Magesmerter baby

tally

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Jeg har en gutt som har blitt en måned. Han har helt siden fødselen vært utilpass, gulper mengder og har tydelig magesmerter. Det som er litt spesielt er at han begynner å huke seg fram og krøke seg sammen med hodet vridd godt over på en side og blir rød i ansiktet, tar i et par ganger før han begynner å gråte. Ofte kommer det da gulp opp sammen med mageromling, og så begynner han å gråte etterpå. Andre ganger kommer ingenting opp, men han gråter likevel etter et par grynt. Har prøvd manuell terapeut og endring i kosthold uten noen stor effekt, prøver minifom men han er ikke mer fornøyd selv om han promper mer. Noen som har opplevd samme type plager og funnet ut hva det skyldtes?

Vi har lignende probleme her, men har ikke noen gode svar dessverre:( Prøvd som deg å gjøre endringer i kosten uten hell. Vært på butikken og kjøpt malt ekstrakt nå. Håper det skal hjelpe.

Vi har lignende probleme her, men har ikke noen gode svar dessverre:( Prøvd som deg å gjøre endringer i kosten uten hell. Vært på butikken og kjøpt malt ekstrakt nå. Håper det skal hjelpe.
Du gir vel flaske nå? Merket du noen forskjell når du gikk fra pupp til flaske? Mistenker at ammeteknikk og mengde melk kan innvirke, men at hovedproblemet er slakk lukkemuskel til magen som gjør at syre kommer opp som sure oppstøt.

Du gir vel flaske nå? Merket du noen forskjell når du gikk fra pupp til flaske? Mistenker at ammeteknikk og mengde melk kan innvirke, men at hovedproblemet er slakk lukkemuskel til magen som gjør at syre kommer opp som sure oppstøt.
Han har egentlig slitt med luft hele tiden. Nå virker det som om han er hard i magen. Lenge mellom hver bæsjebleie og lite fis som kommer ut. Han jobber og jobber, men lite som skjer stakkars. Han blir helt rød i fjeset og skriker i desperasjon. Gjør vondt i mammahjertet:( Heldigvis er det ikke langvarig av gangen og vi merker mest om kvelden. Da sliter han med å roe seg.

Han har egentlig slitt med luft hele tiden. Nå virker det som om han er hard i magen. Lenge mellom hver bæsjebleie og lite fis som kommer ut. Han jobber og jobber, men lite som skjer stakkars. Han blir helt rød i fjeset og skriker i desperasjon. Gjør vondt i mammahjertet:( Heldigvis er det ikke langvarig av gangen og vi merker mest om kvelden. Da sliter han med å roe seg.
Det kjedelige her er at han sliter med dette omtrent hele tiden i våken tilstand. Kan gå 5 min uten gråting og smokk før han er i gang igjen. Ikke noe moro når han tydeligvis har vondt

Snakket akkurat med helsesøster og hun mente jeg bare måtte passe på hva jeg spiste siden lillen nesten bare får mm, selvom det er med flaske. Et tiltak kunne være å kjøpe dr.brown flasker som skal hjelpe mot luft.

Snakket akkurat med helsesøster og hun mente jeg bare måtte passe på hva jeg spiste siden lillen nesten bare får mm, selvom det er med flaske. Et tiltak kunne være å kjøpe dr.brown flasker som skal hjelpe mot luft.
Vi har gode erfaringer med flaskene fra Tommy tippee fra forrige barn som også hadde en følsom mage.

Vi snakket om akkurat dette på helsestasjonen forrige uke og ett tips var å gi babyen noen få ml med lunken ammete. Den inneholder urter og fenikkel som skal hjelpe mot luft i magen og hun sa at mangen har god erfaring med det. Jeg har ikke kommet så langt at jeg har prøvt det enda, men det kan jo kanskje være verdt ett forsøk hvis dere har prøvd mye annet allerede.

Jeg gir fennikelte og det ser ut til å ha god effekt! Enten det som virker, eller at jeg har begynt å amme sjeldnere..

Jeg gir fennikelte og det ser ut til å ha god effekt! Enten det som virker, eller at jeg har begynt å amme sjeldnere..
Er det amme-te du har kjøpt? Apotek eller helsekost? Drikker du å eller er det bare mini som får? Hvor mye får han? Og søter du teen? Ble mange spørsmål det her, men lurer veldig på hva jeg skal kjøpe:p

Er det amme-te du har kjøpt? Apotek eller helsekost? Drikker du å eller er det bare mini som får? Hvor mye får han? Og søter du teen? Ble mange spørsmål det her, men lurer veldig på hva jeg skal kjøpe:p
Nei. Jeg kjøpte ren fenikkel te på helsekost. Ingen problem med produksjonen her. Drikker selv pluss at mini får noen t-skjeer :-) ikke no sukker i teen.. mini smatter det i seg og synes ikke den smaker så verst :-)

Nei. Jeg kjøpte ren fenikkel te på helsekost. Ingen problem med produksjonen her. Drikker selv pluss at mini får noen t-skjeer :-) ikke no sukker i teen.. mini smatter det i seg og synes ikke den smaker så verst :-)
Håper det kan hjelpe på luftsmertene hos lillen! Var så usikker på om jeg skal kjøpe ammete eller ren fennikelte...

Har ammete men trodde man måtte vente litt med å gi. Men skal prøve når vi er ferdige med minifomutprøving ;)

Synes du det hjelper med minifom? Har vurdert å prøve det, men føler kanskje vårt tilfelle er ille nok:p
Det gjør det enklere å få han til å prompe og å rape, men syns ellers ikke det har blitt så mye bedre. Vi er på dag 2 da så skal gi det over helga.. Er jo litt stress også ;)

Back
Topp