Mageverk

ønsker så inderlig en liten sp

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Himmelbarn
Julikulene 2020
Noen som har hatt mageverk?
I forbindelse med fordøyelsen og evt vokse smerter i ett...
Har hatt mageverk siden i går..verker..i midten nederst i magen. Kan.minne om.murring og..jeg hadde litt løs mage idag morges.. men verken vil ikke gi seg.
Jeg er redd...får ikke ul var ikke noe hensikt..måtte avvente å se .
Flere som har hatt det slik og kan berolige meg litt..
Med min fortid så håpet jeg å få gå oppfølging..men føler meg absolutt ikke trygg på det når de være sier jeg må avvente å se..pgs der er så tidlig i svangerskapet at det er ikke noe å gjøre evt..
Jeg er lei meg.. og være håper msgeverken kan gi seg snart.. jeg er psykisk sliten..

Uff det høres ikkje godt ut [emoji173]️ håper det gir seg snart! Med min første fekk eg sterke magesmerter, gjorde kjempevondt så vart faktisk innlagt for dei trudde det var blindtarmen. Men etter litt var det berre begynnelsen på bekkenløsningsmerter som gjorde so vondt at eg holdt på å bli sprø.. da var eg ca i veke 20-21 tenker eg.

Viss du har sterke smerter ville eg ha oppsøkt legevakt, og fått ein sjekk. Kanskje han kan hjelpe betre enn fastlegen og ber om ein ultralyd for å sjekke at alt er Ok?

Tenker på deg og sender deg ein god klem [emoji173]️

Jeg hadde noe lignende for en uke siden, gikk over på to dager men dro til legen fordet. Meg var det ikke noe galt med, men ja ta deg en tur til lege/legevakt for å sjekke for å roe ned sinnet og bare ta en sjekk. [emoji173]️

Og masse god bedring[emoji173]️

18+3

Jeg har hatt mye mageverk frem til nå, men de siste dagene har det blitt værre og værre.. Kjennes også nesten som støt.. Er selv løs i magen på morgenen, men tenker at kroppen forandres og vokser slik at det kanskje er bare greit at jeg kjenner noe i det heletatt [emoji85] Mulig jeg er rar, men føler at det er en liten trøst [emoji173]️

Min jordmor forklarte det veldig godt for meg når jeg nevnte at jeg stadig har skikkelige magesmerter og blir bekymra for det. Hennes forklaring er at livmor ved befruktning er en muskel på størrelse med en knyttneve, mens når barnet kommer ut har den strekt seg til å romme nesten ti liter (jeg har ikke kontrollgoogla, dette går på husk) - og om man forsøkte å tøye hvilken som helst annen muskel i kroppen like heftig, så ville den også protestere med jamne mellomrom. Så hun sa til meg at så lenge det ikke var blod involvert, skulle jeg se på det som et irritasjonsmoment som ville gå over :-)

Jeg var plaget med mageverk en periode, som nok var knyttet til fordøyelsen, for det ble som regel bedre etter dobesøk og litt tid på sofaen. Hender også at jeg har litt mageverk nederst i magen, men har fått beskjed om at det nok bare er livmor som strekker seg. For alt så bra ut på UL :)

Har hatt skikkelig mageverk, men kjenner at det er mye pga fordøyelse og hva jeg tror er strekking av livmoren, den skal jo bli rimelig stor :) Samtidig sliter jeg mye med kvalme for tiden, blir dårlig hver gang jeg spiser, men er fortsatt konstant skrubbsulten så jeg tror nok smertene er av så mange forskjellige grunner at det er ikke lett å pinpointe hvorfor.

Der igjen vil jeg også nevne at uansett hva grunnen er er det bedre å dra på legevakta en gang for mye, for det er så utrolig viktig at du får slappet av og kost deg:Heartred

Jeg har hatt sterkere smerter på midten nede på magen og på sidene siste dagene når jeg er i aktivitet og litt under bråe bevegelser, men sistnevnte er ikke nytt. Slått meg til ro med at det er ligamentsmerter. Var så ille en gang at jeg måtte ringe å sjekke med jordmor.

Forbinder ikke det jeg har med smerter. Men verking i magen..
Men takk for svar alle :)
Snakket med jordmor igjen...ig skulle bare se d ann...ble d værre måtte jeg ringe igjen..
Håper og ber at dette går over snart.. sliten...

Jeg har også verking, eller en slags murring, i magen. Det har kommet og gått litt den siste uken, noen dager merker jeg ingenting andre dager blir jeg litt bekymret. Jeg kjenner godt at den lille spreller og sparker nå, så det hjelper nok meg mye. Og det er jo så utrolig mye som skjer der nede nå, med så mange rare vondter, så jeg tenker stort sett at det skal være sånn. Men det må være veldig tøft med tanke på forhistorien din. Krysser fingrene for at det roer seg snart sånn at du kan få slappe av!

Tenker på deg[emoji173] Bra du har dialog med jordmor! Sannsynligvis er alt Bra, men skjønner du er bekymret. Det er slitsomt å bekymre seg!

Tenker på deg[emoji173] Bra du har dialog med jordmor! Sannsynligvis er alt Bra, men skjønner du er bekymret. Det er slitsomt å bekymre seg!

Takk for omtanke.. verken har ikke gitt seg enda...så lite søvn i natt... Håp er dette er siste dag..3dager nå med mageverk .

Back
Topp