Magesmerter

Lost

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg har akkurat funnet ut at jeg er blitt gravid. Gikk til legevakten med magasmerter, og etter div. tester ble det konstantert at de kom av graviditet. Jeg er veldig plaget med disse smertene, og lurer på om noen har noen tips for å lindre disse, eller om noen har erfaring med slike smerter, eller om noen vet når disse vil avta. Jeg får plutselige krameaktige smerter som minner om mensensmerter (i nedre delen av magen og korsryggen), bare at de er vondere og varer en stund. Jeg har problemer med å sove for jeg våkner når de dukker opp på natta. Trenger hjelp!

Takk.
 
Jeg har også hatt mye trøbbel med dette, men etter jeg begynte å ta tilskudd av magnesium (som skal lindre kramper) på kveldene, har det blitt mye bedre! Kanskje det virker for flere også? :)
 
Takk for råd Drømmejeger! Skal prøve magnesium i dag :)

Drømmer&håper88: Hvor langt i svangerskapet er du kommet?
 
jeg hadde konstante menslignende smerter de første 15 ukene :( var veldig godt når de ga seg ;) er nå 33 uker så nå kommer de vel snart tilbake igjen når fødsel nærmer seg..:p vet man ta paracet hvertfall når det er for ille... lykke til!
 
jeg hadde konstante menslignende smerter de første 15 ukene :( var veldig godt når de ga seg ;) er nå 33 uker så nå kommer de vel snart tilbake igjen når fødsel nærmer seg..:p vet man ta paracet hvertfall når det er for ille... lykke til!

15 uker!!! Da håper jeg virkelig det hjelper med magnesium, for jeg trenger søvn kjenner jeg.
 
jah.. var helt forferdelig..og konstant bekymring for at det skulle gå galt da..hehe.. men der er jeg levende bevis på at det ikke behøver å være tilfelle :) håpe du finner noe som virker ;)
 
Jeg er 10+3 i dag:) du da?:)

5+3 i dag (tror jeg).

Dere som har slike smerter, går dere på jobb? Jeg føler at jeg må sette meg ned når krampene kommer, og jeg er helt utmattet etter for lite søvn i noen dager.

Godt å høre at det ikke er unormalt, og at det går bra. Første jeg tenkte når jeg ble fortalt at jeg var blitt gravid, var graviditet utenfor livmora, men legen fikk sjekket og det var heldigvis ikke det. Så i det siste har jeg tenkt på om de kan skyldtes en kommende spontanabort. Men nå har det jo gått noen dager uten at jeg har blødd, så tenker det vil gå bra :)
 
Jeg slet med akkurat samme! Gjorde så vondt innimellom at jeg trodde jeg fikk SA! Men nå er det gått over .. Varte bare til ca uke 7 på meg :-)
 
5+3 i dag (tror jeg).

Dere som har slike smerter, går dere på jobb? Jeg føler at jeg må sette meg ned når krampene kommer, og jeg er helt utmattet etter for lite søvn i noen dager.

Godt å høre at det ikke er unormalt, og at det går bra. Første jeg tenkte når jeg ble fortalt at jeg var blitt gravid, var graviditet utenfor livmora, men legen fikk sjekket og det var heldigvis ikke det. Så i det siste har jeg tenkt på om de kan skyldtes en kommende spontanabort. Men nå har det jo gått noen dager uten at jeg har blødd, så tenker det vil gå bra :)
Jeg har tenkt AKKURAT det samme som deg:) jeg ble sykemeldt noen dager når det var virkelig intenst, varte veldig intenst på meg i 14 dager, ble sykemeldt da... Kunne ligge på siden, da gikk de smertene som oftest over, men varte alt fra 2-4 min... Og våknet om natta med jævlige smerter:/
 
Tar nok en tur til legen i morgen, for å ordne meg sykemelding. Begynner i ny jobb i mai, så håper smertene er mindre intense til da. Gruer meg til å starte i ny jobb som gravid. Når burde jeg si ifra til jobben at jeg er gravid? Dette er første gangen for meg og ikke planlagt.
 
Angående når du bør si i fra på jobben, så er det et litt vanskelig tema.. Kjenner du til sjefene fra før av? (åssen de er som typer) og evt om det er en stor bedrift eller liten privat?
Jeg blei, som en "siste-gang-før-vi-tar-en-pause-på-prøvinga" gravid akkurat i det jeg begynte i ny jobb. jeg jobber i en liten bedrift med 4 ansatte + 2 sjefer. Vi er avhengig av hverandre i jobben, og jeg valgte og ikke si det før lenge etterpå.. (jeg mistet i uke 9). Og det angret jeg litt på, så da jeg blei gravid igjen nå (ca 1 år etter) sa jeg det nesten med en gang (6-7 uker på vei bare). Det var for min del (mtp å slippe å ljuge om kvalmen, og hvorfor jeg bare plutselig blei borte) og for at jobben skulle få god til til å finne en erstatter. Mine sjefer var glad for det, og da jeg fortalte om den første gangen sa de at de forstår meg, men hadde satt pris på å få vite om det. Og at man kommer lengst med å være ærlig :)
 
Angående når du bør si i fra på jobben, så er det et litt vanskelig tema.. Kjenner du til sjefene fra før av? (åssen de er som typer) og evt om det er en stor bedrift eller liten privat?
Jeg blei, som en "siste-gang-før-vi-tar-en-pause-på-prøvinga" gravid akkurat i det jeg begynte i ny jobb. jeg jobber i en liten bedrift med 4 ansatte + 2 sjefer. Vi er avhengig av hverandre i jobben, og jeg valgte og ikke si det før lenge etterpå.. (jeg mistet i uke 9). Og det angret jeg litt på, så da jeg blei gravid igjen nå (ca 1 år etter) sa jeg det nesten med en gang (6-7 uker på vei bare). Det var for min del (mtp å slippe å ljuge om kvalmen, og hvorfor jeg bare plutselig blei borte) og for at jobben skulle få god til til å finne en erstatter. Mine sjefer var glad for det, og da jeg fortalte om den første gangen sa de at de forstår meg, men hadde satt pris på å få vite om det. Og at man kommer lengst med å være ærlig :)

Jeg kjenner ingen i jobben, og det er snakk om et vikariat gjennom et bemanningsbyrå ut september. Jeg begynner vell på uke 7 til søndag, så er ikke langt på vei.

Jeg har ikke hatt de vonde magesmertene på noen dager nå, så jeg håper og tror de er borte! :)
 
Har og samme problem. Våkner spesielt på natten med intense mage smerter... Gjør så vondt at jeg begynner å grine.... Får det som regel bare når jeg har ligget lenge stille... Ringe jordmor og lege og de sa at det mest trolig var at livmoren strekker seg og det er mye som skjer nedi der :-) så da får vi bare håpe på det beste :-)
 
Jeg kjenner ingen i jobben, og det er snakk om et vikariat gjennom et bemanningsbyrå ut september. Jeg begynner vell på uke 7 til søndag, så er ikke langt på vei.

Jeg har ikke hatt de vonde magesmertene på noen dager nå, så jeg håper og tror de er borte! :)


Hvis du uansett slutter i jobben før permisjon ser ikke jeg noe grunn til å si det før du føler for å si det til andre ellers :-)
 
Back
Topp