Magesmerter hos lillemor.

Desemberhåp2014

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Hei. Nå er jeg ganske rådvill her.
Lillemor er nesten 4 uker gammel, og ligger hver kveld med kjempe smerter i magen. Hyler og hyler . Noen dager værre enn andre. I år toppet det seg da hun begynte ca kl 1900 og holdt på til 00.30. Hun gråter,drar beina til seg og presser at hun kan. Hun roer seg når jeg setter på lyder som air condition osv men gråter når det kommer luft igjen.

Er dette kolikk?
Har dere noen råd / tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne? Får så vondt i hjertet mitt :(

Begynte med Miniform i går og jeg fullammer så begynte også å gi henne Maltextrakt så hun får bæsjet. Blir spennende å se om miniform har noe effekt på henne :) Krysser fingrene.
Eller har vi prøvd alt av tips jeg kan finne på internett. Men kanskje noen av dere har noen lure triks i ermet?

Jeg er langt fra noen ekspert. Men har du forsøkt å finne ut om det kan være noe du spiser hun reagerer på? Høres fælt ut for dere begge dette. :(

Hvis det ikke gir seg eller finner andre løsninger; Ta en tur til kiropraktor eller manuellterapeut?

Har vært med begge mine andre barn, nytt liv etterpå...

Hvis det ikke gir seg eller finner andre løsninger; Ta en tur til kiropraktor eller manuellterapeut?

Har vært med begge mine andre barn, nytt liv etterpå...
Signerer denne.. Storebror her gråt hele tiden så lenge han var våken. Dro til manuellterapaut som var ekspert på bebiser og fikk et nytt liv etterpå:)

Vi har også hatt det sånn og jeg har prøvd å finne ut om det er noe jeg har spist. Nå har jeg kuttet brus i to dager og hsn har ikke hatt vondt, så jeg krysser fingrene for at det var det.

Her også er det slik nå.
Jeg tok med storebror til osteopat (som hadde god erfaring med babyer), skal ta med lille dit nå også. Hun er litt mer skånsom og jobber på en litt annen måte enn kiropraktor og manuell terapeut.

Storebror hadde forøvrig stille refluks (som ikke ble oppdaget før han var 10 mnd). Og det var nok hovedgrunnen til at han var så urolig. Tror det er en del som tror babyene har kolikk, men som egentlig har refluks (evnt stille refluks).

Vi har også hatt det sånn og jeg har prøvd å finne ut om det er noe jeg har spist. Nå har jeg kuttet brus i to dager og hsn har ikke hatt vondt, så jeg krysser fingrene for at det var det.
Å, den kullsyra er en skikkelig versting her i huset! Har så utrolig lyst på den julebrusen i kjøleskapet, men den får stå til påske tror jeg :rolleyes:

Minifom hjalp på storesøster + at jeg kuttet ut sukker, melk og fet mat en periode (raste da ned i vekt så vinn-vinn ;) ), og introduserte matvarer på nytt slik at jeg lettere kunne oppdage hva som ga mageknip. Så lenge hun bare får mm så vil hun ikke bli forstoppet, fikk jeg beskjed om med henne, så maltekstrakt kunne gjøre det verre..?

Baby sleep app? Har ingen tips eller råd dessverre :/ Håper det blir bedre snart.

Sliter med det samme som deg. Og det kommer alltid om kvelden! Skulle ikke forundre meg om det er luft som gjør det her i gården i hvertfall, for han er så glupsk på puppen og gisper når han spiser :P Dessuten er han en mester til å putre bak ;) Nå har jeg kuttet ut kullsyre for å se om det hjelper.

Har satt i gang Minifom-kur, så nå får vi se om det hjelper ;)

Her spiste jeg litt smågodt og drakk 2 glass brus igår. Og i hele natt har hun vært urolig med tydelig magevondt.
Du har sikkert prøvd å se etter hva du spiser, men itilfelle ikke så er det lurt.
Ellers så er det supert å prøve Kiropraktor eller manuellterapeut! Sjekk gjerne på nett etter en i nærheten som er flink med babyer da alle ikke er det.
En fin som hjalp litt på å få andremann til å roe seg her(førstemann og andremann hadde kolikk) var svøpesjal, da roet hun seg bedre ned og fikk sove.
Hun likte også veldig godt å bade i tummy tub, samt ligge naken på stellematta på badet mensmurringer dusja(kombinasjonen during fra dusjen, naken og varmt sted)
Det var det jeg kom på nå, lykke til!

Etter noen dager på Minifom-kur ser jeg klare forbedringer! Vi har hatt et par supre netter, ikke noe tull i deg hele tatt :D

Etter noen dager på Minifom-kur ser jeg klare forbedringer! Vi har hatt et par supre netter, ikke noe tull i deg hele tatt :D
Alle skriver om dette, jeg har ikke hørt om det før. Er det dråper som gis?

Jepp! Selges på Apoteket (må som regel spørre etter det, for det står kaldt). 10 dråper på en skje gis før hvert måltid ;)

Da starter vi minifomkur her også. Håper at det kan ta vekk litt av det hun strever med.

Vi hadde mye bedre effekt sv probiotika fra helsekosten om minifom ikke funker:) Frøkna har ikke magevondt lenger;)

I går kveld hadde vi en skikkelig runde med utrøstelig baby. Lurer på om det kan være sjokolade han reagerer på, for det hadde dessverre kor inntatt i litt for store doser.

Back
Topp