Magen synke i uke 32?

UngeSpire

gravid, septemberspire <3
Legen sa på kontroll 32+2 at hodet var nå i bekkenet men ikke festet. Hb kalte han det. Synes magen har blitt mindre den siste uken. Kan den ha begynt å synke allerede? Har gått opp 1-2 kg i dette svangerskapet men har mye å ta av fra før. Er nå 32+4 og synes hver gang jeg ser i speilet at magen har blitt mindre. Har ikke fått sånn kjempe mage dette svangerskaprt. Er førstegangsfødene. Morkaken foran. Venter gutt.

Naturlig at magen ser mindre ut når de legger seg ned. Magen kan fint synke så tidlig, trenger ikke å bety at det er fødselen rundt hjørnet.

Naturlig at magen ser mindre ut når de legger seg ned. Magen kan fint synke så tidlig, trenger ikke å bety at det er fødselen rundt hjørnet.
Okei, så magen blir mindre nør de legger seg med hodet ned?? Visste ikke dt jg?

Jeg synes magen min minker/øker fra dag til dag! Alt ettersom hvordan han ligger.. Om han ligger langt inne, eller ute eller ut mot siden ;) er 36+3! Han ligger med hodet ned men har ikke festet seg enda!! Jeg er også førstegangsfødende, venter gutt og har morkaken foran:)

Magen kan fint synke når de legger deg i hodeleie, ja. Min har vært sånn siden uke 33 ca, uke 37 nå :) Lå likt som forrige gang på symfysemålet. Hodet festet seg for noen dager siden. Med nr 1 festet også hodet seg rundt uke 37, men magen falt ikke før dagen før fødsel faktisk.

Min mage ble også synlig mindre når hun la seg i bekkenet i uke 32 :-) Den spisse "tuten" som sto rett ut ble lavere/borte , og dermed ser alt mindre ut. Spent på jordmortime til uka om hun kanskje kan ha festet seg :-D

Back
Topp