Magen min

Magnolia•

Flørter med forumet
7 uker etter fødsel er magen min blitt stram og fin igjen! Jeg har heldigvis ingen strekkmerker, men fikk en litt mørk stripe på midten av magen. Noen som vet når den forsvinner og eller hvordan??
Noen som også har fått brunere mage nå som magen er på plass?? Ser ut som jeg har vært i syden med magen!! Det skyldes vel fordi magen har trukket seg sammen og det sitter litt tan fra sommeren igjen på magen!!

Magen min er ikke stram og flat :) nei den må nok trenes litt før den er pen igen. Ja magen er veldig brun egentlig og har den streken som du snakker om. Jeg aner ikke når den forsvinner, men jeg vet at den forsvinner, for jeg fikk den med førstemann også, og den forsvant igjen den,.

Bryr meg ikke noe særlig om streken, men greit og ha svar når andre spør hva det er og om den forsvinner!! Første jente ut i vennejengen som ble mamma!!! Har fått mange rare spørsmål!

Hadde samme ropp igjen etter et par uker. Litt synd egentlig, hadde håpet på å få litt "kosemage" etter graviditeten (alltid sliti med å legge på meg..). Men da kommer jeg hvertfall inn i brudekjolen jeg kjpøte før jeg fant ut at vi hadde en liten på vei :D
Hadde hull i navlen da jeg var yngre. Av en eller anne grunn har ikke hullet grodd igjen, enda det er hvertfall 3 år siden jeg tok den ut. Å hullet er mørkt og brunt der streken går. STYGT! Flere som har det slik?

Jeg har også hull i navlen!! Hulet har ikke grodd igjen etter fødselen, det er der ennå! Jeg ønsket at det skulle være der så jeg har bare tatt i ring. Er mørkere farge rundt hullet, men syns ikke når jeg har ringen der!

Jeg har også svart strek på magen fra graviditeten. Den var helt fra puppene og ned på slutten av svangerskapet, men nå har den blitt kortere og ikke fullt så mørk. Men den er fremdeles veldig tydelig nå 2 mnd etter fødsel. Jeg har også hatt piercing og kjenner igjen det dere beskriver med mørkt område rundt der piercinghullet er. Min mage er IKKE som den var før svangerskapet. Har ingen strekkmerker, men har fått "håndtak" både på sidene og forran. Har 5-6 kg igjen til startpkt, 62 kg.

På meg datt kiloene av!!
Jeg må streve for å beholde vekta nå når jeg ammer!!
Var 45 kg før jeg ble gravid og var 45 når jeg kom tilbake fra sykehuset Jeg er 172/173 cm høy, så vekten min er relativt lav!

~Effy~ skrev:
På meg datt kiloene av!!
Jeg må streve for å beholde vekta nå når jeg ammer!!
Var 45 kg før jeg ble gravid og var 45 når jeg kom tilbake fra sykehuset Jeg er 172/173 cm høy, så vekten min er relativt lav!

45? Seriøst?? Vi er like høye, men veier ca 10 - 15 kg mer enn deg :/

Magen  min er mirakuløst nok trukket seg bra tilbake, er litt skrukkete rett over navlen - og jeg har fortsatt 9 kilo å gå ned.. Men takket være gode gener (?) og muligens den BellyBandit korsettet jeg brukte en del i starten - er den fult ut godkjent:) Har sluppet strekkmerker alle 3 svangerskap.
Er forsåvidt glad jeg slapp strekkmerker, men på den andre siden, synes jeg det strekkmerker bare vitner om at man har utført en bragd - båret frem et nytt liv - og de blekner jo mye med tiden;) Dette gjelder også de skrukkene jeg alltid vil ha over navlen, de forsvant ikke selv da jeg var tilbake i matchvekt sist heller!
Den brune stripa har jeg også, men den forsvinner etter hvert - husker ikke hvor lenge jeg hadde den - men jeg fikk den veldig seint i svangerskapet denne gangen og den ble ikke så mørk.. Varierer nok sikkert litt;)

Har alltid vært tynn. Har sky high forbrenning!! Har slitt med Anorexia før, men er heldigvis frisk nå da!! Så det å bli mamma er det beste som har hendt meg :-) Fokuset på kropp har blitt veldig anderledes nå som jeg er blitt mor! Det å være tynn er ikke så viktig lenger! Det viktigste er å være en god mamma!!
Enig at det ikke gjør noe om en har "små skrammer" etter en fødsel! Syns det er vakkert på en måte! Tenk den bragden vi kvinner har utført da!!
Forstår meg ikke helt på de kvinnene som blod trener etter en fødsel! Blir kvalm av slike Hollywood fruer :-( Ser jo bare ekkelt ut! Har Aldri vært noe treningsnarkoman selv, så det å starte trene bare fordi jeg vil bli fit nå hadde ikke passet seg! Nei sundt kosthold holder for meg!!

Fått igjen magen deres dere da :)

Magen min ser ut som ett norgeskart og er skikkelig DVASK :p

Jeg har ikke fått tilbake magen min heller... Har fortsatt 4-5 kilo igjen til før gravid vekten, så håper de forsvinner snart. Har holdt meg mye hjemme de første ukene, men skal bli flink til å trille tur nå framover, samt leve sunt. 

Sjæl! Selv om jeg har mistet en del kg så ser magen min ut som en rosin pga strekkmerkene. De begynner heldigvis å bli mindre synlig nå men har fortsatt en del å ta av og magen må strappes litt opp. Kjøpt groupon deal på 8 behandlinger med lippo (laserbehandling) så får se om det hjelper :) venninna mi anbefalte det

Jeg har også den brune streken og ikke minst de lange hårene på magen som kom i løpet av graviditeten! Når skal DE forsvinne??? Jeg er glad det ikke er bikinitider helt enda - hehe.. Ellers så har jeg gått ned de 11 kilo jeg gikk opp og har vel faktisk gått ned ytterligere to. Magen min er dog ikke stram, men det gjør meg ikke så mye. Jeg har mistet en del muskelmasse og rompa mi henger litt løst kan man si (dog er det litt deilig å ha en platt bak, den kunne bare være litt mer stram)

Back
Topp