Mageknip..?

Fladen20

Flørter med forumet
I går og i natt har vi hatt det ganske styrete med lillegutt.
I går var det kun mat som gjaldt, og lillegutt kunne ta noen smålurer på mamma. I natt gikk det over til å bli mer desperat kamp om mat. har tenkt tanken på om dette var et lite økedøgn. Kan det stemme, han er kun 15 dager?

I natt skulle han bare ha pupp, og endte opp med å drikke litt for så å slippe puppen igjen, for så å bli helt vill etter å få tak igjen. Endte opp med at far måtte stå opp og bysse litt, slik at mor kunne komme ajour med barselstårer. Byssingen hjalp, og han sovnet til slutt i mor og far sin seng. I dag morges har han sovet godt, men lager noen små klynk hvert kvarter. Han våkner ikke, men jeg er redd det er snakk om magevondt.

Han har hatt avføring flere ganger dagen, og får kun morsmelken, så han kan vel ikke være forstoppet?
Lillegutt er veldig utålmodig med maten, og kaster seg over. Samtidig er han veldig dårlig på både rap og gulp, så regner med han samler på litt luft. Pleier å legge han over skuldra for raping, men da pleier han somregel å lete etter mer mat, så da legger jeg han til på ny...

Noen som har lignende erfaringer?
Tips?
Blir veldig sliten og trist av å føle jeg ikke klarer å hjelpe han..:sorry:

Nå har ikke jeg født enda, så er nok ikke rette personen til å svare. Men når lille bebis ligger på ryggen kan du ta beina å presse opp forsiktig mot magen for å se om det kommer ut litt luft :-)

Lykke til.

Vi hadde en elendig dag i går, 15 dager her og. Spiste masse på dagen og halve natta, og i går sov han nesten ikke. Ganske sikker på at det var økedøgn her og, og i dag er alt fint igjen heldigvis :)

Husker da jenta vår var spe hadde hun kolikktendenser i fra 2-6 uke - tror det var magen som plaget. Tiltak vi følte lindret eller roet henne - Knær opp mot mage, massere mage i sirkler og fra venstre mot høyre og ned og bæring liggende på underarmen med magen mot underarmen.

Er det økedøgn roer det seg raskt igjen;) Han har ikke forstoppelse så lenge han har avføring daglig. Håper det roer seg:)

Tror det skal være økedøgn rundt to uker? Mener å ha lest det og da tror jeg min lille var ganske urolig også. Ellers så kan det jo hende at han får i seg mye luft, for det kan jo gjøre de urolige. Nå for tiden gir vi bare flaske, men jeg merker stor forskjell på Avent sine flasker og Mam sine anti-kolikk, og lillegutt ble urolig da han drakk av Avent sin.
Prøv å ha han på magen på armen din, eller legg han på ryggen og press beina forsiktig opp i sånn "sykkelform". Det kan hjelpe.

Tusen takk for svar!
Vi prøvde å sykle litt, og ta beina opp og ned (mot magen), samt massere magen litt. Da kom det mye fis, og endte med ei full bleie. Han har blitt mye roligere nå, og tar seg faktisk god tid med ammingen.
Virker som 17-mai/økedøgn stresset han litt, og fikk han til å sluke masse luft.
Krysser fingrene for at alt nå har roet seg, og skal være veldig påpasselig på luft fremover;)

Tusen takk for svar!
Vi prøvde å sykle litt, og ta beina opp og ned (mot magen), samt massere magen litt. Da kom det mye fis, og endte med ei full bleie. Han har blitt mye roligere nå, og tar seg faktisk god tid med ammingen.
Virker som 17-mai/økedøgn stresset han litt, og fikk han til å sluke masse luft.
Krysser fingrene for at alt nå har roet seg, og skal være veldig påpasselig på luft fremover;)
Jenta mi er nå 9 dager. Hun er glupsk som bare det, dårlig på å rape og gulper en del. Helsesøster gav meg et tips om å legge henne på skulder for rap, og hvis det ikke kommer noe så skal jeg legge henne forsiktig ned på rygg, helt flatt i ca 10 sekunder, for så å ta henne sakte opp på skulder. Da "løsner" ofte denne luftboblen. Dette har hjulpet mye på å få luften ut, ikke hver gang, men en stor bedring.

Tusen takk for svar!
Så bra :) min har luft i magen i dag også, prøver de samme triksene men foreløpig bare litt luft som kommer ut. Håper på full bleie i løpet av natta. Heldigvis mye tissebleier da, så det er jo noe som kommer ut :)

Jenta mi er nå 9 dager. Hun er glupsk som bare det, dårlig på å rape og gulper en del. Helsesøster gav meg et tips om å legge henne på skulder for rap, og hvis det ikke kommer noe så skal jeg legge henne forsiktig ned på rygg, helt flatt i ca 10 sekunder, for så å ta henne sakte opp på skulder. Da "løsner" ofte denne luftboblen. Dette har hjulpet mye på å få luften ut, ikke hver gang, men en stor bedring.
Det tipset tar jeg med meg videre. Lillegutt er veldig glupsk til tider.

Takk for tips ja, skal jeg ta med meg videre :joyful:

Back
Topp