Mageknip/luft i magen

Solosupah

Glad i forumet
Får til tider veldig oppblåst mage, og det gjør så vondt. Litt som mageknip/luft i magen som ikke går fort over. Er det flere som opplever dette? Blir naturligvis litt bekymret for at noe kan være galt, men prøver å ikke tenke på det. Skal på første tul om under en uke :).

Jeg drikker mye vann, så det er ikke noe med det.
Er 9+2
 
Har det jeg også, hadde det sist svangerskap også. Sverger til samarin en gang om dagen, og bruker fiber tabletter for at magen skal være mer stabil. Det hjelper hvertfall nå. Men er du bekymret for at det er noe annet så er det bare å ta en tul tidligere eller dra til legevakten eller legen❤️ Lytt på magefølelsen
 
Last edited:
Jeg føler med deg! Jeg får kjempe vondt og må legge meg i fosterstilling på sofaen opp til flere ganger daglig . Er verst når jeg er blant folk og jeg må "holde lufta inne" hvis du skjønner hva mener ;)
 
"Godt" å høre at det er flere som har litt utfordringer med magen. Min har blitt litt bedre gjennom dagen, og jeg tror nok det kun er luft, tarmene som jobber litt ekstra :hilarious:. Dessuten har ikke kostholdet vært helt på topp de siste ukene pga mye kvalme. Mulig det har vært mangelen på fiber som har gjort det, fått i meg litt mer fiber i form av sukkerfri müsli med naturell yoghurt de siste dagene :).
 
Min mage er også slik til tider. Spesielt etter at jeg har spist middag eller kvelds, blir brått kjempemett og får vondt i magen. De siste dagene har vært bedre, heldigvis :)
 
JA! Får helt syke luftsmerter om kvelden, spesielt om jeg har spist mye lyst brød eller boller, ol. Det er virkelig ikke godt :( Er i tillegg så oppblåst at det ser ut som om jeg kunne nærma meg termin :rolleyes:
 
Måtte legge meg nedpå nå pga luftsmerter selv. Helt håpløst jo.
Greit å huske på dette når ungene gråter på våren, er kjipt å ha vondt i magen :(
 
Kjenner meg veldig igjen! De første gangene var jeg sikker på at jeg mistet fordi det var så vondt! Men kjenner heldigvis igjen smertene nå :)
 
Masse luft i magen her å, ser ut som jeg er 6 mnd på vei pga av luft og oppblåsthet :p
 
Har det jeg også, hadde det sist svangerskap også. Sverger til samarin en gang om dagen, og bruker fiber tabletter for at mannen skal være mer stabil. Det hjelper hvertfall nå.
Hva slags fibertabletter er det? Tror det hadde vært noe for meg å prøve.
 
De siste tre dagene har jeg fått intense luftsmerter/mageknip på kvelden, varer en halvtimes tid før det gir seg ;) Jeg har brukt ul maskinen på jobb, og senest i går så jeg hjertet banke :D
 
Hva slags fibertabletter er det? Tror det hadde vært noe for meg å prøve.
Jeg har kjøpt tabletter på apoteket, husk magebalanse heter de. Spør på apoteket etter fiber husk til magen. Funker veldig bra. Og er bra for å slippe hemoroider for man blir ikke hard i magen(så lenge man følger instruksene på pakken;)).
 
Back
Topp