Mage?

Hvis du velger å fortelle nyheten i et bryllup ville jeg vært forsiktig med å ikke stjele noe av oppmerksomheten. Å gifte seg er stort (for de fleste), og en slik nyhet kan du fortelle etterpå:happy:

Ja, det har jeg tenkt på!! I såfall blir det fortalt i forkant til de jeg kommer til å henge med mest i. Ingen felles offentliggjøring!!:happy: Har vært i 4 bryllup allerede i år, og har måtte fortalt det til brudeparet før bryllupet med tanke på godt stekt kjøtt osv. :facepalm:
 
Livmora mi er allerede halvveis opp til navlen:wtf visste at den kom til å vokse fortere gang nr to, men er ikke riktig 12 uker engang enda, så syntes det var litt voldsomt :knegg: kanskje det har noe med å gjøre at jeg var gravid i februar å gjøre også? At den har hatt flere runder å vokse litt på på kort tid?
 
Livmora mi er allerede halvveis opp til navlen:wtf visste at den kom til å vokse fortere gang nr to, men er ikke riktig 12 uker engang enda, så syntes det var litt voldsomt :knegg: kanskje det har noe med å gjøre at jeg var gravid i februar å gjøre også? At den har hatt flere runder å vokse litt på på kort tid?

Min var også opp til navlen i uke 12. Er andregangs da [emoji847]
 
Min var også opp til navlen i uke 12. Er andregangs da [emoji847]


Er jo andregangs jeg og, så to og en kvartgangs hvis jeg skal regne med både dattera mi og da jeg mista i vår:knegg: så da er det kanskje ikke så uvanlig da! Så for meg monstermage ut av en annen verden jegxsmile9
 
Noen av dere som har fått linea fusca? (mørk loddrett stripe fra underlivet opp til navlen)
 
Livmora mi er allerede halvveis opp til navlen:wtf visste at den kom til å vokse fortere gang nr to, men er ikke riktig 12 uker engang enda, så syntes det var litt voldsomt :knegg: kanskje det har noe med å gjøre at jeg var gravid i februar å gjøre også? At den har hatt flere runder å vokse litt på på kort tid?

Her også!! Andregangs for min del, og kjenner livmoren så godt! Var livredd det var tvillinger jeg, men heldigvis var det bare en på TUL:p
 
Hvordan kjenner dere livmora? :)
Man klemmer litt nedover i magen til man finner en avrundet "kant" (kan være litt øm), som er toppen av livmora. Jordmor/lege begynner å måle avstanden mellom symfysen og toppen av livmora rundt uke 23/24 for å følge med på om veksten er innafor normalen og evt oppdage vekstavvik.
 
Kjenner livmora rett nedenfor navlen jeg og, en litt hard klump som ikke går tilbake når man ligger på ryggen. 9 uker og tredjegangs.
 
Jeg klarer bare ikke og kjenne den livmoren altså :p
 
Jeg fortalte nyheten til noen venner da jeg var 11+6 forrige uke, og de sa at de hadde mistenkt noe fordi jeg har begynt å få mage! Så det er ikke bare i mitt eget hode, hihi.
 
Etter trøblete mage over lengre tid "løsnet" det omsider i går. Resultatet er at magen ser betydelig mindre ut, men formen ble så mye bedre. Så, spis masse frukt damer!
 
Jeg har fått skikkelig mage! Er i uke 12 nå, og gleder meg bare til at den blir bittelitt større så det ikke bare ser ut som jeg har spist mye deilig mat i sommer... selv om jeg ikke skal nekte for at det har skjedd :D Lurte litt på om det var tvillinger, men kontroll på sykehuset viste (heldigvis) at det kun var en.
 
Jeg har fått skikkelig mage! Er i uke 12 nå, og gleder meg bare til at den blir bittelitt større så det ikke bare ser ut som jeg har spist mye deilig mat i sommer... selv om jeg ikke skal nekte for at det har skjedd :D Lurte litt på om det var tvillinger, men kontroll på sykehuset viste (heldigvis) at det kun var en.

Samme her, minus mistanke om tvillinger. [emoji4]
 
Jeg lurer på om den vokser så fort hele veien, for da er jeg redd jeg sprekker til slutt. Var ikke så stor så tidlig i mitt første svangerskap.


Den tanken har slått meg også, hvis den skal vokse i dette tempoet gjennom hele svangerskapet kommer jeg til å bli enorm:nailbiting: Men det jevner seg vel forhåpentligvis ut etterhvert:)
 
Jeg lurer på om den vokser så fort hele veien, for da er jeg redd jeg sprekker til slutt. Var ikke så stor så tidlig i mitt første svangerskap.

Jeg startet med høyere vekt inn i forrige svangerskap så jeg håper veldig jeg ikke blir så stor som sist. Var en hval, rett og slett. [emoji28]
 
Back
Topp