Magen er flat!

namarie skrev:
Hva er egentlig kravene for å få noe sånt dekt av det offentlige? Har tenkt mye på å gjøre det samme når jeg er ferdig med barn, nemlig.

Slik jeg forstod det, var minstekravet 2 cm heng, plager med eksem og normal BMI. Men til tross for at jeg oppfylte dette ble jeg først avvist på et sykehus. De mente det bare var kosmetisk. Heldigvis fikk jeg en ny mulighet på et annet sykehus:)

Og tusen takk for all rosen! Selv om det ikke er min fortjeneste, men i aller høyeste grad min glede!!!

Og lykke til til dere andre som vurderer dette. Det er virkelig verd det!

Mamma87_3 skrev:
wow!Kjempeflott!!Ble helt imponert jeg..Var det en vond operasjon?hvordan gikk du frem for å få en slik operasjon dekket?

Jeg gikk først til fastlegen, som henviste meg til sykehuset. Så var jeg på konsultasjon der, og fikk beskjed om at jeg kunne opereres der. Startet prosessen i februar, på grunn av litt kluss måtte jeg på to konsultasjoner, den siste i slutten av juni. Var egentlig 3 mnd venting, men siden jeg stilte på kort varsel fikk jeg det litt tidligere.

Kjenner jo kroppen har vært gjennom en ganske stor operasjon. Er ikke uten grunn man blir sykemeldt en måned. Jeg har ikke hatt så mye vondt, kunne slutte med smertestillende etter en uke. Men jeg orker lite, har løfteforbud og kjenner meg fortsatt ganske redusert. Og det kan ta opptil et år før man ser det endelige resultatet av magen.

Merri24 skrev:

MammaOkt skrev:
Så fint resultat! Kjempefin mage, og så kort tid etter operasjonen da :)

Fjernet de kun hud og fettsugte, eller sydde de magemusklene også?

Jeg fjerna kun hud, jeg trengte ikke sy musklene eller bli fettsugd (fettsuging hadde de ikke tilbud om der jeg gjorde det, ellers kan man av og til betale ekstra for det selv om man får selve operasjonen dekket. Men uansett hadde jeg trengt minimalt fettsuging, så da var det likegreit å la være).

Magen er noe hoven ennå, men jeg synes det begynner å se riktig så bra ut! Og veldig kjekt at arret blir skjult av trusa:)

Ah ok - det kan forklare hvorfor du er i såpass fin form og ikke er full av blodutredelser hehe :P Har lest at de som syr magemusklene generelt har mye smerter og ikke kan rette ut ryggen på mange uker. Men er sikkert store forskjeller også der vil jeg tro :)

Ja det så veldig bra ut - og det er en ekstra bonus at arret er langt nede ja :)

Merri24 skrev:

MammaOkt skrev:
Så fint resultat! Kjempefin mage, og så kort tid etter operasjonen da :)

Fjernet de kun hud og fettsugte, eller sydde de magemusklene også?

Jeg fjerna kun hud, jeg trengte ikke sy musklene eller bli fettsugd (fettsuging hadde de ikke tilbud om der jeg gjorde det, ellers kan man av og til betale ekstra for det selv om man får selve operasjonen dekket. Men uansett hadde jeg trengt minimalt fettsuging, så da var det likegreit å la være).

Magen er noe hoven ennå, men jeg synes det begynner å se riktig så bra ut! Og veldig kjekt at arret blir skjult av trusa:)

du ble skikkelig flott:) morsomt og se for jeg skal også gjøre det nåe jeg er ferdig med barn:) jeg har hatt stort vekttap da så kommer mest fra det og hadde fått det innvilget, men så ble jeg gravid rett før jeg skulle gjøre det og tenker at det er vel best å bli ferdig med å gå gravid først:)

Så deilig for deg! Har så mye å si hvordan man føler seg altså.
Du ble kjempefin :)

WOW!! Du ser lekker ut!! Helt rått hva de får til.
Håper du nyyyter den nye flotte magen din!:D

Back
Topp