Magesmerter

Mia_mini

Elsker forumet
De siste 4-5 dagene har jeg hatt mye magesmerter.
Det har helt klart med at å gjøre, da jeg nettopp fikk vondt etter frokost nå igjen :(
Noen andre som opplever det?

Virker ikke som det har noe særlig å si hva jeg spiser lengre.
Minst en gang i løpet av dagen, skal det være vondt..
Sterk mat vet jeg at har påvirkning, så det har jeg slutte med.

Jeg syns jeg har tarm-vondt ofte og hver dag jeg...

:( Ikke noe gøy. Har du funnet noe som hjelper?
Å få bæsje hjelper, hehe...

Blir det for gale tar jeg mildt avførende middel. Bare måttet ty til det en gang i graviditeten. Jeg har liggende pga tarmsykdom, men du får tak i på apoteket uten problem. Den jeg har påvirker ikke barnet.

Magen blir veldig treg her i graviditeten og får ofte fordøyelsesbesvær. Spiser mye activia yoghurt og frukt. Syns det hjelper på å holde magen i gang

Bæsj! Altså, jeg kjøpte meg duphalac denne gang som sist, og det nytter.

Sliter veldig med magen. Har kolikk-lignende smerter titt og ofte, og mye knip og luft.. Bruker movicol av og til, det hjelper! Klarer ikke bruke dulfalak, blir kvalm..

Sliter veldig med magen. Har kolikk-lignende smerter titt og ofte, og mye knip og luft.. Bruker movicol av og til, det hjelper! Klarer ikke bruke dulfalak, blir kvalm..
Blander det med en flaske med saft jeg, så går det ned :) drikker mye vann til frokost, så erstatter bare med saft!

Noen som har prøvd sviskejuice? Funker det bra?
Syns det bare blir vondere og mer stappa med visiblin.
Får dra på apoteket og kjøpe alt de har av avføringsmidler [emoji28]

Har prøvd det meste av kjærringråd (linfrø, kiwi, kaffe,activis ect). Drikker opptil 3 1/2l vann pr dag og trener 4-5 dager i uka så får mosjon men magen er like forstoppa likevel[emoji57] Dufalac blir jeg bare enda værre av (oppblåst og kvalm) så det eneste som funker hær er laxoberaldråper ( tar dette 2-3 ganger i uka) og da får jeg virkning[emoji849] Gleder meg til det fungerer normalt igjen altså[emoji39]

Har prøvd det meste av kjærringråd (linfrø, kiwi, kaffe,activis ect). Drikker opptil 3 1/2l vann pr dag og trener 4-5 dager i uka så får mosjon men magen er like forstoppa likevel[emoji57] Dufalac blir jeg bare enda værre av (oppblåst og kvalm) så det eneste som funker hær er laxoberaldråper ( tar dette 2-3 ganger i uka) og da får jeg virkning[emoji849] Gleder meg til det fungerer normalt igjen altså[emoji39]

Mente 2 1/2l vann[emoji28]

Det er ikke alltid det at mer fiber hjelper på hard mage. Det er inviduelt hvor mye fiber som bør spises.
Dessverre en myte som er vanskelig å bli kvitt. Sikkert pga noen blir bedre av å spise fiber.. Det er jo et bevis på at moderne tarmforskere tar feil.. [emoji23]

Ang spm ditt: har prøvd det tidligere pga tarmsukdom, men jeg sleit så med å få det motbydelige greiene ned at jeg fikk ikke testa det. Men vet det funker for noen [emoji4]

Ang spm ditt: har prøvd det tidligere pga tarmsukdom, men jeg sleit så med å få det motbydelige greiene ned at jeg fikk ikke testa det. Men vet det funker for noen [emoji4]

Jeg har også tarmproblemer fra før med kronisk forstoppelse (tarmprolaps). Kan skylde tarmen, men tenker det er lurt å prøve noe annet også nå. Spesielt siden det har blitt enda værre nå som magen har kommet...
Skal prøve å få kjøpt sviskejuice i morgen.... svisker smaker pyton, så spørs om jeg klarer det...

Det er ikke alltid det at mer fiber hjelper på hard mage. Det er inviduelt hvor mye fiber som bør spises.
Dessverre en myte som er vanskelig å bli kvitt. Sikkert pga noen blir bedre av å spise fiber.. Det er jo et bevis på at moderne tarmforskere tar feil.. [emoji23]

Nei, har en følelse av at denne fiberen klumper seg til inni magen [emoji45] Har lyst å bare spise supper fremover... [emoji849]

Fikk ikke tak i sviske-juice. Men de hadde noe som het Udo's choice på helsekosten som jeg prøver ut nå. Skal visstnok "smøre" kroppen innvendig inkludert tarmene (og huden osv..), og en bieffekt kan være mindre forstoppelse [emoji5] Håper det hjelper.

Back
Topp