magesmerter

Irms91

Glad i forumet
JuniJubel2021
hei. Ble plaget av sterke smerter i øverste del av magen i kveld ca 2 timer varighet. Tok 2 Paracet og hjelper en hvis grad.. men er livredd for å legge meg ned siden jeg kjenner det blusser opp igjen da :bag: noe dere ville tatt kontakt med legevakt eller sykehus for ? Er så usikker siden jeg ikke har hatt disse smertene i de to tidligere graviditetene mine...har også legetime (24 ukers kontroll) på tirsdag morgen og kan kanskje vente til den ? Er smerter som sprer seg bak langs ribbebeina og i øvre del av ryggen :bag:
 
Jeg ville ha ringt til føden og snakket med en jordmor siden det ikke er noe du har opplevd i tidligere svangerskap. Evt. ring til legevakten. Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite :Heartred
 
God bedring forresten :) Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig!
 
hei. Ble plaget av sterke smerter i øverste del av magen i kveld ca 2 timer varighet. Tok 2 Paracet og hjelper en hvis grad.. men er livredd for å legge meg ned siden jeg kjenner det blusser opp igjen da :bag: noe dere ville tatt kontakt med legevakt eller sykehus for ? Er så usikker siden jeg ikke har hatt disse smertene i de to tidligere graviditetene mine...har også legetime (24 ukers kontroll) på tirsdag morgen og kan kanskje vente til den ? Er smerter som sprer seg bak langs ribbebeina og i øvre del av ryggen :bag:

Ville også ringt føden for sikkerhets skyld og hørt hva de sier. Kanskje sier de at du ikke trenger å sjekke det opp og du blir betrygget :) God bedring!
 
Oppdatering: smertene roet seg helt 30 min etter innlegget ble skrevet :) så jeg bestemte meg for at jeg skulle kontakte føden om de kom tilbake i løpet av natten. Skal selvfølgelig ta det opp med lege i morgen :)
 
Jeg har også sånne perioder med vondt k magen...
Men jeg tipper det kommer av at alt inni magen forskyves... oppdater gjerne etter legetimen :)
 
Legen mente det kunne være mange ting... noe jeg hadde spist, press på tarmer og organer, stress, eller noe annet ... skulle ta kontakt igjen om det skjedde på nytt :)
 
Back
Topp