Magesmerter

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Våknet i dag tidlig med veldig vondt nederst i magen. Husker at jeg nøys i natt og at det strakk litt (som det pleier), men snudde meg og sovnet. Når jeg våknet var det som om hele nedre del av magen strekkes eller noe. Vanskelig å forklare. Det er liksom hele nedre del av magen, eller spesielt helt nederst, mot venusberget på begge siden liksom.. Det er konstant og har vart nå i sikkert en halvtime!

Åå... Liker det ikke :( noen som har opplevd noe lignende? (er i uke 20)
 
Våknet i dag tidlig med veldig vondt nederst i magen. Husker at jeg nøys i natt og at det strakk litt (som det pleier), men snudde meg og sovnet. Når jeg våknet var det som om hele nedre del av magen strekkes eller noe. Vanskelig å forklare. Det er liksom hele nedre del av magen, eller spesielt helt nederst, mot venusberget på begge siden liksom.. Det er konstant og har vart nå i sikkert en halvtime!

Åå... Liker det ikke :( noen som har opplevd noe lignende? (er i uke 20)

Nå har det i det minste gitt seg litt men er fortsatt øm/støl i bedre del. Kjennes ut som de nederste livmorligamentene strekkes nesten konstant.... Lurer på om det er livmora som vokser, men man blir jo litt skeptisk såklart :/ Har heldigvis kjent spark fra vesla, så jeg håper det står bra til der inne og at ho bare trenger litt mer plass :)
 
Jeg hadde veldig til ubehag nederst i magen i hele går. Var vondt å gå og sitte osv, så lenge det var trykk. Ble egentlig verre utover dagen. Kjennes på en måtr ut som om at jeg må "løfte" magen for at det ikke skulle bli så vondt.
Nå kjenner jeg ikke så mye til det igjen, men vil tro jeg kjenner det mer utover dagen.
 
Jeg hadde veldig til ubehag nederst i magen i hele går. Var vondt å gå og sitte osv, så lenge det var trykk. Ble egentlig verre utover dagen. Kjennes på en måtr ut som om at jeg må "løfte" magen for at det ikke skulle bli så vondt.
Nå kjenner jeg ikke så mye til det igjen, men vil tro jeg kjenner det mer utover dagen.

Hmm.. Merkelig altså! Jeg blir ikke klok på dette. I natt var det liksom som et strekk langs sidene og lysken, som et slags knip. Nå har det flyttet seg oppover og er vondt i nesten hele magen, som mageknip på en måte. Er egentlig verst når jeg ligger, litt bedre når jeg sitter (ikke når jeg reiser meg, au!) men aller beste er egentlig å stå o_O

Håper du slipper vondt i dag!
 
Har du vært ordentlig på do? For jeg får skikkelig vondt i magen om jeg har mye luft elns i tarmene, og da må jeg bare sitte på do og prøve å få det ut.
 
Har du vært ordentlig på do? For jeg får skikkelig vondt i magen om jeg har mye luft elns i tarmene, og da må jeg bare sitte på do og prøve å få det ut.


Fikk til å gå på do i dag tidlig ja. Men jeg lurer uansett på om det er luft eller noe som gir dette knipet! Håper det ordner seg snart..
 
Fikk til å gå på do i dag tidlig ja. Men jeg lurer uansett på om det er luft eller noe som gir dette knipet! Håper det ordner seg snart..

Krysser fingrene! Er så grusomt når man går og bekymrer seg for hver småting!
 
Krysser fingrene! Er så grusomt når man går og bekymrer seg for hver småting!

Ja... Er heldigvis ikke så bekymret, det har roet seg veldig nå etter en liten tur :), Og jeg har fått kjenne masse aktivitet innenfra, så det er godt :) Skjønner jo at det må bli noen vondter når det skal vokse så mye som det gjør inni der! Men det er ikke noe behagelig av den grunn :eek:
 
Våknet i dag tidlig med veldig vondt nederst i magen. Husker at jeg nøys i natt og at det strakk litt (som det pleier), men snudde meg og sovnet. Når jeg våknet var det som om hele nedre del av magen strekkes eller noe. Vanskelig å forklare. Det er liksom hele nedre del av magen, eller spesielt helt nederst, mot venusberget på begge siden liksom.. Det er konstant og har vart nå i sikkert en halvtime!

Åå... Liker det ikke :( noen som har opplevd noe lignende? (er i uke 20)

Jeg har hatt det akkurat slik du beskriver nå hver kveld i to uker! Er cirka likt som deg, i uke 21. Var hos legen i uken fordi jeg ble redd, og hun sa det var helt vanlig med en del magesmerter, og at det er mye som skjer der inne nå ja, så regner med dette også gjelder deg ❤️ Men er skummelt med alt som har med magen å gjøre nå merker jeg!
 
Jeg har hatt det akkurat slik du beskriver nå hver kveld i to uker! Er cirka likt som deg, i uke 21. Var hos legen i uken fordi jeg ble redd, og hun sa det var helt vanlig med en del magesmerter, og at det er mye som skjer der inne nå ja, så regner med dette også gjelder deg ❤️ Men er skummelt med alt som har med magen å gjøre nå merker jeg!

Takk for et beroligende svar :) Ja, er nok mye som skjer der nede ja! Uansett godt å høre at det er flere i samme situasjon og at lege/jordmor uansett nok vil si at det høres vanlig ut! Det er jo ikke vondt-vondt, det er ubehagelig, så det har nok en logisk og ikke-farlig forklaring :)
 
Nå utover dagen har det gått over til mageknip i øvre del av magen, så det er nok rett og slett livmora som har pressa seg oppover og som nå har resultert i at tarmene er litt under press i tillegg til at fordøyelsen er tregere enn vanlig :rolleyes: Får gønne på med noe fiber!
 
Får gjærne sånne smerter om jeg har mye luft i magen, eller ikke har fått gått skikkelig på do på noen dager.. Har sliti med tarmene siden uke 6... Og har mye smerter pga mye luft/forstoppelse/treg mage..
0 d kjennes ut som du beskriver.. Eg klarer ikke å bevege meg når det er som værst.. Og det stikker skikkelig til...
 
Får gjærne sånne smerter om jeg har mye luft i magen, eller ikke har fått gått skikkelig på do på noen dager.. Har sliti med tarmene siden uke 6... Og har mye smerter pga mye luft/forstoppelse/treg mage..
0 d kjennes ut som du beskriver.. Eg klarer ikke å bevege meg når det er som værst.. Og det stikker skikkelig til...

Uff, kjedelig å slite så lenge med det da! Men jeg skjønner det ikke helt i mitt tilfelle, for jeg får gått på do liksom o_O Men kan være tarmene uansett da! Behagelig er det ikke iallefall :p
 
Uff, kjedelig å slite så lenge med det da! Men jeg skjønner det ikke helt i mitt tilfelle, for jeg får gått på do liksom o_O Men kan være tarmene uansett da! Behagelig er det ikke iallefall :p
Ja er ikke bestandig like godt nei :inpain: men det går, å e eg flink å spise fiber å drikke vann hjelper d da :)
Nei det kan jo bare være livmora som trenger å strekkes ut litt :happy::happy:
 
Ja er ikke bestandig like godt nei :inpain: men det går, å e eg flink å spise fiber å drikke vann hjelper d da :)
Nei det kan jo bare være livmora som trenger å strekkes ut litt :happy::happy:

Det er bra! Jeg prøver også å være flink med maten og drikker mye vann :) Jaa, er nok livmora som gjorde at jeg fikk så vondt i lysken og nå har det forflyttet seg til tarmene.. Håper det går over til i morgen :)
 
Hei! Jeg har også sånne smerter av og til. Er i uke 19+5. Legen min sa det er ligamentsmerter og helt ufarlige. Det beste er å prøve å slappe av og tenke at det vil gå over ❤️ Lykke til med svangerskapet!
 
Back
Topp