"Magetid"

Maroel

Flørter med forumet
Er det sånn at babyer bør ligge en stund på magen hver dag?
Dette har ikke jeg fått med meg, og min datter er nå 5 uker gammel.
Lurer på dette fordi jeg kom over en artikkel som sa at det er utrolig viktig for motorikk og mtp. krabbing at barnet får ligge så og så lang tid på magen pr. dag.

Stemmer dette? Hva gjør/gjorde dere? Bør jeg bare hive meg (eller henne, nesten bokstavelig talt) rundt og la henne ligge på magen i 10min eller så hver dag nå?

Hørt det med prematur fødte. Men ikke akkurat med antall min. Men de liker det godt min får ligge så lenge jeg ikke skal noe på magen. Han er nå 6 uker:)

Hørt det med prematur fødte. Men ikke akkurat med antall min. Men de liker det godt min får ligge så lenge jeg ikke skal noe på magen. Han er nå 6 uker:)
Åja. Har han gjort det lenge? Ble liksom litt redd jeg har gjort" noe galt" og burde starta med dette for lenge sia :-(

Ja, alle barn bør ligge på magen, og dette vil du nok høre om på helsestasjonen. Spørsmpl om hvor mye, om hun liker det, etc. De trenger å ligge på magen når de er våken. Sove på rygg, våken på magen. Også liker de gjerne ikke det, men man lærer ikek å krabbe fra ryggen. Hvor lenge om gangen avhenger av hva de liker. Men løfte hodet, etterhvert krabbe, sitte og reise seg, det kommer fra mageleie, ikke ryggleie så på magen bør de ligge

Åja. Har han gjort det lenge? Ble liksom litt redd jeg har gjort" noe galt" og burde starta med dette for lenge sia :-(

Det går bra, hun er bittelita enda. Men det blir nok tema neste gang på helsestasjonen tenker jeg :)

Aha, takk for svar dere. Da skal jeg ha henne på magen en stund etter hun har spist :-) har vært på én kontroll på helsestasjonen men det ble ikke nevnt den gangen. Blir vel nevnt neste gang ja sikkert :-)

Med min første var jeg livredd å ha han på magen endte opp med at han hatet det. Så derfor startet jeg ned det tidlig med nr 2 :) han syns det er digg :)

Btw, rett etter hun har spist kan det medføre gulp.

Men når de er ikke trøtt, ikke sulten, ikke trenger ny bleie....

Ja. Det er ikke alltid lett å finne de tidene.

Min tredje likte det ikke, men elsket å ligge på magen på magen til sin far da.

Funker å ligge på magen til pappa også... det er favoritten her på natta. Pappas mage på natta er noe spesielt...:) eneste ulempen er at gubbennikke kan sove [emoji14]

Ikke sant?! Og når de legges på magen blir du gjerne litt dårlig stemning også, og man skal jo helst ha litt los hver dag i tillegg, ikke bare misfornøyd baby.

Funker å ligge på magen til pappa også... det er favoritten her på natta. Pappas mage på natta er noe spesielt...:) eneste ulempen er at gubbennikke kan sove [emoji14]
Hørtes kjent ut.

Yngste slet en stund med magen og eneste måten hun sov var på magen på magen til faren. Greia var å finne tiden da hun sov godt nok til å kunne legges ned mellom oss uten å våkne. Mannen sov lite den perioden ja... Godt han var arbeidsledig og kunne ta seg inn på dagen.

Ikke sant?! Og når de legges på magen blir du gjerne litt dårlig stemning også, og man skal jo helst ha litt los hver dag i tillegg, ikke bare misfornøyd baby.
Ja.

Men selv frøken liker ikke, som altså lå veldig mye på sin far både dag og natt da, lærte jo å krabbe og sånn tilslutt og løper og hopper (og sover gjerne på magen fortsatt. Men snart to år gammel er det lov)

Ja.

Men selv frøken liker ikke, som altså lå veldig mye på sin far både dag og natt da, lærte jo å krabbe og sånn tilslutt og løper og hopper (og sover gjerne på magen fortsatt. Men snart to år gammel er det lov)
Ja det går seg jo til. Satser også på at magetid blir litt lettere når baby er litt mer våken. Når de er helt ferske er det jo veldig mye soving

Hørtes kjent ut.

Yngste slet en stund med magen og eneste måten hun sov var på magen på magen til faren. Greia var å finne tiden da hun sov godt nok til å kunne legges ned mellom oss uten å våkne. Mannen sov lite den perioden ja... Godt han var arbeidsledig og kunne ta seg inn på dagen.
I sliter litt med magen på natta ;( men det hører til så pappa drar på jobb ganske trøtt noen ganger

Ja det går seg jo til. Satser også på at magetid blir litt lettere når baby er litt mer våken. Når de er helt ferske er det jo veldig mye soving
Ja. Mye forandrer seg på en måned på den tiden der altså. Herlig egentlig.

Ok. Hehe, kan være vanskelig å presse inn da ja. Men får vel ta det litt etter litt :-) Ja hun her også ligger forsåvidt på magen oppå bryst/mage til meg og faren, har bare aldri hatt henne på magen på gulvet.

Ok. Hehe, kan være vanskelig å presse inn da ja. Men får vel ta det litt etter litt :) Ja hun her også ligger forsåvidt på magen oppå bryst/mage til meg og faren, har bare aldri hatt henne på magen på gulvet.

Ei litt sånn tykk gymmatte er en god investering. Både du og baby skal trolig tilbringe mye tid på gulvet det neste halve året og det er både varmere og mykere på en sånn.

Ok. Hehe, kan være vanskelig å presse inn da ja. Men får vel ta det litt etter litt :-) Ja hun her også ligger forsåvidt på magen oppå bryst/mage til meg og faren, har bare aldri hatt henne på magen på gulvet.
Et lite tips er å bruke stellebordet ved bleieskift. Mi lå mye på magen der da hu var bitte lita. Og på matte på gulvet da hu ble litt større.

Back
Topp