Magetrøbbel

Nelly84

Glad i forumet
Er det flere her som sliter med løs mage? De siste tre ukene har jeg vært på toalettet ca.10 ganger i døgnet. Det starter med voldsomme kramper/menssmerter og ender i at jeg må løpe på do. Natt og dag. Skal levere prøve hos legen for å se om det er noe. Med førstemann var det jo helt motsatt, så dette er rart.. Iallfall såpass sent i svangerskapet. Blir redd for føles jo ut som at jeg føder i do omtrent :(

Er det flere her som sliter med løs mage? De siste tre ukene har jeg vært på toalettet ca.10 ganger i døgnet. Det starter med voldsomme kramper/menssmerter og ender i at jeg må løpe på do. Natt og dag. Skal levere prøve hos legen for å se om det er noe. Med førstemann var det jo helt motsatt, så dette er rart.. Iallfall såpass sent i svangerskapet. Blir redd for føles jo ut som at jeg føder i do omtrent :(
Uff, ikke noe ålrait :( Jeg har ikke erfaring med diaré uti svangerskapet, men har slitt med menskramper/smerter før graviditet og ved første uteblitt menstruasjon da jeg ble gravid. Disse smertene resulterte alltid i svært løs mage/diaré. Men det gikk liksom over ila mensuka.
Håper du finner ut av det og at det ikke er noe farlig. Pass på å få i deg nok vann så du ikke blir dehydrert ❤

Huff, det høres ikke særlig ut :s tror det er lurt å kontakte legen når det er så ille.
Jeg har også vært litt plaget med løs mage de siste dagene, men ikke så heftig som du har hatt det. Her er det bare 1-2 ganger om dagen, men begynner på samme måte.

Jeg har hatt mye mer diaré enn hard mage til nå. Er 21 uker nå! Var på ultralyd for 3 uker siden og babyknøttet hadde det helt fint! Men det er noen uker det er mer intenst enn andre! Akkurat i dag har jeg streva med sinnsykt mye luft i magen at det gjør rent vondt! Antar at det har noe med hva man har spist og at livmora utvider seg og omplasserer tarmene! Men diaré i svangerskapet skal visstnok være like vanlig som forstoppelse! Ditt tilfelle med tilhørende menssmerter høres jo mer ut som at livmora utvider seg og omplasserer tarmene! :-)

Sliter med akkurat det samme! Plutselig får jeg skikkelig vondt i magen og så må jeg bare løpe! Aldri hatt det med førstemann!

opplever det noen dager i blant. Men ikke så ofte. En dag i uken kanskje.

Sliter med begge deler, spørs helt hva jeg har spist dagen før ;) men våknet natt til søndag, med sinnsyke luftsmerter, så ubehagelig, mens lillegutt sparket og turnet rundt, så var ganske sliten og øm i magen i går ;)

Back
Topp