Magetrøbbel....

Lisee

Elsker forumet
Hei kjære februarmammaer[:)]

Må spørre dere om litt råd, jeg. Har et ordentlig dritt-problem (bokstavlig talt)[:D]
Det er nemlig sååååååå treigt i magen min om dagen. Går bare og sparer og sparer på all maten jeg propper i meg.
Har dere noen råd for å få litt "futt og fart" inni der? hehe[:D]
Jeg har prøvd det meste: frukt, svisker, sukkerfrie drops, lunka vann om morgenen, biola osv. Men ingen ting hjelper noe særlig. Har tatt laktilose som jeg har kjøpt på apoteket, men da får jeg noe så sinnsyk halsbrann at det orker jeg ikke ta mer.

Flere råd noen????[:)]

Lakris og druer! Det funker nå på meg! Kan spise en hel eller halv eske med druer og det funker... Ellers så er det å spise fiber og drikke masse masse vann viktig!

Hvis ikke det hjelper så får du kjøpt noe som heter Laksoberal dråper på apoteket! Da kan du dryppe noen dråper (10-12) oppi et glass med drikke (hva du vil av drikke)! den smaker ingenting, men den hjelper for "tette tarmer" !! Bare les på bruksanvisninga!

Håper det hjelper litt! Har selv plaga med treg mage... men fortsatt så funker druer! heldigvis! Lykke til!

Au! Hørtes ikke noe godt ut! Har egentlig ikke noe særlig råd bortsett fra en kopp kaffe kanskje? Eller masse drops med laktilose i....? Håper uannsett at du blir bedre [;)]

Jeg er oxo plaget med treg mage....har fått råd av jordmor å drikke masse vann,spise svisker og mandler.Og det hjelper faktisk[:)]

Følger meg selv opp litt her, jeg. Dette er nesten litt komisk. [8D]
Klagde jo tidligere i (går) kveld på lite "futt og fart" i magen. Dette har vart i mange dager og jeg tenkte i går at jeg skulle virkelig forstoppelsen til livs.... Så jeg kjøpte først sviskekompott til dessert. Deretter spiste jeg en pose dietorelle, sukkerfrie karameller. Også spiste jeg i alle fall en eske lackerol, for så å spise druer.
Resultatet var at magen egentlig bare ble mer sprengt[&:] Til slutt ble jeg så desperat at jeg drakk en dose laktilose.
Og hva blir resultatet? Ikke "futt," men utrolig mye "fart"[:D] hehe. Så her sitter jeg da, med en kopp varmt vann... Håper at "futten" også slår til[X(]

[:D][:D]

Hei Lisee!

Jeg har også hatt problemer med treg mage, og det er helt j.....!! [:@]
Jeg fikk tips av jordmora jeg går til om å ta Bio-Magnesium som du får kjøpt i helsekostbutikken.
Jeg tar to tabletter om morgen og to om kvelden, og har ikke hatt problemer siden...[:D]

( Bio-Magnesium skal også hjelpe mot kramper i leggene. Jeg har ikke hatt en eneste krampe i hele svangerskapet! )

Lykke til, og god bedring!

Jeg har også til tider hatt treg mage. Liker bedre tørkede aprikoser enn svisker. Det har funket veldig bra på meg.

Back
Topp