Magesmerter

Mariellee

Blir kjent med forumet
Hei! Idag tidlig rundt 7 om morgenen startet en intens stikkende følelse i magen som har vedvart hele dagen (ennå ikke gått over). Det går greit når jeg sitter i ro, men med en gang jeg rører på meg, strammer magen litt, hoster, puster dypt så gjør det vanvittig vondt. Har vært hos legen men de kunne egentlig ikke si så mye om hva det var mtp blodprøve/urinprøve, men fikk en ultralyd imorgen tidlig bare for å sjekke om det går bra med baby. Til nå er jeg jo blitt vant til stikkinger når jeg feks nyser, men ikke opplevd at det varer konstant hele dagen. Det jeg egentlig lurer på er om det er noen andre her som har opplevd samme? Gikk det over av seg selv? Var det noe galt? Tårene mine har sprutet i hele dag:(
 
Hei, ikke noe kjekt med sånne smerter, krysser fingrene for at det er heelt ufarlig ❤️

Jeg hsr ikke opplevd akkurat det samme, men noe lignende. Både i mitt forrige svangerskap og i dette har jeg ikke merket noe til kynnere, men! Jeg har merket noe til en kjempestikkende smerte som gjør at jeg må stoppe opp, feks hvis jeg er ute å går. Men det går veldig fort over, max 30 sek, før jeg kan gå videre og det blir bedre og bedre. Disse kan jeg og fremprovosere ved å stramme magen og det kan og føles ut som noen utvidete ligamentssmerter.

Fikk aldri svar på hva det vsr fra jordmor!/lege heller annet enn at det mest sannsynlig var noe normalt..

Men godt du får sjekket uansett da! Så satser vi på alt er fint imorgen og så er det hvertfall ikke rier, for de bygger seg opp før de blir svakere igjen og forsvinner, de kjennes ikke stikkende ut, mer strammende :) hold oss oppdatert da, og lykke til imorgen ❤️
 
Har hatt eindel muskelstikk/stølhet/verk nede i magen, eg trur sjølv det er grunna eitpar intense oppkast-runder. Evt berre strekk i systemet generelt. Føler magen har eksploderte siste 2-3 vekene..
 
Alt var bra med babyen:Heartred legen sa at det mest sannsynlig bare var strekk siden livmoren vokser. Godt at det ikke var noe alvorlig, blir jo så redd når det kommer en konstant smerte..
 
Skjønner deg godt. Man blir litt ruskete. Godt å høre at alt gikk bra ❤️ Jeg er nå 16+6 og prøver å kjenne liv. Blir gæren av det :wtf: alle rundt sier at andregangsfødende kjenner tidligere og i tillegg sa gyn på TIL at jeg hadde morkaka bak, og at jeg nok ville kjenne tidligere. Og da prøver jeg da, vet du :happy7

Er litt slitsom prosess dette her, haha
 
Skjønner deg godt. Man blir litt ruskete. Godt å høre at alt gikk bra ❤️ Jeg er nå 16+6 og prøver å kjenne liv. Blir gæren av det :wtf: alle rundt sier at andregangsfødende kjenner tidligere og i tillegg sa gyn på TIL at jeg hadde morkaka bak, og at jeg nok ville kjenne tidligere. Og da prøver jeg da, vet du :happy7

Er litt slitsom prosess dette her, haha

Tredjegangs her, og litt i samme modus :rolleyes: Men har aldri kjent noko som helst før veke 16-17 før, så skjønnar ikkje korfor eg er så optimist no (15+3). Stort press på desse miniane på knappe 100 g :p
 
Tredjegangs her, og litt i samme modus :rolleyes: Men har aldri kjent noko som helst før veke 16-17 før, så skjønnar ikkje korfor eg er så optimist no (15+3). Stort press på desse miniane på knappe 100 g :p
Godt me er flere i samme båt :rolleyes: eg har kjent liv i fra uke 14 med dei to andre og kjenne etter daglig om der er noe bevegelse, poke til og me borti magen innimellom for å kjenne om eg får reaksjon :rolleyes: uke 15 nå og trur eg har kjent litt liv innimellom
 
Skjønner deg godt. Man blir litt ruskete. Godt å høre at alt gikk bra ❤️ Jeg er nå 16+6 og prøver å kjenne liv. Blir gæren av det :wtf: alle rundt sier at andregangsfødende kjenner tidligere og i tillegg sa gyn på TIL at jeg hadde morkaka bak, og at jeg nok ville kjenne tidligere. Og da prøver jeg da, vet du :happy7

Er litt slitsom prosess dette her, haha
Ååh jeg er 16+2! Jeg lengter sååå til jeg kjenner liv i magen! Blir så deilig å kunne kjenne at babyen faktisk er der. Jeg har også hørt det samme, og nå har du jo kommet et stykke inn i graviditeten så vil nok tro du kjenner det snart!;)
 
Back
Topp