Mageknip og lite bevegelser!!!

Etter å ha vært skikkelig dårlig og ikke kunne spist mat på flere dager har jeg nå endelig kunne begynt å spise normalt igjen men nå har jeg så sykt mage knipe og jeg kjenner nesten ikke den lille i det hele tatt!! Tror dere at det kan ha med å gjøre at jeg ikke er lenger er 19 fullgåtte uker og 2 dager? De er ikke sånn kjempe sterke og jeg kan kjenne spark som ikke min mann kan kjenne på utsiden når han holder på magen. Blir litt bekymret for at det kan være noe gale men jeg vil jo tro at det ikke er det da!!
Kjenner alle dere her inne bevegelser hver dag?

Kjenner bevegelser hver dag.. Noen dager er det bare et par ganger, og mye svakere enn vanlig.. Men har ikke mageknip da.Det er helt sikkert ikke noe halt, men jeg ville ha tatt meg en tur til legen bare for å få sjekket det. Bedre med en ekstra tur enn en for lite[;)] Spesielt om man er usikker.

Etter 20 fullgåtte uker så skal en kjenne liv hver dag... Det er det jeg har hørt. Jeg kjenner masse liv.
Men er du bekymret så hadde jeg fått det undersøkt !!
Men alt er nok helt sikkert i orden [;)]

Jeg kjener bevegelser mange ganger hver dag..
Var på ul i går og hun sa at så lenge jeg kjenner litt bevegelse noen få ganger hver dag så holder det..men nå så MÅ man kjenne bevegelse hver dag..

Om du er bekymret ville jeg kontaktet legen...

Det stemmer at du skal kjenne daglige bevegelser etter at du er fullgått 24 uker, da barnet på det tidspunktet er sterkt nok til å lage merkbare bevegelser uansett hvilken retning det sparker.

Barnet ditt har gjerne snudd seg og sparker innover i magen, noe som gjør at det ikke merkes så godt før det er sterkere. Vi har ikke like følsomme nerver på den siden av livmoren, da huden er et sanseorgang og mye mer følsomt for stimuli. Alt er nok i sin skjønneste orden, skal du se. Hvis du ikke finner roen, kan du ta turen ned på helsestasjonen/legekontoret og få dem til å måle fosterlyden, så hjelper det gjerne på bekymringen.

Jeg er forresten 3. gangs og 22+3 i dag, og har først nå de siste dagene begynt å kjenne det daglig.

Kos deg med magen!

Det er først når man kjenner skikkelig tydelige spark, at man skal kjenne de hver dag..

kanskje du får mageknip fordi du har gått ei stund uten og spise og no plutselig spiser du igjen? jeg har ofte mageknip pga mye oppkast, og spising på veldig tom mage..
jeg kjenner spark hver dag men det varierer veldig hvor lenge og hvor hardt hun sparker. noen dager kjenner jeg ho bare litt på morgen og kveld, mens akkurat no har ho sprella rundt i ca en time her!!
men hvis du er veldig usikker er det sikkert like greit å få sjekka deg, som de skriver over[:)]

Tusen takk for svar jenter [:)]. Mageknipen kommer pga jeg kunne ikke spise noe annet enn ristete skiver fra tirsdag i forrige uke og til lørdag fordi jeg kastet opp alt og måtte roe meg ned ellers hadde det blitt innleggelse. Etter at jeg hadde skrevet i sted så gikk jeg å lå meg på magen i sengen og deretter på siden med magen ned i madrassen og da kjentes det ut som at han hadde skikkelig fotball kamp for seg selv inni der og holdt på i sikkert nærmere 10 minutter [:)][:)]. Nå er det stille igjen så det er nok som noen av dere har skrevet her at det er pga måten han ligger at jeg ikke kjenner sparkene så godt [:)]. Men tusen takk for svar jenter, dere er gode å ha når man ikke har noen andre å spørre [:)].  

Back
Topp