Magesmerter - muskulære/sener

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Noen flere som får sånne? Jeg får ikke vondt i magen, av typen sterke kynnere eller noe i den duren, men.. spesielt hvis jeg bøyer kroppen, og deretter retter meg opp igjen, så får jeg veldig vondt enten sener eller muskler eller noe, i magen.
Og det kan være ganske så vondt også.. >< alt etter som.
 
Noen flere som får sånne? Jeg får ikke vondt i magen, av typen sterke kynnere eller noe i den duren, men.. spesielt hvis jeg bøyer kroppen, og deretter retter meg opp igjen, så får jeg veldig vondt enten sener eller muskler eller noe, i magen.
Og det kan være ganske så vondt også.. >< alt etter som.

Har det akkurat likedan nå jeg reiser meg av og til eller strekker på meg...trodde det var slikt som het ligamentsmerter? Eller har jeg kanskje tatt feil?
 
Har opplevd det selv av og til. Jeg har trodd det har vært noe ligament-ish smerter. Men det roer seg når jeg får slappet av. Henger det i lenge hos deg?
 
Har det akkurat likedan nå jeg reiser meg av og til eller strekker på meg...trodde det var slikt som het ligamentsmerter? Eller har jeg kanskje tatt feil?

Ja, faen, det er det sikkert! Jeg tenkte ikke på dem engang.. så liksom for meg at de var så mye lenger ned, men livmoren er jo såpass stor nå, at.

Utrolig kjedelig, kan ikke bøye meg e.l.
 
Har opplevd det selv av og til. Jeg har trodd det har vært noe ligament-ish smerter. Men det roer seg når jeg får slappet av. Henger det i lenge hos deg?

Spørs hvor lenge jeg har holdt på. Om jeg bøyer meg litt opp og ned (f.eks jobber i bedet), så kan det bli smerter som henger i lenge (over kanskje 10 min), men om jeg bare reiser meg fra bilen eller sofaen etter å ha bøyd meg litt.. så er det over på under minuttet.

Men det er jo bare så skrekkelig vondt ><
 
Spørs hvor lenge jeg har holdt på. Om jeg bøyer meg litt opp og ned (f.eks jobber i bedet), så kan det bli smerter som henger i lenge (over kanskje 10 min), men om jeg bare reiser meg fra bilen eller sofaen etter å ha bøyd meg litt.. så er det over på under minuttet.

Men det er jo bare så skrekkelig vondt ><

huff da, det var ikke koselig å høre. Skjønner det gjør vondt ja :oops::oops: Jeg unngår helt å bøye meg over lengre perioder nå etter streng beskjed fra fysio mtp bekkenet, men det røsker så smått innimellom når jeg bøyer meg lett. Kanskje du skal høre med jordmor på dette?:happy:
 
huff da, det var ikke koselig å høre. Skjønner det gjør vondt ja :oops::oops: Jeg unngår helt å bøye meg over lengre perioder nå etter streng beskjed fra fysio mtp bekkenet, men det røsker så smått innimellom når jeg bøyer meg lett. Kanskje du skal høre med jordmor på dette?:happy:

Prøver å ikke gjøre sånt så lenge, men det er jo litt sånn.. 10 min i bedet = 10 min med sterkere smerter :p
De er håndterbare, men det ER vondt, og.. det er så irriterende å ha vondt :p
 
Prøver å ikke gjøre sånt så lenge, men det er jo litt sånn.. 10 min i bedet = 10 min med sterkere smerter :p
De er håndterbare, men det ER vondt, og.. det er så irriterende å ha vondt :p

skjønner, jeg har det likens med bekkenet :p får vondt av å se på husarbeidet så da gjør jeg det i stedet og lever med de smertene som måtte by seg i etterkant :p
 
Får også ligament smerter til tider, prøver å passe på hvordan jeg beveger meg for å prøve og unngå det, kan se litt komisk ut når jeg endrer sovestilling osv :hilarious:
 
Får også ligament smerter til tider, prøver å passe på hvordan jeg beveger meg for å prøve og unngå det, kan se litt komisk ut når jeg endrer sovestilling osv :hilarious:

Her får jeg det egentlig KUN hvis jeg går 'for fort' fra krøket stilling, til utstrakt stilling. Skikkelig irriterende >< tenker ikke akkurat alltid over det.
 
Her får jeg det egentlig KUN hvis jeg går 'for fort' fra krøket stilling, til utstrakt stilling. Skikkelig irriterende >< tenker ikke akkurat alltid over det.
Huff, får satse på at du kommer til å tenke mer over det jo mer magen vokser :hilarious:
 
Får gjerne ligamentstrekk når jeg reiser meg opp litt for fort, bytter stilling for fort eller nyser, men smerten varer ikke så lenge etterpå som 10-min:eek: Høres helt forferdelig ut:oops:
 
Har fått det også fra ganske tidelig, når jeg reiser meg opp fra huk, noen ganger ved nys og hvis jeg ligger i sengen å ler så kan det bli veldig vondt hørte fra en kiropraktor at det går ann å masere selv for å lette på strekket seinere, fikk også en skisse med livmor musklene med to "sener/muskler" på hver side som strekker seg ned til bekkenet. Det så ganske sprøtt ut :b
 
Ja, faen, det er det sikkert! Jeg tenkte ikke på dem engang.. så liksom for meg at de var så mye lenger ned, men livmoren er jo såpass stor nå, at.

Utrolig kjedelig, kan ikke bøye meg e.l.

Hehe...ja merker at tiden har gått og livmoren har blitt større! Glemmer ofte ligamentsmerter når jeg våkner om morgenen og strekker på kroppen :p kommer noen stygge ord av og til da..haha! Men går heldigvis fort over, selv om det kjennes godt idet det skjer.

Kjenner dem også når jeg driver snuoperasjon på natten eller når jeg reiser meg fra stolen/sofaen :D

Blir vel bare så de dukker opp oftere og oftere nå som baby vokser seg større og mye raskere enn i første halvdel av svangerskapet (er 20+2 nå) :D
 
Får gjerne ligamentstrekk når jeg reiser meg opp litt for fort, bytter stilling for fort eller nyser, men smerten varer ikke så lenge etterpå som 10-min:eek: Høres helt forferdelig ut:oops:

Da hadde jeg holdt på ute en stund også, da. :p
I går kveld satte jeg meg opp i sengen, bare, og fikk syke smerter da også, som varte i godt over et minutt. Så mye smerter, for ETT lite.. vel, det var ikke et strekk engang..
 
Da hadde jeg holdt på ute en stund også, da. :p
I går kveld satte jeg meg opp i sengen, bare, og fikk syke smerter da også, som varte i godt over et minutt. Så mye smerter, for ETT lite.. vel, det var ikke et strekk engang..

Rart dine ligamentstrekk skal vare så lenge?:oops: Her varer de max et halvt minutt:rolleyes:
 
Jeg var sykemeldt forrige uke pga. skikkelig vonde ligamentsmerter. Gjorde tidvis så vondt at tårene bare spratt av den minste bevegelse :confused: Klarte ikke å gå mange skrittene før det gjorde vondt, og liksom hugget til på venstre side.
Heldigvis gått over nå, nå er det kun for eks hvis jeg nyser litt hardt og da gir det seg med en gang.
 
Noen flere som får sånne? Jeg får ikke vondt i magen, av typen sterke kynnere eller noe i den duren, men.. spesielt hvis jeg bøyer kroppen, og deretter retter meg opp igjen, så får jeg veldig vondt enten sener eller muskler eller noe, i magen.
Og det kan være ganske så vondt også.. >< alt etter som.
Jeg får det nåe jeg nyser eller reiser meg fort opp fra sengen :dead: jeg må liksom inn i ‘rett stilling’ for å unngå det :p akkurat som senene eller musklene kommer i klem
 
Baby har en tendens til å trykke på ligamentene også , på noe vis. Helt jævlig :p Gjør ikke like vondt som strekk, men ikke behagelig :p

Jasså, bestemt lita frøken allerede:hilarious:
 
Back
Topp