Mageknip..

Tussii97

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Maiskolbene 2023 :-)
Min lille er 4 dager gammel å han strever veldig med å få ut luften.. I natt har vi sovet i 2 timer så er veldig sliten..noen som har tips til hva man kan gjøre med det? Noen som har prøvd minifom ? På dagtid kan han sove mye å være rolig men på kvelden fra 21.00 å utover natten trenger han ikke sove i 2 min engang :/

Du kan prøve amme te også, den skal forebygge kolikk og redusere luft. Miniform og sukkervann kan også hjelpe. Du kan også prøve og kutte ut melk, løk og sjokolade i noen dager og se om det hjelper på luftsmertene.

Du kan prøve amme te også, den skal forebygge kolikk og redusere luft. Miniform og sukkervann kan også hjelpe. Du kan også prøve og kutte ut melk, løk og sjokolade i noen dager og se om det hjelper på luftsmertene.
Signerer denne!
Løk fører ofte til magevondt hos de små. Melk er jo mer omfattende å få ut av kosten, men verdt et forsøk om ikke løken gjør susen.
Vi hadde god effekt av minifom med første mann.

Har ikke spist løk,kål eller noe sånt..har gått i brødskive og middag uten noen typisk "luftsmerte mat":p
Melk tåler jeg ikke så blir lite av det også..får prøve minifom og evt pumpe å gi flaske på kvelden for han sluker også luft når han spiser..har dårlig amme erfaring fra før så ønsker virkelig å få det til denne gangen :/

Mi får ut en del luft når jeg trykker beina opp til magen ikke hard altså) men litt fram og tilbake for å få ut luft og avføring.

Gjorde det i hele natt uten virkning :/ blir jo så fortvila når man ser lille har så vondt..

Sniker litt her jeg :-)
Kan prøve å stikke febermål (jeg smurte olje på tuppen først) noen milimeter inn i rompa, men pass på at det kan komme en ladning ganske raskt etterpå. Det stimulerer fordøyelsen og setter fart på sakene enten det er luft eller avføring.
Ellers så har tipsene blitt nevnt angående mat, løfte beina, massere magen forsiktig osv.

Jeg hadde kolikk baby med første. Men kan jo hende dette bare er noe din lille har i ny og ne og kanskje tidligb vite enda. Minifom funket ikke her, massasje funket ikke...desverre heller ikke sukkervann. Men vet at det funker for noen. Egentlig det som funket best var å se til at raper godt mellom matingen, litt oftere enn en gang etter endt mating. Jeg la henne ofte på magen over låra mine og gned litt godt på ryggen for å få en god rap. Ellers lot henne sovne på magen med beina høyt opp mot kroppen sin på brystet mitt. og senere lan henne ned. ellers ga jeg henne dr brown flaske enn de vanlige. som kan gi mye luft i magen.

Ellers etterhvert ble hun så ille at vi valgte å gå til kiropraktor når vi forstod at det var kolikk. Fikk en ny baby hjem etter noen få behandlinger. Hadde en tøff fødsel, som gjorde at hun hadde problemer i nakken på høyre side som kiropraktoren fikk orden på. Går ofte på magen på små, når de plages med noe andre steder. Men dette ville jeg nok sett ann. Vi forstod etter hun var ca to uker at hun hadde kolikk...uendelig timer med skrik og lite som hjalp.

Back
Topp