Magemusklene

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Når gikk magemusklene deres sammen igjen etter fødsel?

Ser nå at mine ikke er samlet igjen. Er 11 uker siden fødsel, og d er et tydelig mellomrom der..

Mine var "samlet" etter 3 uker. Hos flergangsfødende vil det veldig ofte være et glippe, uansett form før svangerskap. Noen øvelser kan gjøre avstanden større, men gi det litt mer tid, mulig musklene samles mer etterhvert :)

Mine var "samlet" etter 3 uker. Hos flergangsfødende vil det veldig ofte være et glippe, uansett form før svangerskap. Noen øvelser kan gjøre avstanden større, men gi det litt mer tid, mulig musklene samles mer etterhvert :)

Var andre barnet mitt dette. Får vente og se d an litt da..

De har aldri gjort det, noen av gangene. Har katastrofesnitt begge gangene.

Var andre barnet mitt dette. Får vente og se d an litt da..
Det kan ta noen mnd, se det an :) unngå hvertfall øvelser der du kjenner at det buler ut i midten, det kan gjøre mellomrommet større!
Øvelser som trener de tverrgående magemusklene kan gjøre mellomrommet mindre :)

Mine var delte for ett par mnd siden (tror jeg). Nå mener jeg at de er samlet. 6 mnd siden fødsel.

Er d sant? Merker du noe til d?
En kollega fikk brokk pga de ikke var samlet. Lite hypp på at d skal skje altså.
Ja jeg har ikke "kontakt" med magen under navlen på samme måte som over eller som før. Magen har automatisk en annen form og står ut der. Er ikke sikkert at det er fare for noe brokk, bare ødelagt etter å ha blitt skåret opp.

Det kan ta noen mnd, se det an :) unngå hvertfall øvelser der du kjenner at det buler ut i midten, det kan gjøre mellomrommet større!
Øvelser som trener de tverrgående magemusklene kan gjøre mellomrommet mindre :)

Hva slags øvelser da?

Back
Topp