldigvis. Har hatt litt hard mage de siste dagene, og tror det var noe luft som gjerne ville ha passasje.. Men hvem vet. [8|]

mhm jepp kan være no luftsmerter kanskje.. var helt pyton hvert fall. får ta en overdose fiber eller no, kanskje det letter på trykket [8|]

Ja, jeg skylder på dårlig kosthold i helga. Er vant til regelmessige måltider og mye kli ellers i uka. [;)]

Hei.
Det kan være magesyren som gjør det. Jeg hadde samme symtomer at det gjorde veldig vondt i øvre del av magen. Så vondt faktisk at jeg kastet opp magesyre... Det kom ofte av bringebær syltetøy eller sanasol. Havnet på legevakten og der fant han ut at det var Reflux. Sur oppstøt som hadde gjort så jeg fikk magekatarr. Det var forferdelig vondt.. Nå går jeg på Gavison syrenøytraliserende middel.

Kanskje det er det du har fått, Reflux?

Hilsen Lene.

har ikke akkurat hatt det sånn, men har skikkelig vondt i magen på morgenen. Det kommer etter jeg har våkna og ikke går på do med en gang. Kjennes nesten ut som skikkelige luftsmerter[:@]

Back
Topp