Magen - skjule eller vise frem?

Skjønner godt du blir sjalu - har gledet meg lenge til mage selv..:) Har du doppler hjemme? Får ikke jordmortime før uke 18+1, så fikk tak i doppler. Prøvde hjemme selv i går men klarte ikke si at jeg fant noe.. ikke nervøs av den grunn, bare spent på å høre. Noe av min mage kommer nok av at jeg la på meg 3kg mellom desember og graviditeten i april/mai, men merker det på buksene at det har vokst og at det er helt hardt bedriver trusekanten. Men skulle gjerne hørt litt hjertelyd jeg også!:Heartred:Heartred
Ja, har doppler selv. Bor ute i et distrikt med jordmor som tror ultralyder fører til keivhendte barn :arghh: ikke at man førte gode statistikker på den delen før ultralyd kom inn i medisinens verden så slike uttalelser fra profesjonelle er hysterisk morsom.
Har selv litt for mye over magen fra før, men litt sånn ”tak“ over der livmoren ligger nå så er helt flat der jeg hører hjertet litt over trusekanten. Kjenner ikke antydning til at det er noe der:hilarious:

Ja, har doppler selv. Bor ute i et distrikt med jordmor som tror ultralyder fører til keivhendte barn :arghh: ikke at man førte gode statistikker på den delen før ultralyd kom inn i medisinens verden så slike uttalelser fra profesjonelle er hysterisk morsom.
Har selv litt for mye over magen fra før, men litt sånn ”tak“ over der livmoren ligger nå så er helt flat der jeg hører hjertet litt over trusekanten. Kjenner ikke antydning til at det er noe der:hilarious:
Oi - litt av en ting å være redd for:eek: Høres jo helt merkelig ut å tenke av den jordmoren, og keivhendt er jo heller ikke akkurat en sykdom :eek: Blir stadig overrasket over ulike «meninger» jeg:p
Ja okei - får prøve igjen om en ukes tid, hadde vært sååå fint å høre noe:Heartred

Jeg har gått opp 9 kg på 15 uker, så føler meg ikke vel uansett hva jeg har på meg. Kjøpte masse nye tightser rett før jeg ble gravid, for hadde hatt et ufrivillig vekttap på 26% av kroppsvekten min iløpet av 2,5 mnd. Nå er jeg nettopp oppe i normal bmi, så sånn sett burde jeg være 'fornøyd'. Men ingen av klærne mine er behagelige lengre. Magen har plutselig kommet, og siden jeg enda er så kort på vei, så føler jeg at det bare ser ut som jeg har spist veldig mye. Sliter veldig med eget kroppsbilde og alltid vært redd for å se tykk ut.
Så altså.. Jeg har valgt å skjule magen foreløpig..

Jeg har gått opp 9 kg på 15 uker, så føler meg ikke vel uansett hva jeg har på meg. Kjøpte masse nye tightser rett før jeg ble gravid, for hadde hatt et ufrivillig vekttap på 26% av kroppsvekten min iløpet av 2,5 mnd. Nå er jeg nettopp oppe i normal bmi, så sånn sett burde jeg være 'fornøyd'. Men ingen av klærne mine er behagelige lengre. Magen har plutselig kommet, og siden jeg enda er så kort på vei, så føler jeg at det bare ser ut som jeg har spist veldig mye. Sliter veldig med eget kroppsbilde og alltid vært redd for å se tykk ut.
Så altså.. Jeg har valgt å skjule magen foreløpig..
Håper du klarer å føle deg vel med deg selv snart:Heartred Å gå plutselig masse opp i vekt kan være en tøff overgang, men håper at du etterhvert kan nyte magen og at vekta som kommer i tillegg ikke blir så tung å bære, psykisk.

Oi - litt av en ting å være redd for:eek: Høres jo helt merkelig ut å tenke av den jordmoren, og keivhendt er jo heller ikke akkurat en sykdom :eek: Blir stadig overrasket over ulike «meninger» jeg:p
Ja okei - får prøve igjen om en ukes tid, hadde vært sååå fint å høre noe:Heartred
Nei, jeg kaller det venstrehendt, tenker at man er forskjellige og det er helt ok uansett. Hvilken hand man skriver med er da virkelig ikke noe å tenke på :hilarious:

håper du får høre noe snart:Heartred

Jeg er 12 uker i dag dag og har i dag fortalt alle på jobb det i en messengergruppe (liten arbeidsplass). Jeg har VIRKELIG slitt med å skjule magen i kanskje de siste 3 ukene da den kom veldig fort her, dette er 3 barn ;) Så nå som katta er ute av sekken så går jeg med det jeg vil, jeg har sluttet med jeans for lenge sia, litt fordi det er alt for trangt og fordi jeg syns det er ubehagelig å bøye seg i det når jeg har vært så øm. Jeg har ikke mage i det hele tatt til vanlig, så tror det har vært en del som bare har vært høflige og ikke turt spurt om graviditet, haha :)

Jeg er 11+3 og holder graviditeten skjult enda, men sliter litt med å skjule magen nå :oops: ikke fordi det er babymage enda, men fordi jeg spiser så sykt mye hele dagen for å holde kvalmen i sjakk, har en slank kropp, og har vært gravid tidligere så magen kom fortere denne gang :wideyed: tenker å fortelle alle det i uke 12, og da kommer jeg til å gå med gravidbukse/shorts og de vanlige toppene jeg har fra før, til magen blir enda større

Jeg er ikke akkurat slank slik som deg, og jeg merker også magen veldig. Går ut fra at det er pga oppblåsthet, for det startet etter at jeg ble gravid, og med mindre jeg går og trekker inn magen hele dagem (noe som begynner å bli ganske slitsomt), ser det mer ut som om jeg er fem måneder gravid og ikke 12 uker....

Jeg er ikke akkurat slank slik som deg, og jeg merker også magen veldig. Går ut fra at det er pga oppblåsthet, for det startet etter at jeg ble gravid, og med mindre jeg går og trekker inn magen hele dagem (noe som begynner å bli ganske slitsomt), ser det mer ut som om jeg er fem måneder gravid og ikke 12 uker....
Jaa, det er så slitsomt :dead: har selv gjort det ved et par anledninger for å ikke avsløre magen, men nå går det ikke lenger :wideyed: gleder meg til å få sagt det til alle nå :smug:

Jeg er 13+5 og har fått veldig stor mage allerede. Dette er barn nummer to. Mamma-klær har jeg brukt i snart 4 uker. Jeg vet jeg blir stolt av den etterhvert, men jeg var virkelig ikke klar for en så synlig mage etter bare tre måneder. Livmora er allerede over navelen. Klarer jo ikke skjule dette når jeg skal på jobb igjen til mandagen.

Akkurat sånn er det til meg også! Noen som vet om oppblåstheten går over? Uansett blir vi vel ikke mindre fremover, gleder meg til jeg slipper å holde inn magen :D

Akkurat sånn er det til meg også! Noen som vet om oppblåstheten går over? Uansett blir vi vel ikke mindre fremover, gleder meg til jeg slipper å holde inn magen :D
Jeg var lenge veldig oppblåst, men kan ikke si jeg merker at jeg er det nå lenger, 13+1. Vet flere jeg har snakket med også har blitt mindre oppblåst rundt andre trimester så det blir bedre:)

Jeg er 13+5 og har fått veldig stor mage allerede. Dette er barn nummer to. Mamma-klær har jeg brukt i snart 4 uker. Jeg vet jeg blir stolt av den etterhvert, men jeg var virkelig ikke klar for en så synlig mage etter bare tre måneder. Livmora er allerede over navelen. Klarer jo ikke skjule dette når jeg skal på jobb igjen til mandagen.
Skjønner. Nei noen ganger kan man jo ha lyst å vente litt med å dele, da passer det dårlig med at magen kommer fort:p Håper du blir stolt av den straks, som du sier, det føles jo mye bedre ut da:Heartred

Altså, jeg fikk kommentarer rundt uke 22 og senere uke 27 på "Oi, er du blitt så stor alt?" og magen vistes bare akkurat :bored: Jeg viste den stolt frem når det endelig ikke bare så ut som jeg var kjukk, og jeg var absolutt ikke stor til å være over halvveis. Men folk er sær :chicken: Og jeg var så sykt stolt over magen, så det plagde meg ikke. Denne gangen vil jeg skjule den mer, for jeg hadde mage før jeg i det hele tatt var gravid så så fort jeg "embracer" det så vil jeg se uke 27 ut, enda jeg i beste fall er i uke 14. Og da blir det ikke like gøy med kommentarene.

Altså, jeg fikk kommentarer rundt uke 22 og senere uke 27 på "Oi, er du blitt så stor alt?" og magen vistes bare akkurat :bored: Jeg viste den stolt frem når det endelig ikke bare så ut som jeg var kjukk, og jeg var absolutt ikke stor til å være over halvveis. Men folk er sær :chicken: Og jeg var så sykt stolt over magen, så det plagde meg ikke. Denne gangen vil jeg skjule den mer, for jeg hadde mage før jeg i det hele tatt var gravid så så fort jeg "embracer" det så vil jeg se uke 27 ut, enda jeg i beste fall er i uke 14. Og da blir det ikke like gøy med kommentarene.
Kommentarer er noe dritt altså, så skjønner deg godt der! Moren min presterte å si når jeg var rundt 12 uker «er du sikker på det er noe inni der? Jeg ser jo ikke at du har fått noe mage?» På den tiden var jeg innerst inne suuuuperhappy for at det endelig hadde begynt å skje ting, så ja. Kommentarer kan være veldig kjipt, enten de går på at man er stor eller liten. Og hjelper jo ikke på usikkerheten og følelser i svangerskapet..:) Så ja, skjønner hva du mener!

Er førstegangs, 15+3. Merket tidlig at jeans ble for stramme, og har gått over til klær som kjoler og drakter. Har fått litt mage, hofter, pupper og slikt. Men føler veldig på at jeg bare er meg i kroppen min, og at jeg er stolt over den gravide kroppen uansett hvor stor eller liten den er.
Men kjenner veeeeldig på at jeg er komfortabel i litt større klær nå, og planen er å holde meg til det for å være mest mulig komfortabel, så får det se ut som det gjør :happy:

Jeg er 15+1 men prøver å skjule så godt jeg kan. Min mann har en datter fra før som er på ferie sammen med sin mamma og vi ønsker og fortelle henne det selv, at hun ikke får høre det fra andre. Og siden hun kommer bare 5 dager før vi skal på ultralyd å kanskje får vite kjønn så skal vi vente litt ekstra før vi forteller. Ønsker at alle får vite det fra oss før de får høre det fra andre, å værtfall hun :Heartred dette er andre gang på under 1 år jeg er gravid (vi hr en datter ilag som er 15 månder) så det vises absolutt godt

Back
Topp