Mage

Frk. StrikkePinne

Gift med forumet
En ting jeg lurer litt på er hvordan man egentlig kan få mage så tidlig? Livmora er jo ikke kommet ordentlig opp enda, eller er dette også individuelt? Mamma mener jeg ikke har noe babymage, at det e andre grunner til at jeg har mage.. Er jo bare 13 uker på vei og søstra mi sier jeg nesten har større mage enn det hun hadde når var høygravid med sin førstefødte..
Om det er tvillinger vokser magen fortere, eller?

Mange spørsmål, men jeg må jo spørre når jeg lurer:)

Jeg tror det varierer veldig. Noen har kanskje lettere for å få mage eller den berømte babykulen. Noen blir oppblåst. Andregangsfødende får fortere mage. Hva angår tvillinger og størrelse på magen, det har sikkert noe å si også, men det må andre (dere som venter tvillinger [:)]) svare på.

Jeg er 13 uker på vei, slik som deg, og har ikke sett kjempestor forskjell, men nå er jeg ikke sylslank heller. Jeg har litt former. Kanskje det betyr noe også. 

Eg er kraftig og fekk ikkje mage før mange mnd, men eg ser dei som er tynne dei får mage veldig fort, ei på jobb måtte sei at ho skulle ha små allerede etter 2 mnd for da viste det godt på ho og ei eg kjenner ho snakka eg med når eg var i 8 mnd og ho fekk sjokk når ho las i avisa mnd etter at eg hadde fått små, så varierer nok veldig sjølv om ein er tynn eller kraftig og[:)]

tror det varierer veldig .. med første mann fikk jeg veldig sent mage , og ble ikke veldig stor .. denne gangen er jeg vel like stor nå som når jeg var høygravid sist...

Jeg har hatt mage siden uke 8 eller noe. Sånn at folk har spurt meg om jeg er gravid. Er riktignok relativt tynn sånn at synes ekstra godt, men jeg ble helt sjokka. Forrige gang fikk jeg nemlig mage veldig sent, tror ikke det var mulig for andre å se noe før rundt uke 25.

Skjønner ikke helt hva som gjør at man får mage så tidlig jeg heller. For min del har jeg ikke lagt på meg noe særlig (1-2 kg), og magen er ganske høyt oppe på kroppen. Men livmoren vokser vel raskere når man har hatt barn før, og da presses kanskje andre ting i magen opp???

I don't know... 

Jeg har litt former da, men ikke så jævlig mye. I uke 5! fikk jeg en bump på magen, den har da bare blitt større og større. Har jo ikke sett ut som gravidmage før nå (er i uke 15) men ja, har tenkt på det mer som et ekstra sikkerhetslag [;)]

Jeg tror nok det skyldes at andre organer blir presset lenger opp. Jeg har slitt siden uke 5 med å få i meg mat, har følt at det ikke har vært plass (tidvis har jeg vært ganske dårlig også, men aldri kastet opp)
Så jeg har vært et dårlig eksempel for guttungen på 7, som er småspist og sjelden spiser opp middagen sin uansett hvor lite som ligger på fatet. Jeg har spist barneporsjoner selv i det siste, og slitt med å få det ned. Hvilket viser på vekta igjen. Men føler absolutt ikke jeg har blitt noe tynnere, heller tvert imot. Magen begynte bli synlig nå i uke 13, med den karakteristiske formen. Men akkurat nå føler jeg meg bare som en oppblåst heliumsballong. Gleder meg til magen ser ut som gravidmage, og ikke bare ølmage...

Jeg har lurt på det samme!
Er ellers slank og nå har jeg skikkelig mage, ser vedig gravid ut og ikke bare som jeg har lagt på meg.. (er jo glad for det da men..)

Tror det varierer veldig, hvordan livmoren ligger og kroppen vår ellers.. noen har mer plass "inne i" magen mens andre legger det seg ut med en gang.

Mamma har hatt tre veldig ulike graviiditeter. med meg ble hun fort litt stor og så holdt magen seg sånn i flere måneder før hun la på eg igjem helt på slutten, men broren min så hun høygravid ut fra 4 mnd og sånn holdt det seg til slutten, mens til yngstemann syntes det etter 2 mnd og hn ble aldri veldig stor!
Jeg er fort stor synes jeg.. håper jeg blir som da hun hadde meg!!

Har begynt å kose meg med magen og bare Viser den frem jeg;)

Jeg har og "mage", men er nok mest oppblåst. Var det sist også og det gikk over etter ca 3 mnd også tok det da tid før den ordentlige babymagen kom. Men denne gangen føler jeg at babymagen har kommet litt tidligere, for når jeg står opp om morgenen har jeg litt mage og det hadde jeg ikke sist før om lenge. Så vet ikke, er oppblåst nå også helt klart men livmoren blir fortere større 2 gang, derfor opplever nok jeg at det er mer babymage nå. [:)]

Fekk spørsmål idag av ein stamgjest som var innom jobben. Han spurte meg om eg var gravid fordi eg har lagt meg ut litt på magen.
Eg skal ærlig talt innrømme at eg vart blodig fornærma. Ja, eg har fått mage, og ja, det er fordi eg er gravid. Men eg vart kjempesur av kommentaren hans. Ein 40 åring som ikkje gidder å gjere anna enn å sitte på ræva og sjå sjuskete ut skal ikkje komme til ei ung jente å seie at ho ser gravid ut.
Eg fekk tatt igjen då... Når ein bilforhandlar satt å snakka om ein bil denne stamgjesten måtte kjøpe, fordi den kom til å dra dame, så sa eg til han at han hadde ikkje sjans uansett kalla bil han kjøpte...
Det føltest litt godt å få tatt igjen:p

Det er nok mye som spiller inn ja... Med min første så viste det ikke i det hele tatt før nærmere 18 uker tror jeg, men med andre og tredje har det vist tidlig, rundt uke 10-12. Nå viser det ganske godt, er ikke noen tvil, men jeg er ganske slank da, så viser lett.

Jeg er i uke 15 + 1 dag og har også allerede fått mage. Fortalte det på jobb tidligere i uken og da fikk jeg bare beskjed av damene på jobb at det hadde de skjønt pga. magen:)

Sist gang jeg var gravid, så fikk jeg ikke mage før rundt uke 19 og jeg gikk med vanlige bukser frem til uke 25, detkan jeg defintivt ikke gjøre denne gangen.
Tror nok at man får fortere mage, hvis man har vært gravid tidligere.

jeg hadde veldig stor livmor med 1 mann så di trudde det var 2 (en venninde av meg fikk tvillinger og hadde veldig stor mage) men nå når jeg er gravid med nr 2, viser det ikke i det hele tatt, og jeg har vert på ul og sjekket at termin stemmer. det kommer an på hvordan livmora ligger og hvor stor den er.

Her har eg uten tvil fått mage.... Har hatt det noen uker... Sist graviditet hadde eg ingen mulighet til å skjule det i uke 12, denne gangen viste det veeeeldig godt i uke 11....[:D]

Her tror jeg magen har vokst litt.. Folk rundt meg sier at jeg har fått mage, vet jo at jeg er litt oppblåst litt ut på kveldene.. men føler egentli jeg ser ut som at jeg har lagt på meg enn å ha gravid mage.... men då er jo artig at andre ser forandringer.

livmomra mi har kommet nesten opp til navlen nå..er et par cm igjen.. så å få mage nå er helt normalt..

men er ikke alle som får det like tidlig.. første gangen fikk jeg ikke mage før jeg var 5 mndr på vei..

ORIGINAL: sorciere_

Fekk spørsmål idag av ein stamgjest som var innom jobben. Han spurte meg om eg var gravid fordi eg har lagt meg ut litt på magen.
Eg skal ærlig talt innrømme at eg vart blodig fornærma. Ja, eg har fått mage, og ja, det er fordi eg er gravid. Men eg vart kjempesur av kommentaren hans. Ein 40 åring som ikkje gidder å gjere anna enn å sitte på ræva og sjå sjuskete ut skal ikkje komme til ei ung jente å seie at ho ser gravid ut.
Eg fekk tatt igjen då... Når ein bilforhandlar satt å snakka om ein bil denne stamgjesten måtte kjøpe, fordi den kom til å dra dame, så sa eg til han at han hadde ikkje sjans uansett kalla bil han kjøpte...
Det føltest litt godt å få tatt igjen:p

[8D][:D] veldig bra!!!! hahaha! [8D]

Jeg fikk ikke igjen knappene på buksene i uke 7 og har ike fått de på siden.. Er 16 uker nå og det synes godt, men hadde flat mage fra før så kanskje derfor det blir kommentert nå, hehe

Fikk jo mage fort syntes jeg da.
Men nå har det liksom stagnert føler jeg. Eller er det bare jeg som ikke ser at magen vokser for at jeg ser den hver dag?
Er dritbekymra for at noe er galt, men da hadde jeg vel merket det?
Huff....
Synes nesten den har krympet jeg. Men spiser ikke like mye som før da. Kan kanskje ha noe med det å gjøre...

Back
Topp