Magetafsing - allerede??

Liz:-)

Betatt av forumet
Nå som jeg har begynt å dele den store nyheten med flere, er det noen nye utfordringer som dukket opp! Jeg ble mildt sagt sjokkert da en slektning tok tak i magen min, og sa at "ja hun hadde lurt på om jeg hadde lagt på meg eller om jeg var gravid". Jeg mener- hvor ble det av vanlig folkeskikk? Hadde aldri trodd noen kom til å ta på magen når det ikke engang er mage der? (og btw har jeg foreløpig gått NED ikke OPP, men er ganske oppblåst). Flere som har opplevd magegrafsing allerede, og hva gjorde dere? Mener altså det er heeelt greit om det er mannen eller veldig nær familie/ venner, men dette var ubehagelig!! Kom gjerne med forslag til hva man kan si når slikt skjer :-p

Jeg er sterkt imot det uanz av hvem å når dette skjer. Folk må jo kunne akseptere det personligerom altså.

Magetafsing er frekt! Jeg skal jaggu tafse tilbake hvis noen begynner. Når magen har blitt stor og hard og folk spør pent om de kan få kjenne når det sparker er noe helt annet syns jeg.

Jeg tror jeg hadde slått om noen hadde tatt på den oppblåste greia av en mage nå.... emoticon

Haha - godt det ikke bare er jeg som er prippen da! Jeg ble så sjokkert at jeg ikke sa noe tilbake, men vil gjerne være forberedt til neste gang!

Man blir jo helt satt ut av at folk er så frekke. Når man er gravid blir man plutselig en allemannseie?!? Folk mister folkeskikk og spørr og graver. Liker ikke....

spesielt

Hadde klikka om någen klådde på mitt flesk..
Trudde de fleste folk forstod at det ikkje er så mye mage å ta på i 1 trimester

ja en ting er når magen blir stor og babyen sparker....at man synes det kan være artig å kjenne sånne ting....NÅR man blir invitert inn i den personlige boble,,,eller spør pent hvertfall.

men dette synes jeg blir grådig invasjon av personlig rom. og sånne kommentarer kan man holde for seg selv...uansett om du hadde lagt på deg 10 kg mener jeg. det hører ikke hjemme noe plass. selv om man er gravid og har "lov" til å legge på seg...så betyr det ikke at det ikke kan være sårt, og man kan føle seg like tykk enten man er gravid eller bare lagt på seg.

å gu da hadde eg jammen blitt irritert, ingen har lovt å ta på magen min uten at de spør... Er noe heilt ant når magen er stor og hard...

huff, får frysninger bare jeg hører om magetafsing!!! dårlig erfaring fra forrige svangerskap:

Jeg var på butikken og skulle handle, og plutselig kom det en fremmed dame bort til meg og tok et skikkelig tak i magen og ristet! føltes ut som et skikkelig overgrep, skikkelig ubehagelig! og hun var borte før jeg rakk å reagere! de ansatte på butikken var mildt sakt sjokkerte de også og kom bort til meg å lurte på om det gikk bra!

Nei, det synes jeg IKKE er greit! Når magen er stor og det er noen man kjenner godt så er det noe annet. Usj, får helt fnatt av tanken på at noen skal tafse på fleskemagen før den blir stooor.

Huff, så rart! Her ser jeg ut som jeg er 4 mnd på vei. pga jeg er oppblåst vell og merke :P
Men INGEN før røre magen min, utenom samboeren og mini da selvfølgelig, men hun forstår ikke en dritt. Hehe

Fysj, sånt gjør man da bare ikke. Men det er jo enkelte som ikke eier sånne sperrer. Jeg kan ikke si at jeg vet hva jeg ville gjort i din situasjon, siden jeg ikke har opplevd det. Men reaksjonen ville nok blitt ganske lik ja.. Lurer man på om en person har gått opp i vekt, så holder man det for seg selv også. Ingen som vil høre sånt, uansett grunn!

Mitt syn på saken er per i dag at magekontakt kun er forbeholdt nær familie (og venner man nesten regner som familie), og da bare etter at man kan kjenne aktivitet. Og man bør sannelig spørre først da også. Men hvem vet, kanskje jeg blir en sånn som stikker magen min borti alle for å vise den fram senere..

Samboer har litt friere tøyler da, ikke sånn at jeg krever skriftlig forespørsel for litt magestryking fra han emoticon

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, det har ikke vært et problem, og var heller aldri et problem i forrige svangerskap :)

Jeg var 6 (!) uker på vei med jenta mi da min mor plutselig klappet meg på magen. Jeg fikk helt sjokk og sa klart i fra at det der ville jeg ikke ha noe av. Og gjett om hun ble fornærmet?

Magen min er ikke til å klappe på, da klapper jeg også på din. En kan selvfølgelig spørre og da får en nok lov men ikke invader meg! Og hvem klapper en på magen i 1 trimester? Babyen ligger jo helt nede ved hufsa liksom, en klapper jo ikke hvemsomhelst der??

Jeg skulle spurt: "vil du ta på puppene mine også? Foreløpig er det de som har vokst mest:-)". Regner med det hadde blitt stille da...

Magetafsing no???!!??? Selv har magen blitt mindre og jeg har gått ned noen kilo, ikkeno annet enn flesk å ta på her, så fy f om noen tar på flesket mitt. :(  Men om kjentfolk tar på magen min når den er svær, høygravid med sparkende bebis, DA er det greit.

Huff hadde blitt rimelig sjokka hadde noen tafset meg på magen nå utenom sambo da. Huff, noen eier ikke folkeskikk!

Back
Topp