Magen etter fødsel

Pardon97

Betatt av forumet
VIP
Lurer på om du har fått problemer med å få tilbake magen din etter fødsel, vet at huden strekker seg. Men har hørt så mye forskjellig, alt fra at en kan få magen tilbake ved riktig trening uavhengig om det er hud eller fett som er på magen til at en ikke klarer å trene vekk hud som er igjen på magen.

Hvordan har du hatt det etter fødsel(ene), og hva gjorde du får å få ‘tilbake’ magen om du fokuserte på det.
 
Lurer på om du har fått problemer med å få tilbake magen din etter fødsel, vet at huden strekker seg. Men har hørt så mye forskjellig, alt fra at en kan få magen tilbake ved riktig trening uavhengig om det er hud eller fett som er på magen til at en ikke klarer å trene vekk hud som er igjen på magen.

Hvordan har du hatt det etter fødsel(ene), og hva gjorde du får å få ‘tilbake’ magen om du fokuserte på det.

Nå var jeg overvektig før og etter forrige svangerskap da. Ca 1,5 år etter svangerskapet gikk jeg ned masse i vekt og fikk rimelig flat mage :p gjorde ingen øvelser annet enn å gå tur. Veldig spent på hvordan det blir nå etter svangerskap nr 2. Håper på det samme denne gangen :p
 
Gjorde ingenting spesielt, magen trakk seg raskt tilbake igjen av seg selv :) Eneste forandring man kan se er arr etter KS, og det kan man ikke få gjort så mye med.. Fikk liten mage, slank og veltrent fra før, mulig det hadde noe å si.
Vil tro at det er lettere å trene bort fett enn løs hud, uten at jeg er noen ekspert.. Hvis man har delte magemuskler, så kan man få veiledning i forhold til det. Skal visst være ganske stor og vedvarende glipe for å gjøre noe med det kirurgisk
 
Veier mindre nå enn før jeg ble gravid, men magen er dobbelt så stor. Ekstra hud og fett. Alt blir lagret der etter jeg var gravid.
Hadde giga mage.
Hud får man ikke trent bort. Noen har nok elastisitet I huden til at huden trekker seg tilbake, andre har ikke det.
 
Magen har litt løsere skinn og masse strekkmerker - de blir jeg såklart ikke kvitt, men etter et års tid var de virkelig blitt bleknet og synes ikke så godt for mange andre enn gubben.

Jeg foretrekker annet badetøy enn før, da skinnet på siden av magen er litt løsere, å har nå høyere og bredere bikinitruser som jeg føler meg veldig fin i. Så det viktigste er å fokusere på å kle seg sånn at man føler seg vel, heller enn å tenke at målet er at man skal se ut som før i de samme klærne som før :)

Jeg har ikke gjort så mye for magen, men trener med ujevne mellomrom, prøver å bli kvitt de siste kiloene fra svangerskapet med det går tregt. Magen har nå mer gravidfasong så med feil klær tatt for å være gravid og det er jævla irriterende å måtte si "neida bare litt feit jeg". :hilarious: ikke at jeg er bælfeit heller, 69 kg og 160 høy, hadde trivdes bedre rundt 62-63 kg så prøver å komme dit.
Så hva mage gjelder er største forskjellen at magefettet ligger mer slik at jeg ser litt gravid ut enn før, har jo veid det samme tidligere også.

Det viktigste er å fokusere på kjernemuskulaturen og ikke begynne med type situps og sånn med én gang. ;)
 
Lurer på om du har fått problemer med å få tilbake magen din etter fødsel, vet at huden strekker seg. Men har hørt så mye forskjellig, alt fra at en kan få magen tilbake ved riktig trening uavhengig om det er hud eller fett som er på magen til at en ikke klarer å trene vekk hud som er igjen på magen.

Hvordan har du hatt det etter fødsel(ene), og hva gjorde du får å få ‘tilbake’ magen om du fokuserte på det.
Du kan se til din mor, for dette med huden er som regel arvelig. Selv har både jeg og min mor fått heng etter å ha vert gravide. Min mor fikk sitt operert vekk for noen år siden og sydd sammen musklene
 
Lurer på om du har fått problemer med å få tilbake magen din etter fødsel, vet at huden strekker seg. Men har hørt så mye forskjellig, alt fra at en kan få magen tilbake ved riktig trening uavhengig om det er hud eller fett som er på magen til at en ikke klarer å trene vekk hud som er igjen på magen.

Hvordan har du hatt det etter fødsel(ene), og hva gjorde du får å få ‘tilbake’ magen om du fokuserte på det.
Ikke gjort noe, men magen er nesten normal etter et år :) MEN jeg har keisersnitt *2, så har jo en naturlig «bulk» i huden.
 
Du kan se til din mor, for dette med huden er som regel arvelig. Selv har både jeg og min mor fått heng etter å ha vert gravide. Min mor fikk sitt operert vekk for noen år siden og sydd sammen musklene
Da burde jeg se helt jævlig ut! Burde hatt syke strekkmerker og masse overflødig hud... så d er nok ikke en regel:)
 
Da burde jeg se helt jævlig ut! Burde hatt syke strekkmerker og masse overflødig hud... så d er nok ikke en regel:)

Hahah - den omtalelsen av mageskinn er jo en good boost til dem som synes de har fått en sånn mage.... :hilarious:
(ikke meg selv altså, men kan jo tenke litt. Ikke helt selvvalgt hvordan Mn blir spennende ut etter svangerskap)
 
Vært ung (fra 17 med eldste til 26 år med nr3 og 4) Har alltid vært slank, typ 172 cm og 58 kg med første, 62 kg med nr3 og 4.
Har hatt stor mage med alle, og gigantisk mage med tvillingene.. Bært babyene "utenpå kroppen".

Likevel har magen min aldri blitt den samme.
Vekt, alder, kosthold har ikke hatt noe å si for min del.
Jeg er like slank som jeg alltid har vært, men magen både buler og henger. Ser ut som jeg er 6 mnd på vei.
Ingen trening vil hjelpe, siden jeg har delte magemuskler, såpass mye at trening ikke får de tilbake. Får inn en hel knyttneve. For å ordne det, så må jeg sy magemusklene, og om det blir gjort, så vil den "wannabe preggis-magen" forsvinne, men løs hud og skrukker er kommet for å bli. Og jeg vil ikke ha det bort heller.. For meg er det rart å ha 4 barn og ikke ha noe synlige merker på magen. Vil aldri hatt magen til en 20 åring for å si det sånn.. Men bollemagen og henget kan godt forsvinne :)
 
Last edited:
Dette er meg 2-3 dager etter fødsel. Jeg hadde BMI på 31 (88 kg) når ble gravid men passet nøye på kosthold og her er jeg ca 80 kg.
hos meg gikk magen veldig fint tilbake jeg fikk heller ikke strekkmerker.
Men som du ser så var det litt å jobbe med. Ved å spise sunt med mye fett og proteiner så ble jeg kvitt den ekstra bulken også iløpet av de neste ukene - har bilde av det også. Amming hjelper enormt. Så kan man etterhvert gjøre mage øvelser som er veldig gode. Spesielt sidemusklene hadde en del å si for meg.

kosthold, trening og godt mot! :)
 

Vedlegg

  • F446B52C-1CB6-4C12-827C-7DA411E9F546.jpeg
    F446B52C-1CB6-4C12-827C-7DA411E9F546.jpeg
    27,2 KB · Visninger: 76
Du kan se til din mor, for dette med huden er som regel arvelig. Selv har både jeg og min mor fått heng etter å ha vert gravide. Min mor fikk sitt operert vekk for noen år siden og sydd sammen musklene
Mnjaa min mor har masse strekkmerker og hengeskinn. Dette har jeg sluppet :)
 
Mnjaa min mor har masse strekkmerker og hengeskinn. Dette har jeg sluppet :)
Og om du bare har en unge så er det kanskje litt tidlig å si noe om. For min mage ble verre med nr. 2 og kommer sikkert ikke til å bli noe bedre med nr. 3. Mon mor har fått 3 barn, men magen ble ikke "ødelagt" før med nr2
 
Og om du bare har en unge så er det kanskje litt tidlig å si noe om. For min mage ble verre med nr. 2 og kommer sikkert ikke til å bli noe bedre med nr. 3. Mon mor har fått 3 barn, men magen ble ikke "ødelagt" før med nr2

Har «bare» to, men magen min er definitivt ikke ødelagt ;)
 
Har 3 barn og ingen strekk merker. Hatt stor mage med alle tre. Med nr 1 og 2 var magen den samme igjen et par mnd etter fødsel. Med nr 3 tok det 6 mnd før jeg synes den så nogen lunde ok ut. Nå snart 10 mnd etter fødsel er den nesten som før (kroppen blir jo aldri helt den samme). Har ikke trent magen spesifikt, men tatt noen løpeturer med vogna.
 
Har ikke hatt problemer med å få tilbake magen etter fødslene. Har ikke gjort noe for det, har bare skjedd av seg selv. Har tre barn :) Tror dette er like individuelt som alt annet her i livet :happy:
 
Det med hud kommer veldig ann på alder og om du har vært/er en røyker. Når det kommer til vekt så har det også en del med alder å gjøre. Man går raskere ned i vekt og huden trekker seg bedte tilbake når man er ung. Om det skjer av seg selv ellet om man må jobbe for det avhenger mest av genene dine.

Jeg er overvektig, men har alltid hatt veldig smal midje. Sånn type 3 størrelser i forskjell. Etter fødsel var egentlig magen borte utenom de ekstra kiloene som var kommet på da. Jeg merker likevel at midjen ikke er fullt så like smal. Om det er de 5 kiloene ekstra eller om det er på grunn av graviditeten vet jeg ikke. Sikkert litt av begge :)
 
Jeg er feit å har vært det i mange mange år. I graviditeten klarte jeg likevell de siste 2 månedene å bli ennå verre! Vanskelig å tro på, selv for oss som så det med egne øyne. Tok lang tid før magen trakk seg tilbake. Klarte ikke amme, så måtte gå ned alt selv. Noe forsvant heldigvis. Men jeg har fått en kul på magen. Vises spesielt om jeg ligger litt bakoverlent, og vises veldig når jeg røyser meg opp. Ser litt ekkelt ut, så prøver å holde det skjult. Men ellers vil jeg si at alt er normalt.
 
Back
Topp