Magen synker om natten under nedpress, blir høyere igjen på dagen

Lotta915

Glad i forumet
Vanvittige nedpress som holder meg våken om natten, magen synker og henger som ei bleie underveis. Jeg tenkte jo at nå starter det snart. På dagtid så stopper nedpress, murringer, alt jeg har kjent og magen blir høyere?
Hvordan er dette mulig? Trodde at når magen sank så ble den der?
 
Vanvittige nedpress som holder meg våken om natten, magen synker og henger som ei bleie underveis. Jeg tenkte jo at nå starter det snart. På dagtid så stopper nedpress, murringer, alt jeg har kjent og magen blir høyere?
Hvordan er dette mulig? Trodde at når magen sank så ble den der?

Det vil kanskje avhenge litt av hvordan babyen ligger også, eller at om du har nedpress/kynnere så dyttes magen nedover. Om du synes magen synker bare når du ligger, så kan det ha noe med at du ligger å gjøre (heller enn tid på døgnet).
 
Jeg tror magen synker pga babyen flytter seg:) min gjør det samme. Føler jeg har hengemage til tider, ellers strutter den skikkelig;)
 
Det vil kanskje avhenge litt av hvordan babyen ligger også, eller at om du har nedpress/kynnere så dyttes magen nedover. Om du synes magen synker bare når du ligger, så kan det ha noe med at du ligger å gjøre (heller enn tid på døgnet).
Den var sunket en hel natt, enten jeg sto, satt eller lå. Hodet er festet og han ligger godt ned i bekkenet fra før av. Nå var det bare så veldig mye på en gang og like brått var alle symptomer borte.
 
Den var sunket en hel natt, enten jeg sto, satt eller lå. Hodet er festet og han ligger godt ned i bekkenet fra før av. Nå var det bare så veldig mye på en gang og like brått var alle symptomer borte.

det er ikke noe farlig tenker jeg. Kroppen vår forandrer seg hele tiden, og nå er vi så nærme termin at kroppen jobber nok litt annerledes:happy:
 
Oftere nedpress som gjør vondt nå, så jeg håper det er et godt tegn!
Jeg har hatt nedpress siden uke 32. Har hatt dager hvor jeg har måttet krype opp trappa for det er så vondt... håper dette snart er over. Kjennes ut som om noen fekter med sverd oppi hufsa... vil føde!!
 
Jeg har hatt nedpress siden uke 32. Har hatt dager hvor jeg har måttet krype opp trappa for det er så vondt... håper dette snart er over. Kjennes ut som om noen fekter med sverd oppi hufsa... vil føde!!

Hatt dette like lenge selv, men nå har det blitt vondere og mer regelmessig. Og ikke minst, hver natt.
 
samme her... sover så og si ingenting...

Æsjda. Er det andre svangerskap eller mer? Jeg hadde hvertfall flere sånne modningsplager som andregangs og kjenner flere som er plaga av maserier og nedress på natta som flergangs. Slitsomt!!
Håper babyen din ikke drøyer lenge etter uke 37 ;)
 
Æsjda. Er det andre svangerskap eller mer? Jeg hadde hvertfall flere sånne modningsplager som andregangs og kjenner flere som er plaga av maserier og nedress på natta som flergangs. Slitsomt!!
Håper babyen din ikke drøyer lenge etter uke 37 ;)



det er tredje... har hatt nedpress og kynnere med alle, husker det var veldig vondt med nr.1 også. Men jeg klarte nå ihvertfall å gå... nå sliter jeg med å tisse pga nedpress...

drøyer?? Jeg er 39+3 i dag...:grumpy::grumpy::grumpy:
 
det er tredje... har hatt nedpress og kynnere med alle, husker det var veldig vondt med nr.1 også. Men jeg klarte nå ihvertfall å gå... nå sliter jeg med å tisse pga nedpress...

drøyer?? Jeg er 39+3 i dag...:grumpy::grumpy::grumpy:

Ja de smilefjesa der beskriver vel følelsen av ikke å gå i fødsel når man er m a x lei og sliten :shifty::cool:
 
Den var sunket en hel natt, enten jeg sto, satt eller lå. Hodet er festet og han ligger godt ned i bekkenet fra før av. Nå var det bare så veldig mye på en gang og like brått var alle symptomer borte.
Likevel ligger du kanskje mer enn du står og sitter på natta. Selv om hodet er ned kan hvilken vei han vrir rompa utgjøre forskjell på magen også.
 
Magen min synker også om natten, ikke sånn kjempe mye, men den er lavere om morgenen enn om kvelden :)
 
Back
Topp