"Mageknip"

[*Fio*]

Forumet er livet
VIP
Jeg hadde skikkelig krampevondt på ene siden av magen i går [&:]
Bør jeg bli urolig da? (er 19 uker på vei..)
I dag kjenner jeg det litt på den andre sia..

Har liksom prøvd å slå meg til ro med at det er Ligamentene som strekker seg (Båndene som holder Livmora på plass) men nå er det blitt mer vondt enn før[:(]

Kan ikke noen trøste meg[&o]

Jeg fikk forklart at det er ligamentene som strekker seg. Var også plaget med luft [&:](hadde kick på cola light) Alt gikk veldig bra hos meg og det er jeg sikker på at det gjør med deg også. Blir du mer engstelig, ta turen til legen. Verken du eller barnet har det bra når du er engstelig. Lykke til!!![:)]

takk.. trodde bare ikke det skulle bli SÅ vondt[:(]

hei! jeg hadde også slike smerter, men neppe så kraftige som deg. hadde dem hvertfall halve svangerskapet, men alt var helt i orden. og jeg ble så vant til dem, at jeg ikke tenkte over det! men så var dem neppe så vonde som dine, da...
får håpe de forsvinner snart, er så lett å engste seg når slikt skjer...

Mulig at det er lufta jeg sliter med jeg også, men det føltes bare så ukjendt[8|]

Har ikke kjendt eggløsningene mine jeg [8|] men om det blir like ille i kveld som i går da krever jeg å ha bilen i morra, så jeg kommer meg til legen og får sjekka hva dette er.. [&o]

Heisann Fiorelina!

Ja det er sikkert lurt å sjekke ut når man er bekymra, det er lettere å slappa av når man er på den sikkre siden. Selv om det sikkert er noe galt...!

*trøsteklem*

Kathrine

Hei Astrid Helèn
Så trivelig med en nordlenning. Trives du godt i Trondheim, ser du har flytta fra Fauske. Er det første du skal ha?

Takktakk, Kathrine og dere andre som prøver å trøste..

[:)] Du får snakke med meg når hjemlengselen tar deg. Ja jeg har ei skjønn lita jente på 4 mnd. Hun ligger i vogga si og sover akkurat nå. Det går veldig fint og vi koser oss masse. Du har en stund igjen, men masse å glede deg til.

Hei Fiorelina. kan trøste deg med at dine mageknip er helt uskyldig. Jeg har også vært plaget og bekymret over dette. Har snakket med jordmor, som forsikret meg om at dette er en helt naturlig del av graviditeten.

klem fra meg.

heisann Fiorelina:-)
Jeg hadde samme probemet som deg, men jeg hadde det i starten, så forsvant det, så kom det tilbake når jeg var ca like langt kommet som du er nå..
Snakket med legen min og fikk beskjed om at det er livmorbåndene som strekker seg og de smertene kan bli værre ettersom tiden går, fordi de ikke vil strekke seg.. hehe Men trøst deg med at de mest sannsynlig forsvinner igjen om ikke sålenge, så kommer de igjen på slutten av svangerskapet, da sterkere enn noen sinne sa legen min til meg:-))

Håper du blir bedre snart i alle fall:-))

Klem fra meg:-)

Takk for råd, Betty.. Jeg var på UL i forrige uke, og da fikk vi se en veldig rolig liten krabat.. Er vel ikke noe særlig anderledes nå, etter bare en uke, så akkurat det med UL frister ikke veldig.. Særlig ikke siden jeg har såpass sykehusskrekk at jeg helst lengta hjem da vi var på UL forrige tirsdag[8D]

Håpte vel at dere jentene her kunne fortelle meg at alt var normalt og at det ikke var noe å bekymre seg over [&:] Jeg vil helst ikke gå til legen eller sykehuset uten at det er høyst nødvendig.
Er ikke så ille i dag som i går, da.. så det er sikkert bare luft, eller ligamentene, eller en kombinasjon[;)]

Takk for råd, allesammen[8|] Tror jeg venter litt til, så sant jeg ikke får et nervøst sammenbrudd i helga og bare kontakter lege, likevel da [8D]

Hei Fiorelina,

kommer ikke med noe disse andre jentene ikke har nevnt før, men jeg hadde også store magesmerter i en periode. Jeg hadde løpende kontakt med legen mens de varte (fordi jeg er overbekymret, spes i svangerskapet[&:]), og de kom frem til at det er helt normalt. Snakket senere med jordmor om det, og hun fortalte meg da om de båndene i livmoren som skal strekke seg.

Ville bare henge meg på, slik at du fikk enda flere oppmuntringer. Vet veldig godt at dere gravide trenger det!

Håper det ikke blir værre for deg i helgen da.

Klem

Back
Topp