Magefølelse; kjønn og antall

Tror jeg får tvillinger. Men det er nok mest ønsketenking, for jeg håper skikkelig på tvillinger :happy:

Har ikke noen feeling på kjønn. Til tross for at dette er mitt tredje (og forhåpentligvis fjerde) barn og begge jeg har fra før er jenter, er dette den eneste graviditeten hvor jeg ikke har noen håp for kjønn. Har alltid tidligere ønsket å få oppleve å være mamma til både gutter og jente. Nå er det ikke så nøye. Det må være de fantastiske jentene mine som gjør at jeg tenker at enda flere jenter er helt supert det også:)
Har imidlertid ikke vært noe kvalm denne gangen. Mener jeg var litt ugggen på denne tiden med de to første. Så jeg får holde en knapp på gutt hvis jeg skal gjette ;)

Godt å se at flere håper på tvillinger:happy:
Jeg har også et håp om tvillinger. Ja det blir sikkert slitsomt, men som førstegangsmor vet man ikke hvordan en føles uansett. Mannen min har fettere som er tvillinger på morssiden. Vet ikke om det er noen regel på hvor de genene kommer fra, men tenker jo at muligheten er der. Men magefølelsen sier egentlig en. Kjønn har jeg ingen følelse på enda.

Jeg har også et håp om tvillinger. Ja det blir sikkert slitsomt, men som førstegangsmor vet man ikke hvordan en føles uansett. Mannen min har fettere som er tvillinger på morssiden. Vet ikke om det er noen regel på hvor de genene kommer fra, men tenker jo at muligheten er der. Men magefølelsen sier egentlig en. Kjønn har jeg ingen følelse på enda.

Så vidt jeg har skjønt det er det bare toeggede tvilliger som er "arvelig". Det handler om morens evne til å "slippe" to egg om gangen. Dermed er det dessverre ingenting som tilsier at din manns tvillingfettere gir økt sannsynlighet for dere :( men det betyr ikke at det ikke kan bli tvillinger likevel :happy:

Er for øvrig enig med deg. Man vet ikke hva man går til første gang likevel, så man kan like gjerne få tvillinger da :) Sikkert også enklere enn når man har flere andre barn fra før å ta hensyn til ;)

Så vidt jeg har skjønt det er det bare toeggede tvilliger som er "arvelig". Det handler om morens evne til å "slippe" to egg om gangen. Dermed er det dessverre ingenting som tilsier at din manns tvillingfettere gir økt sannsynlighet for dere :( men det betyr ikke at det ikke kan bli tvillinger likevel :happy:

Er for øvrig enig med deg. Man vet ikke hva man går til første gang likevel, så man kan like gjerne få tvillinger da :) Sikkert også enklere enn når man har flere andre barn fra før å ta hensyn til ;)
Aha, skjønner. Takk for oppklaring.

og ja ikke sant, deilig å kunne slå to graviditeter i en :P spesielt siden jeg har lyst på 3 stk.

Godt å se at flere håper på tvillinger:happy:

Godt at vi er flere om den drømmen ja! For tvillinger hadde vært drømmen! Gjerne to jenter, for da hadde mannen gått med på en nr.3 siden han har veldig lyst på en gutt. Haha. Han vil ha to barn - jeg vil ha 3(minst!). Men veldig takknemlig om jeg får ihvertfall ett barn! Sikkert slitsomt med to babyer istedet for en, vet bittelitt hvordan det er - var dagmamma for to ettåringer i et år. Da gikk jeg jo hjem kl.16! Men tenk så kjekt med to stk + lengre permisjon. :happy::happy093:happy093

Godt at vi er flere om den drømmen ja! For tvillinger hadde vært drømmen! Gjerne to jenter, for da hadde mannen gått med på en nr.3 siden han har veldig lyst på en gutt. Haha. Han vil ha to barn - jeg vil ha 3(minst!). Men veldig takknemlig om jeg får ihvertfall ett barn! Sikkert slitsomt med to babyer istedet for en, vet bittelitt hvordan det er - var dagmamma for to ettåringer i et år. Da gikk jeg jo hjem kl.16! Men tenk så kjekt med to stk + lengre permisjon. :happy::happy093:happy093
Lengre permisjon ja, det visste jeg ikke. Så gøy!

Jeg tror det blir jente, samboeren tror det blir gutt. Jeg håper ikke det er tvillinger, men vi skal vel klare det òg hvis det skjer :joyful:

Vi har ei jente fra før og magefølelsen sier jente denne gangen også, men ønsker meg gutt hvis det er lov å si :) Hadde vært gøy om det er to, men tror nok det bare er en :happy119:happy118

Jeg tror det er en! Jeg har fortsatt ikke noen følelse på hvilket kjønn jeg tror det er:wacky:

Jeg tror det er én og kanskje jente denne gangen :) sist var jeg ikke kvalm i det hele tatt, og denne gangen hr jeg vært nær oppkast!

Har ingen tvillinger i slekta, og synes det er skummelt med tvillinggraviditet!

Magefølelsen sier gutt, mannen min tror jente. Hver gang jeg har tenkt på fremtiden vår med barn, har jeg alltid sett for meg to gutter.. Det blir spennende å se hva som faktisk befinner seg inne i magen. Vi blir lykkelige uansett (dette blir vårt første barn). Det finnes tvillinger i familien, men jeg tenker at det holder med ett nå til å begynne med :wacky:

Jeg tipper vi får en gutt til:) Vi har gutter fra før, og samtlige på mannen min sin side får gutter. Foreldrene, brødrene, fetterene og onklene hans har "kun" fått gutter:D

Jeg tror ikke det blir tvillinger (selv om begge våre mødre har en tvilling).

Last edited:
Jeg tenker at det blir gutt fordi jeg har en fra før og jeg har hatt annerledes symptomer ved mine kjemiske. Nå har jeg ingen, men det er jo anda tidlig:hilarious: Kan også være tilbøyelig til å tro på tvillinger siden jeg har fått mye tidligere positive tester enn sist. 9dpo mot 14dpo.

Samboer fleiper mye med at det kanskje er to, mens jeg regner med det bare er én.

Ser for meg en jente, men har ikke noen bestemt og tydelig magefølelse enda.

Magefølelsen er så usikker her. Føler det er to, ei jente og en gutt! Jeg har uansett ingen fra før så er happy for alt så lenge det er friske barn❤️

Last edited:
Jeg har hatt en tanke om at jeg får en jente eller tvillingjenter som kommer til å ligne på pappaen. Vi har en gutt som er prikk lik meg fra før. Aner ikke om dette er en magefølelse eller ønsketenkning.

Har ingen magefølelser enda! Men håper det blir maks 2. Orker ikke 3:laughing025
2 hadde vært fint! Men da må vi flytte, så satser på 1.

Kjønn bryr jeg meg ikke om. Leker litt med tanken om å ikke finne ut før fødsel, men da må jeg kjøpe alt så kjønnsnøytral og det er litt kjipt. Så kommer nok til å finne det ut på en ultralyd en gang.

Tror det bare er en. Blir sikkert en gutt til :)

Vi er utrolig mange som har magefølelse på tvillinger her!:nailbiting: Jeg vet ikke om det et mest ønsketenking eller om det er fordi mange spøker med det, men har en følelse jeg også. Var «helt sikker» på at jeg kom til å bli gravid denne PP-en (PP9, følt det siden PP7 ca). Har litt samme følelsen angående tvillinger:eek::nailbiting: Mest sannsynlig er det bare en da, og det er vi like glade for:Heartred

Med forrige hadde jeg en magefølelse på gutt, men fikk jente. Denne gangen har jeg litt følelse på jente, så da blir det sikkert gutt! :p

Vi visste ikke kjønn før fødsel sist, og har ikke tenkt til det denne gangen heller.

Back
Topp