mageregulerende....

Sykkelfrue

1 down, 1 to go....:)
*MIA*
jeg spiser og spyr om hverandre, sånn går no dagan.... noen som har noe tips til noe mageregulerende når man er gravid? er så slitsomt å slite med smerter i magen i tillegg til all den andre driten....!!

Uff, ser den! Håper du blir fort bedre :) Jeg holdt på sånn i sist svangerskap, da endte jeg med å briste eller knekke et ribbein (uvist fordi jeg ikke fikk ta røntgen), og til tross for det fikk jeg desverre ingenting :(

det hørtes ikke noe godt ut! men jeg tenkte mer på fordøyelsen..den er så ustabil når jeg ikke spiser regelmessig!

Jeg har ikke tatt noe mageregulerende, men du kan jo høre med legen hva han anbefaler? Er jo en jungel av ting, men ikke alltid like greit å vite hva man kan og ikke kan ta. Håper du blir bedre ihvertfall :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Blåbær binder magen. Det hjelper med blåbærsaft ved omgangssyken. Kanskje det hjelper på gravid mageproblemer også? ...visst du klarer å få det i deg da...visst du har store plager så ville jeg hørt med legen, jordmor eller apoteket. De har sikkert noen tips på lur ;)

Kjøp postafen reseptfri på apoteket. Det er en reisesyketabl. Da tar du MAX to hver dag. De fikk jeg av gynekolog da jeg lå på sykehuset tidlig i svangerskapet, og tar det enda innimellom. Hvis du klarer ha de gjerne på nattbordet og ta en i god tid før du står opp og spiser.
Håper du blir bedre :)

Huff, høres dessverre veldig likt ut som min hverdag. Jeg var til legen og fikk resept på tabletter jeg kan ta hver kveld. Dette hjelper dog bare til en viss grad. Ellers fikk jeg beskjed om å spise akkurat det jeg har lyst på, bare for å få i meg noe mat.. Ristet finbrød har fungert relativt bra :)

Signerer prostafen. Det hjelper meg til en viss grad. Spyr fremdeles men de hjelper veldig.
Kanskje biola kan hjelpe på magen din? F.eks fulkorn frokostblanding og biola.. klarer du å holde det litt bede før det kommeropp iigjen så kan det jo gi en liten effekt.

Jeg spiser ingefærkapsler, det hjelper mot kvalme :) så slipper du kanskje å kaste opp ;) det har hjulpet meg hvertfall

Ingefær kapser. sea band.
Nycopro har en serie med tabletter for å binde magen, for en friskere mage osv. Kanskje de hjelper?

Om det er svangerskaps kvalme du sliter med er det kanskje best å få tabletter fra lege/ jordmor?
Ellers er det vel bare å prøve i vei på kjerringråd :)
God bedring :) :)

Back
Topp