Mageprat

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
I det siste har jeg fått flere komentarer på at magen min ikke er så stor "Har du bare tre måneder igjen?! Da er du ikke stor nei!" Kjenner jeg blir litt lei av å måtte forsvare den gravidmagen jeg har:( Flere som har opplevd lignende?

Jepp. Og jeg svarer at jeg syns det er helt ok med liten mage og at alt er som det skal.

I det siste har jeg fått flere komentarer på at magen min ikke er så stor "Har du bare tre måneder igjen?! Da er du ikke stor nei!" Kjenner jeg blir litt lei av å måtte forsvare den gravidmagen jeg har:( Flere som har opplevd lignende?
Ja, hører det stadig. Ikke fra fremmede, for magen min synes faktisk ikke når jeg har jakke på...
Men jordmor, lege osv. sier det, selv om det ikke er vondt ment da. :-)

Selv kan jeg til tider føle meg svær, og magen er jo stor når du ser den fra siden.
Men er liksom liten og spiss samtidig.

Kjedelig at man liksom må ha perfekt gravidmage.
Er man stor får man jo spørsmål om det er tvillinger, men er man liten får du slike kommentarer som du beskriver.
Hvem bestemmer hva som er stor og liten mage?
Mange bærer jo også babyen langt inne, er høye selv, osv. Babyen kan jo være stor, selv om magen er liten!

Neste gang noen spør får du bare svare at du har igjen den tiden det tar for baby å bli klar! :-)
Eller være frekk og si at du slanker deg.... Eller at du har spist litt mye i jula... Hi hi! :p

Det er rart at alle skal ha så mange meninger om andres mager!!:p Verken jordmor eller lege sier noe, måla er jo som de skal. Jeg blir vel stor nok:D

Jeg får stadigvekk høre det motsatte. Folk kommenterer rett som det er på at jeg er så stor. Det er ikke like hyggelig det heller.
Synes også det er rart at alle mener de kan ha en mening om magen min til en hver tid.

Hører på titt og ofte at magen er såå liten. Og det er den virkelig ikke. Er straks 26 uker og like stor mage nå som med tvillingene på samme tid. Er jo koslig med denne gravidmagen, men det er liksom det alle kommenterer hele tiden. Vet ikke helt hva jeg skal svare alltid.

Er straks 27 uker og får hele tiden kommentarer fra bekjente at eg ikke ser gravid ut siden magen ikke viser i litt vide gensere eller i vinterjakken.. Syntes det er litt dumt å få høre stadig vekk, selv om det er deilig å ikke ha så stor mage

Samme her. "Såå liten" men det syntes jeg ikke at jeg er. Blir oppgitt over at det kommentert, men med forrige så var jeg "sååå stor" og irriterte meg over det også :p

Sånn er det jo hele tiden, når babyen kommer også så skal alle kommentere ettellerannet. Og alle vet best ;) Bare lukke øra vel :)

Jeg har fått høre at magen min er liten av mange, men jeg tar meg ikke så nær av det, egentlig. Svigermormor sa derimot at hun kunne ikke tro at det var ennå tre måneder igjen så stor som magen min er. :P

Jeg tror ikke folk har så mye peiling på gravidmager som de tror de har. :P

Jeg har fått høre at magen min er liten av mange, men jeg tar meg ikke så nær av det, egentlig. Svigermormor sa derimot at hun kunne ikke tro at det var ennå tre måneder igjen så stor som magen min er. :P

Jeg tror ikke folk har så mye peiling på gravidmager som de tror de har. :P
Signerer denne.. tror nettopp at folk ikke har peiling på hvor store magene "skal være" på 20 uker, 30 uker osv.. de husker kanskje en høygravid mage og at de hadde så stor mage leeenge.. eller lignende.. ikke ta deg nær av det!

Her blir folk litt rare når jeg sier at det enda er 3 mnd igjen. Tror de tror det er ikke rundt hjørnet. Så på bilder fra da jeg var gravid med første, er likestor som jeg da var i uke 36. Er bare 28 uker på vei...

Her blir folk litt rare når jeg sier at det enda er 3 mnd igjen. Tror de tror det er ikke rundt hjørnet. Så på bilder fra da jeg var gravid med første, er likestor som jeg da var i uke 36. Er bare 28 uker på vei...

På bildet fra da jeg var 40 uker sist var jeg ENORM, så jeg forstår ikke hvorfor syns jeg er så diger nå. Jeg føler at jeg ble fortere stor denne gangen, men ikke slik at det er voldsom forskjell.

Sf måla mine er jo høyt over gjennomsnittet. Men alikevel syns jeg ikke jeg har så stor mage. Men jeg er både høy og kraftig bygget, så tenker den gjemmer seg godt inni der. Tror ikke at folk som ikke kjenner meg, ser at jeg er gravid for å si det slik. Selv om sf målet mitt på torsdag tilsvarer at jeg skulle vært ca 35 uker på vei. Er bare 27 :-P hehe. Ei tantunge av meg hadde forklart til faren med jul, at jeg var gravid, men ikke gravid. Altså at det ikke syntes mente hun :-P hun er 6 år :-) hehe

Det er så rart - når man er gravid så er plutselig magen fritt vilt :-/
Min er veldig svær og jeg får kommentarer på det hele tiden, ikke gøy det heller. .

jepp.. jordmor sa her på sist kontroll "oii for en liten søt sprettmage dette var da"
første gangen jeg hadde hu jeg skal ha :)
synes det var litt morsomt jeg da.. de jeg går skole med har startet å kommentere at jeg "endelig" har fått mage så jeg faktisk ser gravid ut! :p

Her får jeg ofte kommentarer på at det ikke vises at jeg er gravid (med jakke på er dette da), samtidig som mange kommenterer at "jøss, magen din har blitt stor" - det er stort sett kollegaer som har fulgt med underveis ;) Men er en del større enn sist gang, og har nok fått litt kommentarer på det også. Men får fortsatt kommentarer fra kollegaer som ikke har oppdaget at jeg er gravid enda. Så jeg tenker at folk ofte sier det de tenker, uten å tenke så mye. Og at det er en fordel om man ikke tar seg nær av det.

Jeg får også motsatte kommentarer, virker som om folk synes jeg har lite å gå på som har tre måneder igjen. Synes det selv også :( Har gått opp 11 kilo og føler meg ikke spesielt fin. Men jeg har lange ben og kortere overkropp, og bærer vel langt framme. Babyen er akkurat sånn han skal være. Så jeg får vel bare være glad for at han vokser og trives. Men for en som alltid har vært slank, trent og "liten", så er det en bøyg å plutselig bli så diger.

Får høre hele tiden at jeg er sååååå stor, og at termin måååå jo være rett rundt hjørnet. Jeg er 27 uker nå.
Men jeg var veldig stor med førstemann også, eller jeg ble fort stor. Så jeg stålsatte meg på disse kommentarene denne gangen.

Jeg svarte faktisk en at han var ikke blitt så verst stor selv etter jula. Sa det jo i en tulletone, men tror han skjønte jeg var lei av kommentarene :p

Back
Topp