Uff, må være tungt med angsten for dette. Har du fått noe hjelp for det? Hjelp for hvordan du skal takle det? Hjelper det å vite at du kan få epidural etc.?
Jeg har gått til jordmor i 3 svangerskap for å klare å håndtere det. Gikk gjennom siste uten. Heller ikke denne gang. Tenker at det er ikke mer som kan gjøres eller sis for å roe mer ned.
Det går helst på min egen mestring underveis.
Jeg er fylt klar over at jeg sliter med det litt mer enn andre, men har taklet det greit mens det står på.
Jeg har både født med og uten epiduralen, synes sistnevnte er best fordi det kan forsinke fødselen en del slik at jeg henger med.
Ikke nødvendigvis for smertelindring får der synes jeg ikke den har hatt sååå god effekt, men som en støtte om det blir for ille.
Det går bra, jeg vet jo det, men liker ikke tanken på at kontrollen forsvinner og å føle meg så sårbar.
Nå har jeg sovet rundt omtrent. 02.30 og lys våken. Kynnerene kommer periodevis, men ikke slik at jeg tror noe vil skje.
Skal nyte roen i huset og slappe av. Ikke sæ mye annet da hofte/rumpeparti har sviktet meg helt