magetrøbbel :(

ROFLMAOWPIMP

Forelsket i forumet
Jeg advarer for det kan inneholde noen ekle detaljer! Jeg får diare å skikkelig mageknip etter jeg har spist middag:s har vært sånn et par ganger før men nå er det hver dag. Kom etter jeg ble gravid. Det er så vondt å varer i flere timer. Luftsmerter som kommer i tak sånn som rier. Klarer ikke finne noe system i det pga en dag får jeg vondt av å spise pølse i lumpe å hvis jeg spiser det igjen 2 dager etterpå får jeg plutselig ikke vondt.. Har ikke time hos legen før om 2 uker så derfor hører jeg med dere i mellomtida. Er så vondt at jeg ikke lenger tørr å spise varmmat å spiser veldig lite, å det er jo ikke bra nå som jeg er gravid:( er SULTEN.. Noen som har noe peil på dette?

Hei, jeg ble også veldig dårlig i magen når jeg gikk gravid, akkurat som du beskriver, men jeg har en tarmsykdom som heter Ulcerøs Colitt. Jeg ble førsta skikkelig dårlig under første graviditeten og fikk diagnosen etter å ha gått gravid. Graviditeten forverret sykdom veldig.
Det du burde er å skrive opp alt du spiser i en ukes tid og når du blir dårlig.
Selv tåler jeg ikke sitrusfrukter (appesinjuice, solo, fanta, sprite osv), frø og hele korn, brus osv. spiser veldig lite middag jeg også.

Noen blir rett og slett bare dårlig den veien når de er gravid så trenger ikke være noe som helst galt. Men jeg vet det er slitsomt.

eneste jeg kan komme på som det kanskje kan være er at du spiser maten for fort.... noen ganger når man spiser for fort blir det litt verre for kroppen å fordøye, og man får kraftig mageknip og diare...... det kan være at det at du er gravid gjør at du ikke tåler å spise så fort som du pleier, og de gangene du spiser pølse med lompe litt for fort blir du dårlig, og de gangene du spiser den sakte går det bra.... du kan hvertfall prøve å spise sakte og se om det hjelper :)

Hm fikk litt å tenke på.. noterer alt å tar med til legen så dytter litt for å se om det er flere som har noen ideer:p Takk for tips:))

Jeg hadde det likt som deg i perioder før og under svangerskapet. Og har hatt det kronisk det siste 1,5 året :-S Jeg er blitt utredet for Crohns, Ulcerøs Colitt, Irritabel tarm og en hel del andre ting uten å fått noe svar. Samme hva jeg spiser eller ikke spiser så blir jeg dårlig i magen.
Håper du får svar og hjelp, og at det i det minste går over når du er ferdig med svangerskapet! 

Back
Topp