Mageleie

Kvintettmor

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2019
Kan du ligge på magen enda??
Her er det nesten ikke mulig da puppene verker sånn.. mannen kaller meg Dolly Parten..
Må ut å kjøpe nye bh,er fort..
Er 10+1..

Kan du ligge på magen enda??
Her er det nesten ikke mulig da puppene verker sånn.. mannen kaller meg Dolly Parten..
Må ut å kjøpe nye bh,er fort..
Er 10+1..
Tenkte faktisk på det igår kveld, fikk det ikke til, men det var mest pga jeg sliter med kvalmen og da var det ikke godt med press på magen :hilarious: puppene mine er veldig av og på ømme og ofte mest på morgenen!

Kan det, men syns ikke det er like godt som før. Puppene er ekstremt ømme, men når jeg først får lagt meg til går det bra :) Men våkner av at de gjør vondt når jeg snur meg :hilarious:

Puppene var ømmere for noen uker siden, da var d nesten umulig da d var vondt. Nå kan jeg ligge på magen, men er enda noe ubehagelig. Mest pga puppene.

Helt forferdelig ømme.. klarer ikke å ligge på magen, og heller ikke gå fort ned trappa:hilarious: mannen kaller meg Pamela også etternavnet mitt:happy090

Har aldri likt å ligge på magen, så jeg vet ikke. Men tror jeg fortsatt kan det uten problemer. 10+0

Kan fint ligge på magen bortsett fra at jeg aldri sover sånn. Å sitte godt fremoverbøyd derimot.... funker ikke.

Jeg sovner kun på magen. Så er alltid like gøy når magen blir i veien for det.

Har aldri kunna sov på magen, muligens fordi eg har rimelig svære bryst i utgangspunktet (planlegger reduksjon etter ferdig med amming på baby). :)
Ligg alltid på venstre side :) Grur meg te siste trimester da eg sikkert «må» sov på rygg for å få pust....

Jeg er vant til å sove på magen, og har for det meste fortsatt med det enn så lenge :happy: Har vært et par ganger der jeg har snudd meg på sida eller ryggen, pga ømme pupper eller ubehagelig å ha vekten på en oppblåst mage. Men sovner generelt lettere når jeg ligger på magen. Er 9+1 nå.

Har aldri kunna sov på magen, muligens fordi eg har rimelig svære bryst i utgangspunktet (planlegger reduksjon etter ferdig med amming på baby). :)
Ligg alltid på venstre side :) Grur meg te siste trimester da eg sikkert «må» sov på rygg for å få pust....
Da jeg hadde stor baby i magen sist, måtte jeg ligge på siden. Da jeg en gang i mellom havna på rygg, våkna jeg med et kjempegisp, anpusten og med prikkinger i babyen. Ungen pressa på alle de store blodårene og stengte av hele greiene. Mener også at det var en greie om at man ikke bør ligge på rygg sent i svangerskapet? I alle fall tenker jeg det er større sjanse for å få puste på siden, enn på ryggen!

Edit: prikkingene var i beina, ikke i babyen, haha!

Last edited:
Da jeg hadde stor baby i magen sist, måtte jeg ligge på siden. Da jeg en gang i mellom havna på rygg, våkna jeg med et kjempegisp, anpusten og med prikkinger i babyen. Ungen pressa på alle de store blodårene og stengte av hele greiene. Mener også at det var en greie om at man ikke bør ligge på rygg sent i svangerskapet? I alle fall tenker jeg det er større sjanse for å få puste på siden, enn på ryggen!
Ja, tyngden av magen når man ligger på rygg kan hindre gjennomstrømmingen i en av de store blodårene, vena cava. Så man skal helst sove på siden på slutten av svangerskapet har jeg blitt fortalt :)

Det skulle såklart stå prikkinger i beina. Ikke i babyen. Haha!

Edit: prikkingene var i beina, ikke i babyen, haha![/QUOT

:) Bla vel egentlig feil av meg å si lå på rygg, jeg satt vel mer - som du ligger/ sitter i en lenestol. Sov lite på slutten med junior ja...:(

Nå har d blitt ubehagelig å ligge på magen, kjennes en del fyldigere ut nederst i magen, virker som livmoren kommer opp over bekkenet tidligere enn jeg trodde. Er 10+2 i dag.

Back
Topp