Magevondt/kolikk

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Skal vi se, nå har jeg prøvd:

Lactocare D-vitaminer
Kolikk dråper
Fennikel te
Sukkervann
Kiropraktor
Varmt bad
Varme omslag
Massasje
Sykkle med bena
Rotasjon med bena i kryss
Trykk mot magen
Slyngevugge
Klær som lukter av meg
Svøpe
Diverse apper med lyd
Kjøre bil
Støvsuger
Sjal
Automatisk vugge

Konklusjon: ingenting funker.

Neste er melkefri diett, men det er litt av et prosjekt som jeg egentlig ikke makter..
 
Jeg opplevde rask bedring da jeg kuttet ut melkeprodukter med jenta mi. Det tok ca 1 uke, så var de verste smertene borte.

Men det trenger ikke å være melk. Lillebror reagerer på noe jeg spiser og det kan være egg, peanøttsmør eller løk.

Gulper gutten din mye?
 
Kanskje bare slå dere til ro med at det er kolikk og trøste så godt det går an. Det går sannsynligvis over innen noen uker/måneder. Ber hs deg om å prøve melkefri diett?

Mannen min er mer bekymret enn meg når det gjelder baby, og selv om jeg synes det er godt han bryr seg så hadde det vært bedre for meg med førstemann om vi ikke bekymret oss og prøvde å fikse magen hele tiden<3 nå har dere jo også prøvd det meste som du sier! Det er så slitsomt å tenke at det er noe man kan gjøre også virker ingenting. Bruk ørepropper/hørselsvern når han skriker og bæres rundt<3
 
Ang kiropraktor har jeg sett folkeopplysningen på NRK (ep.6 sesong 2) og der hadde de noen gode poeng om kolikkbarn. Hvis man opplever at behandlingen virker så er det jo bare bra, men synes det var interessant program:) vi tenkte egentlig å prøve med storesøster men ble aldri noe.
 
Kanskje bare slå dere til ro med at det er kolikk og trøste så godt det går an. Det går sannsynligvis over innen noen uker/måneder. Ber hs deg om å prøve melkefri diett?

Mannen min er mer bekymret enn meg når det gjelder baby, og selv om jeg synes det er godt han bryr seg så hadde det vært bedre for meg med førstemann om vi ikke bekymret oss og prøvde å fikse magen hele tiden<3 nå har dere jo også prøvd det meste som du sier! Det er så slitsomt å tenke at det er noe man kan gjøre også virker ingenting. Bruk ørepropper/hørselsvern når han skriker og bæres rundt<3

Ja, egentlig har jeg slått meg til ro med det. Mannen blir snart s i n n s y k!
Fikk er tips fra en bekjent om sov-i-ro i går, det skal jeg stappe i ørene med en eneste gang.

HS kommer i morgen, vi skal snakke om det da. Legen min sa "ta en øl eller vin, så sovner han" og "dessverre noen babyer gråter mer enn andre"...

Jaja, nå skal vi på yoga, ironisk nok.
 
Jeg opplevde rask bedring da jeg kuttet ut melkeprodukter med jenta mi. Det tok ca 1 uke, så var de verste smertene borte.

Men det trenger ikke å være melk. Lillebror reagerer på noe jeg spiser og det kan være egg, peanøttsmør eller løk.

Gulper gutten din mye?

Nei, ikke noe mer enn vanlig og ikke hver dag.
 
Det er også frustrerende å se hvor vondt han har.
Blir helt rød og svett, samt klorer helt vilt! Jeg har kloremerker over hele bryste.
 
Nå blir dette også synsing, men er det spesielle settinger han skriker? Presser han mye? Jeg må bare si dette, fordi vi slet med mye skriking, som vi følte var smerter fra lille. Og da hun var 6 uker gammel oppdaget vi tilfeldigvis at hun hadde et lyskebrokk. Vi forsøkte alt, og trodde det var magevondt. Det var det da altså ikke... Hun gikk fra å skrike 18 timer i døgnet, til å sove hele natta, smile og være fredfull. Det trenger selvfølgelig ikke å være dette hos din baby selvom han skriker, men hold et øye med lysken/pungen hvis det dukker opp en utposning :)
 
Det er uansett årsak ikke noe kjekt når babyen har det vondt :(
Håper HS har noen gode råd til deg.

Jeg fikk lillebror korrigert med posturologi, og det hjalp mye på mageknip og gulping. Har fremdeles litt plager, men nå begynner det å komme seg og jeg skjønner mer hva jeg skal være forsiktig med.
 
Hos oss på mange kvelder er det å holde tett inntil, eller gå rundt med henne (i sjal eller sele på liten tur ute er det beste når det er helt krise), eller mate henne i senga til hun sovner, det eneste som fungerer. På natta/morgenen må hun sitte på fanget mitt og sykle eller bli massert på magen, eller mates. Da blir det ofte fremgang i magen (evt. sovner hun igjen). Ser du har prøvd det meste, inkludert det overnevnte, så dette er vel mer et du-er-ikke-alene-svar. Vi "overlever" ved å tenke at det har en ende, sannsynligvis om få uker. Men det er helt jævlig å se henne gråte av smerte uten å kunne fikse det med én gang. Ender opp med at vi gråter selv i blant. :)
 
Nå blir dette også synsing, men er det spesielle settinger han skriker? Presser han mye? Jeg må bare si dette, fordi vi slet med mye skriking, som vi følte var smerter fra lille. Og da hun var 6 uker gammel oppdaget vi tilfeldigvis at hun hadde et lyskebrokk. Vi forsøkte alt, og trodde det var magevondt. Det var det da altså ikke... Hun gikk fra å skrike 18 timer i døgnet, til å sove hele natta, smile og være fredfull. Det trenger selvfølgelig ikke å være dette hos din baby selvom han skriker, men hold et øye med lysken/pungen hvis det dukker opp en utposning :)
Akkurat det samme her hos oss. Vi venter på operasjon på Ullevål. Har dere operert?
 
Har prøvd det meste her også, syns i grunn ingenting virker.
Ikke prøvd melkefri kost, har ikke planer om det heller...

Her har jeg merket at lillebror er roligst hjemme og om han får mye ro.
Blir det for masse folk, ukjente omgivelser - blir han mega urolig.
Har vi besøk, må jeg amme i et annet rom for at han skal roe seg.

Kjipt - og absolutt ikke slik jeg planlagte permisjonstidens - men men, det kan jo bare bli bedre:)
 
Spiser nesten melkefri mat om dagen. Men brød og smør spiser jeg. Bæsjen har gått fra pestogrønn til nesten gul igjen og har mindre vondt I magen. Og dagen er blitt MYE bedre for både mini og meg.
Absolutt verdt å kutte ut så mye melk og annet som gir magevondt.
 
Akkurat det samme her hos oss. Vi venter på operasjon på Ullevål. Har dere operert?
Ja, hun ble operert da hun var 3 mnd gammel. Eggstokken gikk i klem på 17. mai, så da ble hun kjørt inn til Ullevål. Operert 18. mai, og var en helt ny jente bare få dager etter operasjonen ❤
 
Vi byssa i mørket på kjøkkenet med vannkrana på. Og andre ganger la vi hårføneren på gulvet. Det tok den verste skrikinga noen ganger. Uff.. føler med deg. Det er forferdelig med kolikk! Vet ikke hva godt man kan gjøre for de små. Prøvd probiotika? Funka ikke for oss, men vet om mange som har hatt effekt av det!
 
Sniker fra september..
I 2010 fikk vi tvillinger der ene hadde kolikk. Hun begynte å gråte når hun var 3 uker og det ga seg gradvis ved 5 mnd alder. Vi også prøvde alt. Både vi og hs var rådville og hs kalte det et "ekstremt tilfelle". Jeg ble sykmeldt, sambo måtte steppe inn i mammaperm og ja.. Det var fælt når det sto på! Men for oss ble det klart at magen var det minste problemet. Hun var rett og slett et urolig barn og det var vanskelig og oppdage de små tingene som gjor at hun var misfornøyd. Ble mye synsing og prøving men det viktigste ble til slutt og avlaste hverandre og også få hjelp av familie for å få ting til å gå rundt. En dag sluttet hun, og ble en mer fornøyd bebi :) Men også i dag skiller hun seg ut. Hun klarer ikke å sitte i ro, sliter med konsentrasjon og er ofte "i sin egen verden".
 
Ja, hun ble operert da hun var 3 mnd gammel. Eggstokken gikk i klem på 17. mai, så da ble hun kjørt inn til Ullevål. Operert 18. mai, og var en helt ny jente bare få dager etter operasjonen ❤
Åh, dette gir meg skikkelig håp! Vi har en guttebaby da, men han har akkurat samme som du beskriver. Håper virkelig han blir en happy kid etter operasjonen! <3
 
Åh, dette gir meg skikkelig håp! Vi har en guttebaby da, men han har akkurat samme som du beskriver. Håper virkelig han blir en happy kid etter operasjonen! <3
Det er godt å høre at det gir håp :) Forskjellen var enorm på vår datter. Hun skulle i utgangspunktet ikke opereres før hun var 5-6 måneder, og ventet på vurdering, da eggstokken gikk i klem. I ettertid er vi glad det ble en hasteoperasjon, når vi ser hvor fint hun fikk det etterpå ❤ Masse lykke til med gutten deres! :)
 
Back
Topp