Mageknipe :/

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Har ei lita ei som har en del vondt i magen :/

Har kuttet ut kaffe å brus, og spiser ikke kål å slikt....men hun har enda vondt i magen :/

Jeg spiser grovbrød me nugatti og drikker appelsin juice som frokost nestn vær dag.
Jeg drikker også amme te....

kan det være grovbrød eller nugatti hun reagerer på....

Har dere noen ideer?

Lurer på om det kan være appelsin juicen....

hvis du går inn på den tråden som heter "skriking...igjen" vil du finne masse gode tips til hva som kan forårsake og hvordan man kan lindre mageknip ...men ja, vår lille tulle reagerer på appesinjuice, men ikke eplejuice! ...og brus!!!

ja, brusen har jeg kuttet ut....
men hun ble mye bedre bare i dag/ettermiddag!

så blir spennende i morgen så se hvordan det går!

Gutten min reagerte når jeg drakk appelsin juice. Prøv å kutt ut det:-) jeg fikk en helt ny gutt når jeg gjorde det! Lykke til:-)

Nei, det har ikke blitt noe særlig bedre... :( hun er ok på morgenen og dagen, men i 5-6 tiden på ettermiddagen begynner hun :/

Jeg prøver å legge henne til brystet, hun tar det, men kaver rundt og veiver med armene og skriekr litt innimellom, og strammer kroppen :(

I dag ska leg prøve å kutte ut grovbrødet jeg har spist de siste dagene å se om det gjør noen forskjell.

I går prøvde jeg å gi henne ammete i sprøyte....men er litt usikker på hvor mye jeg kan gi henne :/

Vet dere hvor mye jeg kan gi henne?

..jeg ville heller gitt henne rein karve te, den får luft og avføring ut av tarmen! funker kjempebra på Hermine! Jeg gir 2ml lunken te når hun begynner å bli urolig, funker som bare det til å roe henne og få ut det som plager. 
Hermine har kolikk, begynner å bli urolig mellom 17-18 på ettermiddagen på holder på til 21-22 på kvelden. Men hun har blitt myyye bedre etter at jeg kutta alt som inneholder melk fra kosten min, gir henne te og har gått til kiropraktor. 
Hvis du vil prøve karve te er oppskrifta 1L vann + 5ts karvefrø (fåes i krydderhylla på butikken). Kok opp på ovnen og trekk i 5 minutt, har gjerne sukker i så den blir søt å god. Er holbar i kjøleskap i ett døgn. Jeg drikker noen kopper om dagen, spiser frøene fra avkoket og gir henne litt....men tror den har økt melkeproduksjonen min, har plutselig over 1dl melk i hver pupp om dagen, så ungen drukner i melk 

Marian87 skrev:
..jeg ville heller gitt henne rein karve te, den får luft og avføring ut av tarmen! funker kjempebra på Hermine! Jeg gir 2ml lunken te når hun begynner å bli urolig, funker som bare det til å roe henne og få ut det som plager. 
Hermine har kolikk, begynner å bli urolig mellom 17-18 på ettermiddagen på holder på til 21-22 på kvelden. Men hun har blitt myyye bedre etter at jeg kutta alt som inneholder melk fra kosten min, gir henne te og har gått til kiropraktor. 
Hvis du vil prøve karve te er oppskrifta 1L vann + 5ts karvefrø (fåes i krydderhylla på butikken). Kok opp på ovnen og trekk i 5 minutt, har gjerne sukker i så den blir søt å god. Er holbar i kjøleskap i ett døgn. Jeg drikker noen kopper om dagen, spiser frøene fra avkoket og gir henne litt....men tror den har økt melkeproduksjonen min, har plutselig over 1dl melk i hver pupp om dagen, så ungen drukner i melk 

Takk for tipset :) jeg skal prøve det :) så får jeg se hvordan det går :)

Back
Topp