Magevondt av grøt

prippen

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberfruene 2018
Noen flere? Har ikke fått prøvd så mye smaksprøver ennå, snuppa har akkurat blitt 5 mnd. Har prøvd å gi en teskje grøt et par ganger, da har hun hatt skikkelig magevondt og skriketokter utpå kvelden (selv om hun har fått grøt på morgenen). Det varer i flere dager, hun presser og presser. Det eneste som hjelper litt er sviskemos, så det får hun nå daglig selv om hun ikke spiser grøt, hvis ikke blir magen verre igjen. Noen som har opplevd lignende og har noen råd?

Han her får vondt hvis han får for mye grøt. Et par skjeer går bra, men vi må begrense. Vi ga grøt rett etter at han ble 4 mnd, men pga magevondt kuttet vi ut grøten noen uker og ga andre smaksprøver i stedet (eple, pære, mango, sviske++). Han tåler grøten litt bedre nå. Det er nok bare systemet som trenger tid for å utvikle seg :)

Han her får vondt hvis han får for mye grøt. Et par skjeer går bra, men vi må begrense. Vi ga grøt rett etter at han ble 4 mnd, men pga magevondt kuttet vi ut grøten noen uker og ga andre smaksprøver i stedet (eple, pære, mango, sviske++). Han tåler grøten litt bedre nå. Det er nok bare systemet som trenger tid for å utvikle seg :)

Takk for svar :) Har bare ikke turt å prøve med noe annet heller siden magen ikke har blitt helt bra.

Har du ammet eller gitt mme tidligere? For om du bare har ammet og babyen får vondt i magen av grøt, så kan det være melkeprotein som er for hardt for magen hans. Mest sannsynlig er det bare er umodent system, vil jeg tro - men det kaaan være melkeprotein. Vår reagerer på det, men gjennom morsmelka. Først da jeg kutta all melk fra min kost slutta det å komme blod i avføringa, og litt mindre magevondt. Så nå får han grøt uten melkeprotein (Holle med mm eller melkeproteinfri mme).

Vi gir 2 fulle grøtporsjoner pr dag. Han får sviskemos i hver porsjon + vann som tørstedrikke til. Har ikke hard mage med sviskemos mn kan fort bli litt seig i magen om han ikke får det en dag.

Hva er det i grøten da? Høres ut som den er for sterk/at hun er intolerant mot noe. Noen tåler gluten eller soya dårlig.

Vår lille fikk ikke også mye magevondt av grøt og gulrot når vi prøvde det i begynnelsen. Nå har vi gitt hirsegrøt (kjøpt på helsekost), og gradvis økt mengden, er fortsatt langt fra full porsjon men nå reagerer hun ikke med magevondt! Om det er grøten, eller det at magen har fått tid til å bli mer klar vet jeg ikke, har ikke turt å prøve nestle sin grøt igjen helt enda

Hva er det i grøten da? Høres ut som den er for sterk/at hun er intolerant mot noe. Noen tåler gluten eller soya dårlig.

Prøvde først Hipp risgrøt, og så noen uker senere Nestlé havregrøt med ris og hvete. Frykter melkeprotein intoleranse, hun reagerer når jeg spiser melkeprodukter. Men også det meste jeg spiser, så ikke lett å vite hva hun reagerer på heller!

Vår lille fikk ikke også mye magevondt av grøt og gulrot når vi prøvde det i begynnelsen. Nå har vi gitt hirsegrøt (kjøpt på helsekost), og gradvis økt mengden, er fortsatt langt fra full porsjon men nå reagerer hun ikke med magevondt! Om det er grøten, eller det at magen har fått tid til å bli mer klar vet jeg ikke, har ikke turt å prøve nestle sin grøt igjen helt enda

Prøvde gulrot her i går, skikkelig mye luft og vondt i magen av det også :(

Prøvde først Hipp risgrøt, og så noen uker senere Nestlé havregrøt med ris og hvete. Frykter melkeprotein intoleranse, hun reagerer når jeg spiser melkeprodukter. Men også det meste jeg spiser, så ikke lett å vite hva hun reagerer på heller!
Nei, det er jammen ikke lett.. men prøv sinlac :) og se om hun tåler den.

Prøvde gulrot her i går, skikkelig mye luft og vondt i magen av det også :(
Ser at det snek seg inn en ikke i svaret mitt, sku selvfølgelig stå at hun fikk mye vondt. Jeg leste at gulrot sku være mildere for magen, men det opplevde ikke vi heller :( noen trenger vel bare lenger tid før magen er klar!

Ser at det snek seg inn en ikke i svaret mitt, sku selvfølgelig stå at hun fikk mye vondt. Jeg leste at gulrot sku være mildere for magen, men det opplevde ikke vi heller :( noen trenger vel bare lenger tid før magen er klar!

Jeg regnet med det var det du mente ;)

Skal til hs til uka, så får høre hva de anbefaler å gjøre. Får håpe det går seg til snart! Drømmen er å få i henne en porsjon grøt på kvelden så vi slipper amming 4-5 ganger på natta. Altså etter jeg har lagt meg, det er 2-3 ganger før det også!

Back
Topp