magesmerter

*Aulile*

Glad i forumet
jeg har veldig vondt i magen, nedre del på høyre side.

Begynte i går ettermiddag lenger opp i magen, kjentes først som en  blanding av luft som satt fast og en sultfølelse... men nå er det lenger ned og det svir...

Jeg har omtrent ikke sovet i natt, hvis jeg ligger helt i ro så kjenner jeg lite til ingenting alt ettersom hvordan jeg ligger, men det er en sviende følelse når jeg feks snur meg i senga og spesielt på høyre side. Det er sinnsykt vondt da.. Jeg hadde 37,9 i natt, frøys litt og var litt småkvalm innimellom..

Tok en graviditetstest i natt pluss vanlig urinsticks.. negativt på alt, uvi etc...
Har tenkt at det kanskje er kobberspiralen som er på vandring, vi prøvde å kjenne etter tråden men fant den ikke, har forsåvidt ikke kjent den før heller da..

Burde jeg ringe legen eller se det an? er ikke spesielt vondt når jeg ligger i ro, men kjenner at jeg er litt øm på høyre side. er ikke kvalm og temp er 37,5...  jeg har vært på do så det er ikke forstoppelse...

Hade ringt läkaren på en gång! Låter som att det kan vara blindtarmsinflammation, då får man ofta en svidande känsla, blir illamående o det gör ont när man rör sig(speciellt om man drar knäna upp mot magen). Är egentligen alltid bra o kontakta läkare när man har ont i magen som man inte vet vad det beror på. Kan bli mycket skador i magen som inte syns och är inte alltid det ger så starka symptom heller.

Fikk symptomer på blindtambetennelse for noen år siden, men det viste seg å være en blødende eggstokk på høyre side. Så er sikkert greit å få sjekket opp i det hos legen.

ja er kanskje lurt å sjekke det[&:]  har lest om blindtarmbetennelse men jeg trodde det liksom var sånn superakutt vondt...

hvordan kjennes det når spiralen er på ville veier da?

ORIGINAL: *Aulile*

ja er kanskje lurt å sjekke det[&:]  har lest om blindtarmbetennelse men jeg trodde det liksom var sånn superakutt vondt...

Man behöver inte få akut ont om det är blindtarmsinflammation, det kan vara så att blindtarmen är på väg att bli dålig o då får du mildare symptom än vid akut blindtarmsinflammation.

Ring! Jeg gikk tre dager med magevondt før jeg skjønte det var blindtarmen som var betent

ORIGINAL: Molly80

Ring! Jeg gikk tre dager med magevondt før jeg skjønte det var blindtarmen som var betent

åååå.... ja da tror jeg kanskje jeg skal dra på legevakta... noe må det jo være.. aldri opplevd sånn her før[&:]

Høres veldig ut som blindtarmen ja. Det kliniske bildet på blindtarmsbetennelse er begynnende smerter i området ved navlen, som etterhvert flytter seg nedover mot høyre side. Reis på legevakta! Og oppdater oss når du kan [:)]

jeg har feber og, 38.2.

Skal oppdatere når jeg har vært på legevakta. [:)]

Lykke til! [:)]

ORIGINAL: Molly80

åååå.... ja da tror jeg kanskje jeg skal dra på legevakta... noe må det jo være.. aldri opplevd sånn her før[&:]

Hadde bare vondt i magen jeg, ble etterhvert kvalm, men drøyde tre dager, før jeg fant ut at... hm.. det er jo bare på høyre side... og da ble det operasjon midt på natta gitt!

Lykke til!

Ble lagt inn på observasjon. 128 i crp og får ultralyd i morgen. Antagelig blindtarmen eller en infeksjon i eggleder eller der nede. De har også snakket om nyrestein, men smertene og hvor jeg har vondt tyder mest på blindtarmen. De har også tatt hcg men tviler på at det er noe sånt...

Ble lagt inn på observasjon. 128 i crp og får ultralyd i morgen. Antagelig blindtarmen eller en infeksjon i eggleder eller der nede. De har også snakket om nyrestein, men smertene og hvor jeg har vondt tyder mest på blindtarmen. De har også tatt hcg men tviler på at det er noe sånt...

hm... På et vis et godt tegn at de ikke går inn med en gang da... lykke til i allefall!!

Da blir jeg operert for blindtarmbetennelse i løpet av dagen. Blodprøvene stemmer ikke overens med at jeg har blindtarmbetennelse men ultralyd bekreftet at det var det... Hvor lenge blir man liggende etter noe sånt?

Back
Topp