Magetid og annet

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Eg hadde ikke hørt om magetid før eg las en tråd om det på oktober gruppen. Nå blir eg litt redd for at det er andre viktige ting som eg ikke har fått med meg, som er viktig for hennes utvikling.
Hun hater magetid da, begynner å grine omtrent med en gang, er det bare å prøve flere ganger eller er det en annen alternativ?
Har dere noe leker til de små ennå? Kortid begynner man med sånt? Har lyst på babygym men har ikke komt så langt ennå. Ka leker har deres minier?

Legger henne på magen av og til, men det er ikke noe jeg stresser med enda. Legger henne på brystet av og til og, for å la henne løfte på hodet der:) et tips for at det blir lettere for de er å holde en hånd på rumpa dems, siden hodet er så tungt blir det fremtungt for de.
Ikke la henne ligge så lenge om hun hater det, for da vil det antakeligvis ikke bli noe populært senere heller. Litt om gangen bare.
Vi bruker ingen leker enda, her er det nok å se lysene rundt om og oss, prating og kos:)

Vi har gjort det :) ligger der 5-10 min før det er nok. Ingen leker enda, min er 3,5 uker så er alt for tidlig. Det mest spennende å glo på er visst veggen :p

Men helsesøster sa til meg i 2013 da jeg var førstegangs og det var på tide med å finne leker til babyen etc at de ikke skal ha blinkende leker med lys og lyd osv, men helt enkle leker uten sånt.

Min gutt ligger mye på brystene våres, og noen min på magen når det passer seg. Jeg gjør ikke noe fast. Helsesøster sier at det ikke er noe å stresse med, med mindre babyen kun ligger vendt en side - da er mageleie viktig for nakketrening.

Ift leker så har vi kjøpt en uro med stjernelys på taket og naturlyd/musikk. Det er vel det nærmeste han har en leke :P Han er 6 uker gamnel. Til jul får han en babygym. Ellers liker han å se på oss, høre oss prate og synge, og i det siste - krafse på ansiktene våres med hendene sine.

Hos mini på seks uker er babygymmen kjempegøy og har vært det i flere uker allerede. Han smiler, ler og prater til dyrene han slår på. Kan ligge godt over 20 min før han blir lei. Koser seg der flere ganger om dagen. Vi bruker ikke andre leker foreløpig.

Hun ligger en selvpåført brystkassen/magene våres. Telles det som magetid også?

Her ligger babyen ofte på brystet, og vi bærer han ofte med magen mot brystet. Det er magetiden han får her foreløpig.:) han er 17 dager.

Her ligger babyen ofte på brystet, og vi bærer han ofte med magen mot brystet. Det er magetiden han får her foreløpig.:) han er 17 dager.
Samme som her ;) og her har han blitt 3,5 uke :) han beveger masse på hode og begynner å få ganske godt styring syns jeg, så jeg er ikke bekymret.

Hun holdt hodet selv på søndag og styrer det ganske godt egentlig. Så da har eg ikke noe å bekymre meg for? Ble 1mnd i går :)

Hun holdt hodet selv på søndag og styrer det ganske godt egentlig. Så da har eg ikke noe å bekymre meg for? Ble 1mnd i går :)
jeg ville ikke bekymret meg så lenge hun prøver og hun blir flinkere ;) om du føler hun ikke har fremgang så ville jeg hørt med helsesøster, men mener helsesøster sa på hjemmebesøket at det er først når de begynner å bli rundt seks uker og det ikke skjer noe at man bør søke hjelp :)

Høres ut som det ikke er noe å bekymre seg for da :) her ammer jeg ofte i tilbakelent stilling og da kravler han oppover meg i full fart, og full kontroll over hodet - ingen nakke/magetrening her!

Samme her! Bruker tiden på stellebordet til å prate og få lurt frem ett smil. (Uten hell forsåvidt)

... her ammer jeg ofte i tilbakelent stilling og da kravler han oppover meg i full fart, og full kontroll over hodet - ingen nakke/magetrening her!

Det der er så fascinerende! De er helt utrolig sterke når de får jobbe "rett vei."

Eg hadde ikke hørt om magetid før eg las en tråd om det på oktober gruppen. Nå blir eg litt redd for at det er andre viktige ting som eg ikke har fått med meg, som er viktig for hennes utvikling.
Hun hater magetid da, begynner å grine omtrent med en gang, er det bare å prøve flere ganger eller er det en annen alternativ?
Har dere noe leker til de små ennå? Kortid begynner man med sånt? Har lyst på babygym men har ikke komt så langt ennå. Ka leker har deres minier?

Vi har en som bare vil ligge på magen. Jeg vipper ham forsiktig rundt når han sover, og satser på at han ombestemmer seg etter hvert. Han får babygym til jul av storesøster, da er han halvannen måned. Foreløpig er han så kort tid våken at han veldig gjerne får bruke oss til underholdning.

Back
Topp