Mageleie..

Neana

Glad i forumet
Jeg har en liten bebis som nekter å sove på ryggen om natten.. Han får bare sove på min mage - altså mage mot mage..
I snart en uke har vi sovet sånn nå, for det er eneste måten både mor og barn får noe søvn.. Og jeg er kjempebekymra for krybbedød, men jeg våkner jo bare han beveger seg og skifter stilling, så føler jo jeg har litt kontroll. Men jeg vil jo at han skal sove på ryggen, så vi begge kan få bekymringsløs søvn!
Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få han til å trives på ryggen?

Skulle gjerne ha kommet med tips, men her sover han på ryggen.
Det hender jeg må legge han på siden, men da vipper jeg han over på ryggen igjen før jeg sovner selv[;)]

Du har sikkert prøvd, men om du lar han sovne på magen, og lar han sove en liten stund så søvnen er litt dyp, og så legger han på ryggen i egen seng/deres seng? Går det, eller våkner han da?

ORIGINAL: Siljemor88

Det hender jeg må legge han på siden, men da vipper jeg han over på ryggen igjen før jeg sovner selv[;)]

Du har sikkert prøvd, men om du lar han sovne på magen, og lar han sove en liten stund så søvnen er litt dyp, og så legger han på ryggen i egen seng/deres seng? Går det, eller våkner han da?

Prøver hver natt.. Han blir helt urolig med en gang, men tror ikke han våkner. Men han kaver og virrer med hele kroppen, og lager lyder til den store gullmedaljen.. Ang. veiving med armer og bein, så har jeg prøvd å surre han inn i et pledd så armene og beina ligger stramt inni, men han viser seg å være som Houdini, for han kommer seg alltid løs! Hehe.

varmepose på magen... lages med lankornet ris og nylon strømpe. varmes i microen og pakkes inn i en kos eller annen strømpe... min sover i hverfal lenger uten meg når han får den

ORIGINAL: nancy drew

varmepose på magen... lages med lankornet ris og nylon strømpe. varmes i microen og pakkes inn i en kos eller annen strømpe... min sover i hverfal lenger uten meg når han får den

Takk for tips, skal prøves! [:)]

ORIGINAL: Neana

ORIGINAL: Siljemor88

Prøver hver natt.. Han blir helt urolig med en gang, men tror ikke han våkner. Men han kaver og virrer med hele kroppen, og lager lyder til den store gullmedaljen.. Ang. veiving med armer og bein, så har jeg prøvd å surre han inn i et pledd så armene og beina ligger stramt inni, men han viser seg å være som Houdini, for han kommer seg alltid løs! Hehe.

Når jeg begynte å lese tenkte jeg at jeg skulle si du kunne pakke han godt inn, men det har du jo prøvd[;)][;)]
Mikkel kaver og styer fælt han også, og noen ganger har det hjulpet å tulle han inn som hun i denne videoen gjør: http://www.youtube.com/watch?v=CSYPqGtFBYQ
Du kan jo prøve og se om han kaver og styrer mindre da[:)] Som sagt, det hjelper av og til om jeg gjør akkurat det samme som i videoen.

Hvordan sover han på dagen da? Er det bare om natten dere har problemer?

Får du babyen til å sove i vogn? I såfall ville jeg brukt vognen om natten også.

Ellers kanskje du kunne prøvd en variant av opp-ned? Bysse babyen i søvn, og legge ham ned på ryggen når han sover. Når han bare våkner med en gang, så tar du ham opp og bysser ham i søvn en gang til, og legger ham ned igjen når han sover. Fortsett i det uendelige til det fungerer.[X(]

Det er slik at de fleste babyer sover best i den stillingen de er vant til, så det vil sannsynligvis gå lettere med ryggleie etter en stund, hvis bare du først får det til. Jeg ville prøvd meg fram med hvordan det var lettest å pakke ham inn for å få ham til å sove. I starten la jeg noen faste puter tett inntil sidene på Anna så hun skulle føle seg mer innpakket, så fjernet jeg dem gradvis etterhvert. Bare husk på at det kan være farlig om babyer blir for varm også, noe som lett skjer hvis de må pakkes inn for mye.

Mange helsestasjoner låner ut "baby-rocker", en slags motor til å feste på seng eller vogn som rister/ bysser hele natten, i tillegg til å lage fin jevn motorlyd. Kanskje du kunne spørre om å få prøve det, spesielt hvis han vil sove i en vogn som triller?

ORIGINAL: Sukkertopp

Får du babyen til å sove i vogn? I såfall ville jeg brukt vognen om natten også.

Ellers kanskje du kunne prøvd en variant av opp-ned? Bysse babyen i søvn, og legge ham ned på ryggen når han sover. Når han bare våkner med en gang, så tar du ham opp og bysser ham i søvn en gang til, og legger ham ned igjen når han sover. Fortsett i det uendelige til det fungerer.[X(]

Det er slik at de fleste babyer sover best i den stillingen de er vant til, så det vil sannsynligvis gå lettere med ryggleie etter en stund, hvis bare du først får det til. Jeg ville prøvd meg fram med hvordan det var lettest å pakke ham inn for å få ham til å sove. I starten la jeg noen faste puter tett inntil sidene på Anna så hun skulle føle seg mer innpakket, så fjernet jeg dem gradvis etterhvert. Bare husk på at det kan være farlig om babyer blir for varm også, noe som lett skjer hvis de må pakkes inn for mye.

Mange helsestasjoner låner ut "baby-rocker", en slags motor til å feste på seng eller vogn som rister/ bysser hele natten, i tillegg til å lage fin jevn motorlyd. Kanskje du kunne spørre om å få prøve det, spesielt hvis han vil sove i en vogn som triller?

Det har gått greit å sove på ryggen før, men nå har vi nettopp vært nesten 2 uker på ferie hos svigers, og der ble han jo bært og kost med hele tiden, så da sov han en del på magen til folk. Ser jo nå i ettertid hva det har ført med seg.. [8|]

Han er veldig varm av natur, så jeg liker egentlig ikke å pakke han så godt inn, selv om vi har det kjølig på rommet.

Han sovner i vognen de gangene vi har brukt den, men det har vært sjeldent, i og med at det har vært for kaldt!

Men skal prøve den opp-ned-byssinga i helga. Litt lettere når mannen har fri, så kan vi sove på skift. [:)]

Takk for hjelp!

Min sover på siden, magen og ryggen....sov 4 timer på magen i sofan i stad...Han har gjort det siden han ble født 5 des. Kiropraktoren sa det ikke gjorde noe så lenge man fulgte med...før i tiden skulle de bare ligge på magen...Syns det er litt hysteri rundt dette jeg[:)]

Kiropraktoren refererer vel da bare til muskulære problemer?

Årsaken til at man ikke anbefaler mageleie er jo med tanke på krybbedød..og der viser det dramatisk nedgang i antallet tilfeller av krybbedød etter at man begynte å anbefale ryggleie (sammen med andre tiltak som f.eks å ikke samsove med røykende foreldre og lign)

Prøv å legg han på siden da? Her sover sander kun på siden, når jeg legger han på ryggen våkner han med enganh:/ og på sykehuset legger dei bebiane på siden! Dei gjorde iallefall de når vi var innlakt med snuppa dor to år sidennpga kolikk, da sa dem at når eei små hadde vondt så var det bedre å sove på siden enn på rygg..

ORIGINAL: Neana

ORIGINAL: Sukkertopp

Det har gått greit å sove på ryggen før, men nå har vi nettopp vært nesten 2 uker på ferie hos svigers, og der ble han jo bært og kost med hele tiden, så da sov han en del på magen til folk. Ser jo nå i ettertid hva det har ført med seg.. [8|]

Han er veldig varm av natur, så jeg liker egentlig ikke å pakke han så godt inn, selv om vi har det kjølig på rommet.

Han sovner i vognen de gangene vi har brukt den, men det har vært sjeldent, i og med at det har vært for kaldt!

Men skal prøve den opp-ned-byssinga i helga. Litt lettere når mannen har fri, så kan vi sove på skift. [:)]

Takk for hjelp!

har nøyaktig samme problemstilling. Sitter i sofa akkurat nå med sovende gullet på magen ... svigers gjorde sitt når de var på besøk [X(] får ham til å sove i vuggen kun når han er kjempe trøtt ellers så er det magen til mammaen som er tingen [8|] tror jeg må prøve triksen med varm strømpe ... eller det å sove på side... Der er slitsomt når babyen er sånn, men når det er eneste måten man kan få sovn, blir det på det vise da ... er helt alene for tiden uten noe mulighet å få avlasting, så holder på med å gå på veggene av og til ... [:(] mannen er offshore og ingen familie rundt, er innflytter og rakk ikke å skaffe venner ... kun bekjente ... teller dagene til neste fredag når pappaen kommer hjem ...

Vist det ikke er nakke eller noe sånt som er problemet så vet jeg at mange pakker de godt inn, men ikke for trangt, lgger en varmeflaske inntil barnet og en koseklut i annsiktet!

Her er den kosekluten gull verdt, mange babyr liker å bli litt borte når de sover!
Bruker bare enn gass klut el.lign[:)]

Lykke til å håper du får litt skikkelig søvn snart[:D]

jennie er litt slik hun også innimellom, men jeg bærer henne over mens hu sover.. noen ganger funker det, andre ikke ;)

Back
Topp