Mage?

For noen mager dere har allerede da!
Jeg fikk mage rundt 13-14 uker med første tror jeg. Og rundt uke 10/11 med andremann. Nå har jeg noen år pause etter disse, så er spent på når magen kommer nå.
 
Nærmeste familie vet det heldigvis ;) Her er det så kaldt at mindre klær er nok ingen fare :P
Her vet ingen det, og vil ikke fortelle før jeg har vært hos legen den 1 juli.. Men med den str på magen vet jo hele byen det før mamma liksom
 
Her vet ingen det, og vil ikke fortelle før jeg har vært hos legen den 1 juli.. Men med den str på magen vet jo hele byen det før mamma liksom

Da blir det fort litt verre ja :P Foreldrene mine og søsknene våre vete det :) Ellers er det hemmelig til jeg har fått vært å sett at det er liv der :)
 
Da blir det fort litt verre ja :P Foreldrene mine og søsknene våre vete det :) Ellers er det hemmelig til jeg har fått vært å sett at det er liv der :)
Skulle ønske jeg kunne si det, og "slippe ut" magen :-P Men sambieren vil vente O.o
 
Føler også jeg begynner å få mage, men jeg har hørt at fordi man oftere blir treigere i tarmsystemet, så er d mye luft i magen, noe som gjør at det kjennes ut/ser ut som babymage. Lille frøet er jo bare noen få milimeter stort, så skal jo ikke være mulig å synes riktig ennå, men jeg vet ikke :)
 
Mannen kommenterte magen min nå i kveld, den minner om 3-4mnd-versjonen sist. Om morgenen er den ganske flat (vel, som før er kanskje riktigere å si) men på ettermiddagen og kvelden eser den ut. Jeg har treg mage og spiser i tillegg annerledes nå, det er myye luft. Spira og livmora står for en veldig liten del av magen foreløpig, så jeg ser ikke på det som noen babymage. Den dagen det synes / kjennes tydelig når jeg ligger på ryggen, og om morran, da begynner jeg å tenke gravidmage.
 
Både med nr 1 og 2 kom magen seint. Ikke får jeg var rundt 5 måneder på vei eller noe.
 
Her er jeg stor fra morgen til kveld, ikke ekstra luft, har ikke noe magetrøbbel, og jeg drikker aloe vera og tar fiber hver dag for å holde magen optimal. Likevel er magen min stor.
 
Med nr 1 så jeg bare feit ut frem til langt forbi oul. Kanskje rundt uke 23-24?
Var derimot mye plaget med luft og var oppblåst og forstoppet hele j svangerskapet som sikkert bidro mye.

Nå 8+0 ser jeg plutselig mye feitere ut enn for et par uker siden. Er ikke oppblåst eller forstoppet, men gass har jeg rikelig av ;)

Håper jeg får din mage fortere denne gangen, at jeg ikke bare ser tjukk ut :-/
 
Her er jeg stor fra morgen til kveld, ikke ekstra luft, har ikke noe magetrøbbel, og jeg drikker aloe vera og tar fiber hver dag for å holde magen optimal. Likevel er magen min stor.

Da har du kanskje delte magemuskler fra sist, og en livmor som husker godt og kjapt gikk inn i voksemodus. Bønna er vel bare et par mm nå, så det er jo ikke den som skaper mage. Men kanskje det er to..? ;)

Magen min ser ganske lik ut som din, på ettermiddag og kveldstid. Tror jeg såvidt kjenner livmora rett over skambeinet, den tar ikke mye plass ennå.
 
Leste at livmora er på størrelse med en appelsin nå, har ikke det litt å si da? Selv om bønna er mini? Min er ikke hard, men fluffy. Hehe. Så er bare oppblåst her, men siden jeg ikke er det ellers er det oppsiktsvekkende og avslørende. Var det jeg mente med mage :)
 
Leste at livmora er på størrelse med en appelsin nå, har ikke det litt å si da? Selv om bønna er mini? Min er ikke hard, men fluffy. Hehe. Så er bare oppblåst her, men siden jeg ikke er det ellers er det oppsiktsvekkende og avslørende. Var det jeg mente med mage :)

Ja, men den er ikke så langt unna når man ikke er gravid heller, men da flatere form. "Livmoren har form som en flattrykt pære og er ca. 7–10 cm lang, 4–5 cm bred og 2–3 cm tykk hos kjønnsmodne kvinner" (fra snl). Har man vært gravid før er den litt større.

Og så er det jo kjempeforskjell på hvordan man "bærer", dvs hvordan organene flytter på seg og hvor stor plass man har å gå på i buken. Ei barndomsvenninne fødte en normalt stor gutt til termin, jeg traff ho noen dager før og ja, det var litt mage, men er ikke sikker på om jeg hadde lagt merke til den om jeg ikke visste hun var gravid. Hun bar langsmed ryggen og alt flytta seg og fikk plass
"inni" magen liksom. Helt snodig. Jeg bærer skikkelig utenpå, virker ikke som om det er noe særlig å gå på av plass inni buken liksom. Så magen var kjapt en basketball som kom i tillegg til kroppen på en måte. Da kommer gjerne magen fort og.
 
Da har du kanskje delte magemuskler fra sist, og en livmor som husker godt og kjapt gikk inn i voksemodus. Bønna er vel bare et par mm nå, så det er jo ikke den som skaper mage. Men kanskje det er to..? ;)

Magen min ser ganske lik ut som din, på ettermiddag og kveldstid. Tror jeg såvidt kjenner livmora rett over skambeinet, den tar ikke mye plass ennå.
Ja, det kan hende. Det er tydwkig kroppen husker godt hvertfall.. snart 2 str opp i BH str, hoftene "husker" fra forrige gang +++ :-P
 
På dagtid ser jeg ut som før (7 uker på vei med nummer 2), men på kvelden føler jeg meg omtrent 200 måneder på vei :p Fiser som en sjømann :p Men jeg kjenner livmoren bedre denne gangen, den er liksom mer spent om dere skjønner :p Sist fikk jeg ikke ordentlig mage før i uke 25, men jeg har en følelse av at det blir å gå litt raskere denne gangen ;)
 
Ja, men den er ikke så langt unna når man ikke er gravid heller, men da flatere form. "Livmoren har form som en flattrykt pære og er ca. 7–10 cm lang, 4–5 cm bred og 2–3 cm tykk hos kjønnsmodne kvinner" (fra snl). Har man vært gravid før er den litt større.

Og så er det jo kjempeforskjell på hvordan man "bærer", dvs hvordan organene flytter på seg og hvor stor plass man har å gå på i buken. Ei barndomsvenninne fødte en normalt stor gutt til termin, jeg traff ho noen dager før og ja, det var litt mage, men er ikke sikker på om jeg hadde lagt merke til den om jeg ikke visste hun var gravid. Hun bar langsmed ryggen og alt flytta seg og fikk plass
"inni" magen liksom. Helt snodig. Jeg bærer skikkelig utenpå, virker ikke som om det er noe særlig å gå på av plass inni buken liksom. Så magen var kjapt en basketball som kom i tillegg til kroppen på en måte. Da kommer gjerne magen fort og.

Takk for informativt svar - nå lærte du meg noe nytt :) Jeg bærer også veldig utenpå. Er relativt lav og har kort mage. Så ble en skikkelig ball med jenta mi :P
 
Med første så kom det vel en yderst liten kul i uke 17, vistes godt i uke
20.. tror ikke det vises enda;) men, det føles sånn. :p
 
Back
Topp