Magen blir aldri slapp jo. strammer konstant! er dette farlig??

suppehøna

Blir kjent med forumet
Det er vel antagelig kynnere dette da... (er førstegangs så litt usikker...)
Men har det så og si hele tiden. Har kanskje noen få opphold om dagen men får nesten ikke satt meg på en komfortabel plass utenom når jeg ligger i senga fordi magen er så utrolig stram hele tiden. Er så sykt deilig når magen blir normal. bare synd det skjer så sjelden...
Er i uke 35... er vel sånn det skal være eller? Har alle dere andre det sånn?

suppehøna skrev:
Det er vel antagelig kynnere dette da... (er førstegangs så litt usikker...)

Men har det så og si hele tiden. Har kanskje noen få opphold om dagen men får nesten ikke satt meg på en komfortabel plass utenom når jeg ligger i senga fordi magen er så utrolig stram hele tiden. Er så sykt deilig når magen blir normal. bare synd det skjer så sjelden...

Er i uke 35... er vel sånn det skal være eller? Har alle dere andre det sånn?

Er ca lika langt på vei som deg og har det akkuat likt! :)

Ingen fare, livmor jobber og trener til fødsel! Er kynnere, vanlig at de tar seg opp

mot slutten! :)

Her kjennese det ut som jeg er konstant i sit up posisjon.. :p

Ok =) Ja, for det er akkurat sånn det føles! 
Sist jeg var hos jordmor så sa hun: ja, du har vært plaget mye med kynnere du, og vært på utredning for dette på sykehuset. hvordan gikk det?
- men greia var at hun hadde rotet på dataen og trodde jeg var en annen... Jeg hadde til da ikke vært no særlig plaget av dette 

Men nå derimot...

Så jeg lurte på nå om man skulle sjekket opp i dette liksom siden hun sa det om hun andre...

njeeeeei, tror ikke de sjekker opp i dette med mindre det er som tak og over lenger tid og i intervaller liksom... like intervaller...
du kjenner det når det er fødsel... de er myyyyye sterkere og kommer i "tak".

når jeg fikk rier første gang så mistet jeg det jeg hadde i hendene. det kom helt ut av det blå og jeg måtte krøke meg. vannet gikk ikke (kom med baby) så jeg trodde det var sterke kynnere, men skjønner nå at jeg må ha blitt satt i sjokk hehe... for det er noe helt annet.

hvis det er ubehagelig og til hinder så bør du hvertfall ta det med ro. ble sykemeldt for dette i uke ca 24, og da måtte jeg ta det pent fordi hvis man presser det kan man gå i fødsel. Litt mindre farlig for deg nå i uke 35 men baby bør jo bli der inne et par uker til hvertfall! =))

Hvis hode er festet og du kjenner nedpress i tillegg til mye kynnere kan de foreta en

kontroll av livmorhalsen! Men, ta tiden til hjelp! Peøv og slapp av, du MERKER når

noe er på fære selv om du er 1.gansk, det er ikke tvil  når det først begynner :D

Men, er du bekymret kan du ta en tlf, kos deg med basketbagen plutselig er den

ikke så hard mer :p hehe..

Her har magen vært hard som stein i tre dager uten og slappe av. Har i tilegg hatt masse mesmurringer og problemer med og sitte. Hadde ikke noe av dette med lillemor før fødselen var i gang, så er litt grønn på dette området. De sier jo at kynnere skal gi seg om man bytter stilling eller legger seg, men de er der konstant. Kan variere litt i syrke men de er der konstant akkurat som sånn før mensen kommer.
Så begynner og fundere på om man skulle tatt en telefon til jordmor eller føden. Nå har de jo holdt på i tre dager og ikke skjedd noe mer så det er vel ikke fødsel, men vil jo ikke fremprovosere noe heller :)

Jeg har kronisk stam mage periodevis, g har funnet ut at det må være de periodene livmoren vokser. Har veldig masse kraftige kynnere også, men de føles annerledes enn den kronisk stramme magen. Har det sånn noen dager, så gir det seg litt for så å komme tilbake. Kynnerne er der - mangemange - hver dag.

e.g.o skrev:
njeeeeei, tror ikke de sjekker opp i dette med mindre det er som tak og over lenger tid og i intervaller liksom... like intervaller...
du kjenner det når det er fødsel... de er myyyyye sterkere og kommer i "tak".

når jeg fikk rier første gang så mistet jeg det jeg hadde i hendene. det kom helt ut av det blå og jeg måtte krøke meg. vannet gikk ikke (kom med baby) så jeg trodde det var sterke kynnere, men skjønner nå at jeg må ha blitt satt i sjokk hehe... for det er noe helt annet.

hm... eg hadde ikke så vonde rier før eg hadde 6-7 cm åpning... kun 3 som var grusomme (da spydde eg etterpå)
når vi kom på sykehuset var det ikke så gale, så eg tenkte vi kom til å bli sent hjem.
jordmor trodde heller ikke eg var i fødsel, for det så ikke ut som om eg hadde rier, og ble veldig overrasket da det viste seg at eg hadde 5 cm... Så det kan være veldig forskjellig med andre ord...

men tror ikke du skal bekymre deg så lenge det ikke kommer med mer eller mindre jevne mellomrom.

jepp. noen dager er den konstant hard. noen dager kommer de med jevne mellom rom, varer rundt 1 min eller mer å er ca 2-3 minutts mellomrom mellom hver... hadde det sånn i 20uker forrige svangerskap. alle trodde snuppa kom før pga komplikasjoner å alt mulig. men ho holdt seg til termin. å de kynnerane var vonde me. måtte virklig puste mej igjennom. det må ej dinne gangen me forsåvidt. men det har ikke noe å si. men når det kommer i TAK å det er murringer i tillegg ville ej ringt føden! ej har hatt raske fødsler, har 1time til sykehuset, sambo opp til flere timer unna, å ingen til å passe ungane, så burde kansje ikke tatt det så med ro som ej gjør. hehe. men ble lei av alle bomturane forrige svangerskap!

Back
Topp