Mageknip og "stinn" mage

Cyrus

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Påskekyllingene 2020
Jeg våknet 05.20 i morges med mageknip. Har ikke skjedd tidligere da jeg har sovet utrolig godt dette svangerskapet. Sikkert fordi jeg er så utslitt når jeg legger meg..

Jeg måtte på do, men ikke diare.
Smerten og takene ga seg etterhvert og jeg sovnet igjen rundt 06.30.
Våknet 07.45 med stinn mage.

I 10.30 tiden kommer knipen tilbake og jeg må igjen på do. Ikke mye men føler kroppen prøver mer enn den fikk til.

Nå har det vært rolig noen timer, men har fått knipen tilbake og magen er helt stinn.
Vært på do igjen og merker jeg er løsere om ikke direkte diare..

Føles som et stramt belte rundt magen og ryggen og det gjør meg veldig uvel..

Noen andre som har det slik i disse dager? Fremdeles 19 dager til termin.
Det kjennes ikke ut som kynnere, magen er bare konstant hard med disse knipene innimellom. Alt mellom 20 til 2 min mellomrom..

Har hatt noe lignende.. veldig ubehagelig og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre da hverken sette meg ned eller ligge hjelper. Må også på do og er ikke nødvendigvis diaré. Har ingen anelse på hva det er. Modning? Eller rier/ kraftige kynnere?

Har hatt noe lignende.. veldig ubehagelig og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre da hverken sette meg ned eller ligge hjelper. Må også på do og er ikke nødvendigvis diaré. Har ingen anelse på hva det er. Modning? Eller rier/ kraftige kynnere?

Det føles rart ut nå ivertfall. Føler meg helt uggen og rar.
Tar tiden litt mer nøye nå men det varierer veldig både i lengde og styrke.
Kan umulig tro noe skal skje nå.
Føler skikkelig nedpress for første gang dette svangerskapet og det skikkelig og.

Fikk et tilfelle rundt kl 17 som var helt grusomt. Gikk rett ned i knestående enten jeg ville eller ikke. Det var ikke den vanlige ilingen i undelivet men en skikkelig pang smerte som gjor at jeg hylte!
Har født vaginalt 3 ganger før, men aldri kjent lignende. Føler meg plutselig helt uten erfaring her.
Venter bare på at det skal bli leggetid for ungene nå sånn at jeg prøve å sove dette av meg..

Som hos deg så er det ubehagelig med alle stillinger. Føler jeg må vagge rundt for å slippe unna ubehaget..

Men med 19 dager igjen til termindagen så er du vel innafor terminen nå... så det kan jo være noe på gang :) Termindatoen er bare en dato.... Bebisen er klar mellom 37-42 :)

Det føles rart ut nå ivertfall. Føler meg helt uggen og rar.
Tar tiden litt mer nøye nå men det varierer veldig både i lengde og styrke.
Kan umulig tro noe skal skje nå.
Føler skikkelig nedpress for første gang dette svangerskapet og det skikkelig og.

Fikk et tilfelle rundt kl 17 som var helt grusomt. Gikk rett ned i knestående enten jeg ville eller ikke. Det var ikke den vanlige ilingen i undelivet men en skikkelig pang smerte som gjor at jeg hylte!
Har født vaginalt 3 ganger før, men aldri kjent lignende. Føler meg plutselig helt uten erfaring her.
Venter bare på at det skal bli leggetid for ungene nå sånn at jeg prøve å sove dette av meg..

Som hos deg så er det ubehagelig med alle stillinger. Føler jeg må vagge rundt for å slippe unna ubehaget..

Huff høres i hvertfall ut som om at de "annfallene" du har er ganske ille. :( håper det gir seg ❤ jeg har bare født en gang før, men ikke opplevd det den gangen. Er utrolig vondt og ubehagelig :/

Kanskje du skal ringe og spørre føden? Noen av symptomene du beskriver kan minne litt om det man kan lese om svangerskapsforgiftning..

Kanskje du skal ringe og spørre føden? Noen av symptomene du beskriver kan minne litt om det man kan lese om svangerskapsforgiftning..

Åh, det må jeg google. Har aldri hatt det tidligere så fikk beksjed at det var lite sannsynlig denne gangen også..
Var på kontroll på mandag og da var alt strålende.

Knipen i magen er der fortsatt selv om jeg sitter rett opp og ned.. kjennes egentlig ut som mageknip! Men har ikke vært på do noe mer, kjenner bare trykket i baken, og nedpress.
Ekstreme kynnere når jeg beveger meg.
Tror jeg skal prøve å sove litt, om det fremdeles er der når jeg våkner skal jeg ta en tlf inn :)

Huff høres i hvertfall ut som om at de "annfallene" du har er ganske ille. :( håper det gir seg ❤ jeg har bare født en gang før, men ikke opplevd det den gangen. Er utrolig vondt og ubehagelig :/

Det er ekstremt ubehagelig. Nesten slik at jeg håper de ikke har noe med svangerskap/fødsel å gjøre. Blir bare totalt uvel. Takk for omtanken♥️
Skal prve å sove litt, håper det gir seg :)

Det har bare blitt verre..

Nå er det 10 min mellom takene og ekstrem aktivitet i magen!!
Kjennes ut som en blanding av kraftige kynnere, nedpress, strålinger ut i lårene og alt for stramt belte rundt magen!
Har også fått en finfin følelse av at dette er jeg ikke klar for og håper det stopper..

Fødselsangsten kikker inn...

Kan fint vente til juli jeg altså!

La fra meg telleren rett over 01...
Lukket øynene og prøvde å sove igjen.
Tok litt tid fordi vært tak rev meg ut av innsovningen jeg var i.

Nå er kl 03.30 akkurat og jeg har vært våken en halvtime ca. Sinnsykt vond mageknip har vekket meg. Denne typen mageknip vekket meg natt til siste fødsel i 2016, så nå er jeg spent om kroppen følger sin måte å gå i gang på.
Utrolig urolig og vond aktivitet i magen enda også.

Når mannen min la seg sa jeg til ham at jeg ikke trodde jeg trengte å kle av meg for natten, men at han burde lukke øynene å få seg litt søvn. Tanken var at jeg trolig vekket ham ila natten..

Nå er doturen tatt og kjenner ikke så mye til knipen lenger, men belte rundt magen og murringene i ryggen er der.
Skal bli spennende å se om det tar seg opp utover dagen..

Bare et lite dagbokinnlegg slik at jeg kan huske dette om jeg blir rundlurt nå :p

Kan vel tenkes at det er modning på gang. Masse lykke til iallefall! Blir spennende å se om du kanskje får se lille i magen snart:) Tror jeg hadde vært veldig fornøyd hvis min fødsel startet 19 dagef før. Begynner å bli tungt dette her.:D

Håper du fikk sove litt, og er fit for fight om der tar seg opp idag :) det er sikkert saker på ting! Skjønner du blir stresset når det først skjer! Men blir fint å få baby på utsiden! Langt du har kommet?

Håper du fikk sove litt, og er fit for fight om der tar seg opp idag :) det er sikkert saker på ting! Skjønner du blir stresset når det først skjer! Men blir fint å få baby på utsiden! Langt du har kommet?

Sovnet etter 06 en gang. Magen er fullstendig på tur :p jeg kan ikke gå mer på do nå, men den romler og jobber enda.
Fremdeles små tak men ingenting mot i natt.

Jeg aner ikke hva dette går i.. men kjenner meg passe utslitt.
Har sendt mannen opp med de små i og med at han er hjemme pga helg. Så nå ligger jeg bare på vent. Bekkenet er vondere enn noen gang, npe jeg tror kommer av at de verste takene satt i rygg, hofter og lår i natt. Skikkelig stølt.
Håper for panikken sin del at jeg får enda litt forberedlses tid og kan slappe av gjennom dagen.
18 dager igjen i dag..

Hvordan går det? Spennende dette!

Har hatt litt lignende symptomer både i første og dette svangerskap, bare at jeg er forstoppet så er ingen løs avføring som kommer. Lurte på om noe var på gang natt til igår, og i hele går kveld. Tydelig at han ligger og presser enda mer på blæra enn før, må tisse hele tiden.

Jeg har ikke fått logget på, har vært et problem i hele dag.. til nå ;)

Det har vært forholdsvis rolig, har fått sovet hele dagen, toltalt utslitt etter natten. Har hatt noen kraftige,vonde kynnere innimellom, men ingen ting som tar seg opp.

Nå i 19 tiden i kveld begynte mageknipen igjen sammen med de vonde kynnerene. Har vært på do 2 ganger siden 1930.
Føler også at utloden har økt og bekkenet er løsere enn noen gang.
Hun i magen har også vært rolig når jeg har kjent etter ila dagen, men nå er det bånngass igjen inni der! Spes etterhver kynner. Sier kynner fordi den er konstant mens den er der og uten topp.
Er lei mageknip og vondt nå. Kan det ikke heller bare være enten eller..
Har fått dusjet ivertfall, mat frister ikke. Ellers hviler jeg og avventer enten fødsel eller bedre form :))

Spennende tider - krysser fingrene for at dette er forstadiet på fødsel :)

Spennende tider - krysser fingrene for at dette er forstadiet på fødsel :)

Har litt angst, da jeg synes kraftig mageknip minner om rier, og jeg er dårlig på smerte ;)

Men metaliteten er litt mer stabil nå enn i natt, så jeg skal takle det som kommer, gleder meg så til kroppen slutter å verke og til å møte jenta mi selvsagt.
(Det gjør vi jo alle) :D

Lurer veldig på om jeg får ei rolig natt nå..
Spennende absolutt♥️
Håper du har rett sånn egentlig;)

Har litt angst, da jeg synes kraftig mageknip minner om rier, og jeg er dårlig på smerte ;)

Men metaliteten er litt mer stabil nå enn i natt, så jeg skal takle det som kommer, gleder meg så til kroppen slutter å verke og til å møte jenta mi selvsagt.
(Det gjør vi jo alle) :D

Lurer veldig på om jeg får ei rolig natt nå..
Spennende absolutt♥️
Håper du har rett sånn egentlig;)
Uff, må være tungt med angsten for dette. Har du fått noe hjelp for det? Hjelp for hvordan du skal takle det? Hjelper det å vite at du kan få epidural etc.?

Back
Topp