Magen etter keisersnitt

Junilykke2015

Forelsket i forumet
Er det flere som har fått en liten heng på magen etter keisersnitt? Jeg har fått ett lite område helt nede på magen som ikke strammer seg opp igjen, et lite grevinneheng rett å slett:rolleyes: det er bare foran på ett lite område cirka rett over der de utførte snittet å cirka like langt som snittet.
 
Har ikke dette selv men har inntrykk av at det kommer an på hvordan de syr, noen syr strammere og da kan det bli litt heng...
 
Nå er det bare 8 uker siden mitt hasteks, og selv om selve arret er veldig pent så merker jeg at det er et heng der. Har fortsatt veldig slapp mage, men kjenner at det henget der alltid kommer til å være der.
 
Nå er det bare 8 uker siden mitt hasteks, og selv om selve arret er veldig pent så merker jeg at det er et heng der. Har fortsatt veldig slapp mage, men kjenner at det henget der alltid kommer til å være der.

Slik føltes det her også men ble strant igjen her. 4mnd siden nå og ingen heng ;)
 
Mitt ble verre etter to svangerskap etter ks, og grunnen er at det er sydd for stramt. Hadde vondt i perioder i flere år og først når nr 2 kom nesten 10 år etter, forsvant smertene i arret. Da ble arrvevet tøyd litt.
 
Det er dessverre en helt vanlig "komplikasjon" eller hva jeg skal kalle det, etter keisersnitt. De aller fleste vil ha heng der etterpå.
 
Hehe, hadde masse heng fra før av :p så ikke merka noe forskjell. Var vel mer heng enn før graviditeten pga magen min hadde vært så svær.
 
Mitt er fint på den ene siden, men på den andre siden har de sydd alt for stramt. Så der er huden dradd inn i magen på en måte sånn at resten sv magen henger over. Ikke spesielt pent...
 
Slik føltes det her også men ble strant igjen her. 4mnd siden nå og ingen heng ;)

Er lov og håpe da skjønner jeg. Men magen blir aldri den samme igjen uansett, gikk 11 dager over og i løpet av de dagene sprakk hele magen min opp i en kaskade av strekkmerker.
Er vel karma fordi jeg var litt kjepphøy og skrøt av at jeg ikke hadde fått noen :p
 
Jeg har også fått et heng, og pga en del strekkmerker som tydeligvis hadde kommet (så ikke de før magen trakk seg sammen igjen), er magen nå lite pen.. Håper litt trening vil hjelpe, men den blir nok aldri som før igjen :/
 
Jeg også fikk heng etter første ks... Nå er ks åpnet tre ganger, ikke noe bedre av det gitt! Skal gjennom nok et ks til høsten, deretter blir det å gå ned de siste kiloene og ta bukplastikk for å få bort henget. Det er allerede innvilget, må bare slutte å være gravid først!
 
Her er fortsatt heng, magen min var borte etter dag 10 etter hastekeisersnitt, nå er mini 5,5mnd og har fortsatt heng. Sinnsykt irriterende når jeg dkal ha på min fineste haighwaist jeans.. Skikkelig bul rett over trusekanten, og flatt resten. Fikk forrestenikke strekkmerker i svangerskapet så det skal ikke ha noe å si det heller.. Men kjennes ut som jeg er sydd to ganger og har ett arr inni der det er "heng" rett over arret utenpå :)
 
Jeg har det uten å ha tatt keisersnitt...
Jeg var normalt slank før svangerskapet, gikk opp 11 kg, gikk ned alle (og noen til) raskt etter svangerskapet, og sitter igjen med altfor mye løs hud på magen og sidene.
Det er ikke noe fett, bare masse hud.
Så, det trenger ikke ha så mye med keisersnittet å gjøre. :p
 
Ja, hadde det sist, men det forsvant av seg selv ila noen måneder :)
 
Jeg har litt mage,mye hud,prøver å ta situps og slikt,men funker ikke.. Så får bare se om det blir borte eller ikke..,
 
Heisann Jeg har fått 4 barn på under 5 år,KS i 2013 og 2014 og har ikke heng Kan hende ditt også forsvinner etter hvert
 
Back
Topp